Okej, wiem, że to trochę przesada, żeby mieć instrukcję DIY do wymiany siedzenia, ale nie wszystkie siedzenia T120 pasują bezpośrednio do Street Twin, więc wymagana jest niewielka modyfikacja.
Trudność polega na tym, że tył miski siedzenia CS jest nieco głębszy niż w przypadku standardowego siedzenia.
Rezultatem jest to, że miska siedzenia styka się z tylnym błotnikiem podczas opuszczania siedzenia, co uniemożliwia osadzenie siedzenia na tyle nisko, aby zatrzasnąć się w mechanizmie szpilki siedzenia.
Oczywiście, pojawiły się tu inne bardzo pomocne posty na temat tego, jak wykonać to zadanie.
Wśród nich są porady od "wbarnier", jak zmodyfikować tylną część miski siedzenia.
Oto link do tego wątku:
http://www.triumphrat.net/water-coo.../water-cooled-twins-talk/754442-street-twin-bench-vs-stock-seat-comparison.html
Kupiłem więc CS i byłem gotów postępować zgodnie z procesem wbarnier, ale pomyślałem, że spróbuję pogrzebać, zanim przystąpię do operacji miski siedzenia.
Moim pierwszym pomysłem było po prostu podniesienie mechanizmu blokującego szpilkę siedzenia.
Można go łatwo usunąć, odkręcając dwie śruby torx.
Zobacz "SEAT PIN BOLTS"
A następnie dodałem kilka podkładek pod mechanizm, aby go podnieść, aby szpilka się zablokowała.
Zobacz "SEAT PIN WASHERS"
Co zaskakujące, potrzeba było tylko około 2 mm wysokości podkładki, aby umożliwić zablokowanie szpilki. Ale nie byłem zadowolony z tego rozwiązania, ponieważ czułem się tak, jakby całe siedzenie było teraz osadzone na mechanizmie siedzenia, a gumowe podkładki na misce siedzenia nie stykały się z ramą.
Siedzenie nie wydawało się zbyt niestabilne, po prostu nie wydawało się idealnym rozwiązaniem.
Następnie przyszło mi do głowy, że jeśli udałoby mi się obniżyć błotnik, mógłbym uzyskać niezbędny prześwit między miską siedzenia CS a błotnikiem, jednocześnie pozwalając na obniżenie miski siedzenia na ramę.
Błotnik jest przymocowany do ramy za pomocą czterech śrub torx.
Można je łatwo poluzować, a gdy to zrobią, błotnik opada z dala od ramy.
Usunąłem więc śruby, a następnie umieściłem około 3 mm gumowych podkładek między ramą a błotnikiem.
Potrzebujesz podkładki, która ma wystarczająco duży otwór, aby pomieścić nie tylko szerokość śruby, ale także szerokość metalowych elementów, przez które śruby się przesuwają.
Na szczęście śruby są wystarczająco długie, aby umożliwić dodatkową wysokość podkładek i nadal uzyskać solidne oparcie w gwintach.
Zawsze używam niebieskiego Loc-tite do takich prac dla dodatkowego bezpieczeństwa.
Zobacz "FRONT FENDER WASHERS" i "REAR FENDER WASHERS"
To podejście sprawdziło się u mnie dobrze, a dopasowanie wydaje się być dość solidne.
Podoba mi się wygląd siedzenia znacznie bardziej niż standardowego siedzenia, a szczególnie podoba mi się dodatkowa wysokość.
Trudność polega na tym, że tył miski siedzenia CS jest nieco głębszy niż w przypadku standardowego siedzenia.
Rezultatem jest to, że miska siedzenia styka się z tylnym błotnikiem podczas opuszczania siedzenia, co uniemożliwia osadzenie siedzenia na tyle nisko, aby zatrzasnąć się w mechanizmie szpilki siedzenia.
Oczywiście, pojawiły się tu inne bardzo pomocne posty na temat tego, jak wykonać to zadanie.
Wśród nich są porady od "wbarnier", jak zmodyfikować tylną część miski siedzenia.
Oto link do tego wątku:
http://www.triumphrat.net/water-coo.../water-cooled-twins-talk/754442-street-twin-bench-vs-stock-seat-comparison.html
Kupiłem więc CS i byłem gotów postępować zgodnie z procesem wbarnier, ale pomyślałem, że spróbuję pogrzebać, zanim przystąpię do operacji miski siedzenia.
Moim pierwszym pomysłem było po prostu podniesienie mechanizmu blokującego szpilkę siedzenia.
Można go łatwo usunąć, odkręcając dwie śruby torx.
Zobacz "SEAT PIN BOLTS"
A następnie dodałem kilka podkładek pod mechanizm, aby go podnieść, aby szpilka się zablokowała.
Zobacz "SEAT PIN WASHERS"
Co zaskakujące, potrzeba było tylko około 2 mm wysokości podkładki, aby umożliwić zablokowanie szpilki. Ale nie byłem zadowolony z tego rozwiązania, ponieważ czułem się tak, jakby całe siedzenie było teraz osadzone na mechanizmie siedzenia, a gumowe podkładki na misce siedzenia nie stykały się z ramą.
Siedzenie nie wydawało się zbyt niestabilne, po prostu nie wydawało się idealnym rozwiązaniem.
Następnie przyszło mi do głowy, że jeśli udałoby mi się obniżyć błotnik, mógłbym uzyskać niezbędny prześwit między miską siedzenia CS a błotnikiem, jednocześnie pozwalając na obniżenie miski siedzenia na ramę.
Błotnik jest przymocowany do ramy za pomocą czterech śrub torx.
Można je łatwo poluzować, a gdy to zrobią, błotnik opada z dala od ramy.
Usunąłem więc śruby, a następnie umieściłem około 3 mm gumowych podkładek między ramą a błotnikiem.
Potrzebujesz podkładki, która ma wystarczająco duży otwór, aby pomieścić nie tylko szerokość śruby, ale także szerokość metalowych elementów, przez które śruby się przesuwają.
Na szczęście śruby są wystarczająco długie, aby umożliwić dodatkową wysokość podkładek i nadal uzyskać solidne oparcie w gwintach.
Zawsze używam niebieskiego Loc-tite do takich prac dla dodatkowego bezpieczeństwa.
Zobacz "FRONT FENDER WASHERS" i "REAR FENDER WASHERS"
To podejście sprawdziło się u mnie dobrze, a dopasowanie wydaje się być dość solidne.
Podoba mi się wygląd siedzenia znacznie bardziej niż standardowego siedzenia, a szczególnie podoba mi się dodatkowa wysokość.