Oké, ik weet dat het een beetje overdreven lijkt om een doe-het-zelf-handleiding te hebben voor een stoelwissel, maar niet alle T120-stoelen passen direct op de Street Twin, dus er is een kleine aanpassing nodig.
De moeilijkheid zit hem in het feit dat de achterkant van de CS-stoelpan iets dieper is dan die van de originele stoel.
Het resultaat is dat de stoelpan in contact komt met de achterspatbord wanneer u de stoel laat zakken, waardoor de stoel niet laag genoeg kan zitten om in het stoelpinmechanisme te klikken.
Natuurlijk zijn er hier andere zeer nuttige berichten geweest over hoe u deze taak kunt uitvoeren.
Hieronder valt advies van "wbarnier" over hoe u het achterste gedeelte van de stoelpan kunt aanpassen.
Hier is de link naar die thread:
http://www.triumphrat.net/water-coo.../water-cooled-twins-talk/754442-street-twin-bench-vs-stock-seat-comparison.html
Dus ik kocht de CS en was bereid om het proces van wbarnier te volgen, maar dacht dat ik zou proberen te knutselen voordat ik de operatie aan de stoelpan uitvoerde.
Mijn eerste gedachte was om het vergrendelingsmechanisme van de stoelpen eenvoudigweg te verhogen.
Het is gemakkelijk te verwijderen door de twee torx-bouten los te schroeven.
Zie "SEAT PIN BOLTS"
Ik voegde toen een paar ringen onder het mechanisme toe om het te verhogen, zodat de pin nu zou vergrendelen.
Zie "SEAT PIN WASHERS"
Verrassend genoeg was er slechts ongeveer 2 mm ringhoogte nodig om de pin te laten vergrendelen. Maar ik was niet blij met de oplossing omdat het voelde alsof de hele stoel nu bovenop het stoelmechanisme zat en de rubberen pads op de stoelpan geen contact maakten met het frame.
De stoel voelde niet al te onstabiel aan, het leek gewoon niet de ideale oplossing.
Toen bedacht ik me dat als ik het spatbord daadwerkelijk kon laten zakken, ik de nodige speling tussen de CS-stoelpan en het spatbord zou kunnen krijgen en tegelijkertijd de stoelpan op het frame zou kunnen laten zakken.
Het spatbord is met vier torx-bouten aan het frame bevestigd.
Deze zijn gemakkelijk los te maken en als ze dat zijn, valt het spatbord weg van het frame.
Dus ik verwijderde de bouten en plaatste toen ongeveer 3 mm rubberen ringen tussen het frame en het spatbord.
Je hebt een ring nodig die een opening heeft die groot genoeg is om niet alleen de breedte van de bout te accommoderen, maar ook de breedte van de metalen fittingen waardoor de bouten glijden.
Gelukkig zijn de bouten lang genoeg om de extra hoogte van de ringen toe te staan en toch een solide grip in de schroefdraad te krijgen.
Ik gebruik altijd blauwe Loc-tite bij dit soort klussen voor extra veiligheid.
Zie "FRONT FENDER WASHERS" en "REAR FENDER WASHERS"
Deze aanpak heeft voor mij goed gewerkt en de pasvorm lijkt behoorlijk solide te zijn.
Ik vind het uiterlijk van de stoel veel beter dan de originele stoel en ik vind vooral de extra hoogte prettig.
De moeilijkheid zit hem in het feit dat de achterkant van de CS-stoelpan iets dieper is dan die van de originele stoel.
Het resultaat is dat de stoelpan in contact komt met de achterspatbord wanneer u de stoel laat zakken, waardoor de stoel niet laag genoeg kan zitten om in het stoelpinmechanisme te klikken.
Natuurlijk zijn er hier andere zeer nuttige berichten geweest over hoe u deze taak kunt uitvoeren.
Hieronder valt advies van "wbarnier" over hoe u het achterste gedeelte van de stoelpan kunt aanpassen.
Hier is de link naar die thread:
http://www.triumphrat.net/water-coo.../water-cooled-twins-talk/754442-street-twin-bench-vs-stock-seat-comparison.html
Dus ik kocht de CS en was bereid om het proces van wbarnier te volgen, maar dacht dat ik zou proberen te knutselen voordat ik de operatie aan de stoelpan uitvoerde.
Mijn eerste gedachte was om het vergrendelingsmechanisme van de stoelpen eenvoudigweg te verhogen.
Het is gemakkelijk te verwijderen door de twee torx-bouten los te schroeven.
Zie "SEAT PIN BOLTS"
Ik voegde toen een paar ringen onder het mechanisme toe om het te verhogen, zodat de pin nu zou vergrendelen.
Zie "SEAT PIN WASHERS"
Verrassend genoeg was er slechts ongeveer 2 mm ringhoogte nodig om de pin te laten vergrendelen. Maar ik was niet blij met de oplossing omdat het voelde alsof de hele stoel nu bovenop het stoelmechanisme zat en de rubberen pads op de stoelpan geen contact maakten met het frame.
De stoel voelde niet al te onstabiel aan, het leek gewoon niet de ideale oplossing.
Toen bedacht ik me dat als ik het spatbord daadwerkelijk kon laten zakken, ik de nodige speling tussen de CS-stoelpan en het spatbord zou kunnen krijgen en tegelijkertijd de stoelpan op het frame zou kunnen laten zakken.
Het spatbord is met vier torx-bouten aan het frame bevestigd.
Deze zijn gemakkelijk los te maken en als ze dat zijn, valt het spatbord weg van het frame.
Dus ik verwijderde de bouten en plaatste toen ongeveer 3 mm rubberen ringen tussen het frame en het spatbord.
Je hebt een ring nodig die een opening heeft die groot genoeg is om niet alleen de breedte van de bout te accommoderen, maar ook de breedte van de metalen fittingen waardoor de bouten glijden.
Gelukkig zijn de bouten lang genoeg om de extra hoogte van de ringen toe te staan en toch een solide grip in de schroefdraad te krijgen.
Ik gebruik altijd blauwe Loc-tite bij dit soort klussen voor extra veiligheid.
Zie "FRONT FENDER WASHERS" en "REAR FENDER WASHERS"
Deze aanpak heeft voor mij goed gewerkt en de pasvorm lijkt behoorlijk solide te zijn.
Ik vind het uiterlijk van de stoel veel beter dan de originele stoel en ik vind vooral de extra hoogte prettig.