Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Speed Triple 1200 RS Problemen

1 reading
45K views 98 replies 40 participants last post by  3triples  
#1 ·
Hallo mensen

Ik ben nieuw met Triumph-motoren en op dit forum. Helaas begon mijn Triumph-ervaring niet zoals ik had gewild. Ik kocht de Speed Triple 1200 RS en voordat ik de eerste garantie van 1000 km bereikte (ik kom uit Zwitserland, we doen geen imperiaal) heb ik al twee kwaliteitsproblemen:

1. Zelfde probleem met de uitlaatklep zoals hier beschreven: 2022 Speed Triple 1200 - Exhaust valve cover gone missing | Triumph Rat Motorcycle Forums
Mijn monteur waarschuwde me hier al voor voordat ik de motor kocht, omdat deze al van zijn demomotor was gevallen. Blijkbaar heeft hij een complete uitlaat besteld omdat het afgebroken onderdeel erop was gelast. Blijkbaar zijn uitlaten momenteel niet leverbaar (wat een verrassing 😜).

2. Quickshifter: De quickshifter werkt niet altijd. Het lijkt erop dat zodra de motor warm wordt, de quickshifter zijn taak staakt en ik de koppeling moet gebruiken om van versnelling te veranderen. Helaas worden er geen foutmeldingen op de motor weergegeven. Het probleem is twee weken geleden gemeld aan Triumph, ze lijken nog geen antwoord te hebben.

Zijn er nog meer mensen met problemen zoals deze met hun nieuwe Speed Triple?

Met vriendelijke groeten,

Marc

#2 ·
(1) is irritant, maar stoort gelukkig niet het rijden en genieten van de motor. (2) lijkt erop dat de dealerservice dit zou moeten kunnen diagnosticeren als het consequent gebeurt nadat de motor is opgewarmd. Misschien een defecte druksensor / bedrading / connector. Ik kan me niet voorstellen dat de fout daarachter zit (in feite de ecu), als het tenminste af en toe werkt.

#5 ·