Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Booster Plug - Definitieve testresultaten?

1 reading
57K views 58 replies 17 participants last post by  CanberraR3  
#1 ·
Ik weet dat ik in het verleden heb lopen razen over hoe ik de Booster Plug als complete oplichting beschouw. Ik heb nooit beweerd dat het niets doet, maar heb wel gesteld dat het de prestaties verslechtert, misleidend wordt verkocht door te beweren dat het net zo goed is als een PCV, en alleen "schokkerigheid verwijdert" door de motorfiets overdreven rijk te maken bij lage toerentallen, dus het is alsof je met de choke uit rijdt.
Welnu, we hadden het geluk om vandaag een Thruxton 1200R met een BoosterPlug te krijgen voor dyno-testen, dus als experiment hebben we één run gedaan met en één zonder.
Zoals je uit de resultaten kunt zien, verlies je niet alleen vermogen over de hele curve, maar de toch al te rijke motor wordt enorm rijk en bereikt tot 11,8:1 aan de bovenkant, terwijl de standaard al een iets te rijke 12,4:1 geeft. Optimaal voor vermogen is ongeveer 13,1:1.
Ik blijf erop wijzen dat deze motoren nooit arm lopen, maar dit is de eerste keer dat ik een eenvoudig A/B-testvoorbeeld heb om aan te tonen hoe onverstandig het is om een BoosterPlug te monteren.
Dit is een motorfiets met een decat en shorties, snorkel verwijderd, maar zonder ECU-mods of PCV.

#3 · (Edited)
Dit is zo niet onverwacht :cool:. In een perfecte wereld zouden alle aftermarket-apparaten die worden aangeprezen om het vermogen te vergroten, Dyno-bewezen effecten moeten publiceren. Natuurlijk zijn slecht ontworpen uitlaatmodificaties verreweg de meest alomtegenwoordige vermogensverslindende apparaten waar mensen hun geld aan verspillen:unsure:.

#4 ·
Ik denk niet dat iemand een BoosterPlug koopt voor betere dyno-runs of kwartmijl tijden. Ze kopen het voor een verbeterde rijeigenschappen, vooral bij lagere toerentallen, en soepelere starts, en daar doet het het goed in. Voor zover ik weet, is de BoosterPlug alleen effectief tijdens "niet-stabiele" toestanden, d.w.z. acceleratie en deceleratie. Een dyno-run is niet stabiel, dus uw resultaten zijn logisch. Ik heb een BoosterPlug op mijn T120 en het heeft de rijeigenschappen enorm verbeterd. Maar als ik op zoek was naar prestatieverbetering, zou ik hem verwijderen en een Power Commander of een andere programmeerbare ECU installeren (samen met alle andere inlaat- en uitlaatmodificaties die typisch worden gedaan).

#5 ·
Ik heb een e-mail naar boosterplug gestuurd met een link naar deze thread, waarin ik hen uitnodigde om deel te nemen aan de discussie. Want ja, zij zijn degenen die dit ding hebben ontworpen en er het meeste van weten en hoe het werkt.

#16 ·
Als onderdeel van de installatie is de richtlijn om de 12 minuten tune uit te voeren voordat je gaat rijden. Toen je het apparaat loskoppelde, heb je dat toen gedaan of heb je het gewoon op de dyno gezet met de aanpassingen die ermee zijn geleerd?
De 12 minuten tune staat los van dynotests. Het is een aanpassingsproces dat wordt gebruikt om de stationair stappenmotor op bekabelde motoren en de gasklepstappenmotor op fly-by-wire motoren te kalibreren, en het is alleen van toepassing op gesloten gashendel werking.
In de officiële Triumph Diagnostics-software klik ik gewoon op een knop en het gebeurt direct.

#6 ·
Update: Ze reageerden erg snel! Helaas mogen ze hier vanwege de forumregels niet posten, anders zou het als "reclame" worden beschouwd, maar ik heb een leuke discussie gehad met iemand van Boosterplug die de eerste post heeft gelezen. Het is jammer dat ze hier niet kunnen posten, ze hadden een aantal zeer interessante dingen te zeggen :)

#8 ·
Update: Ze reageerden erg snel! Helaas mogen ze hier vanwege de forumregels niet posten, anders zou het als "reclame" worden beschouwd, maar ik heb een leuke discussie gehad met iemand van Boosterplug die de eerste post heeft gelezen. Het is jammer dat ze hier niet kunnen posten, ze hadden een paar hele interessante dingen te zeggen :)
Nee, ze kunnen informatie plaatsen. AJ Cycles, BellaCorse en anderen plaatsen regelmatig berichten. Als een bericht alleen maar reclame zou maken voor een uitverkoop of iets dergelijks, zou een moderator het kunnen verwijderen. En productberichten die niet motorgerelateerd zijn, worden meestal verwijderd. Maar BoosterPlug kan hier zeker hun product verdedigen.

En natuurlijk @MotoChooch, je zou ons altijd kunnen vertellen wat ze zeiden. Iets dat de moeite waard is om te herhalen?

#7 ·
Ik snap niet waarom iemand de booster plug zou gebruiken, als ze simpelweg TuneECU zouden kunnen gebruiken en een goede map kunnen flashen of de motorfiets kunnen tunen. Er zijn genoeg mensen die de motorfiets hebben getuned met de meest populaire mods, en die bereid zijn hun maps te delen.

Gewoon de hele map rijker maken, is niet wat de meeste motoren willen... Toen ik de Tec nokkenas en x-pipe installeerde en mijn Street Cup ont-snorkelde, zou je denken dat de motorfiets arm zou lopen, toch? Nou, hij was gek arm aan de bovenkant, met een AFR van ongeveer 15. Niet goed. Dus als ik een booster plug plaats, zou dat hem rijker maken, toch?

Nou, we ontdekten ook dat ik een AFR van ongeveer 11 had aan de onderkant... Het gebruik van de booster plug om de bovenkant rijker te maken, zou ertoe hebben geleid dat ik bougies vervuild of afsloeg aan de onderkant.

Als je de mods doet, haal dan de $10 TuneECU-app en een $30 bluetooth-connector en zet gewoon de juiste map erin... Als je geen dyno-tijd kunt betalen om hem goed af te stellen, laat hem dan naar mijn mening origineel...

#11 ·
Bedankt voor je inspanning om objectief bewijs te verzamelen en het hier te plaatsen. Ik hoor al vele jaren hetzelfde verhaal, maar dit is de eerste objectieve meting die ik heb gezien.

• Like
Reactions: jsobell
#13 ·
En voor de goede orde, ik denk niet dat iemand hun product afkraakt. Als het voor jou werkt, geweldig.

Ik ben het gewoon persoonlijk niet eens met de gebruikte methode... om gewoon de ECU voor de gek te houden om de hele kaart te verrijken... Het is zeldzaam dat een hele kaart even arm is, en gewoon 8% brandstof of wat dan ook over de hele linie toevoegen, zal het niet op magische wijze oplossen... Het is waarschijnlijker dat het een deel van het toerentalbereik helpt, maar een ander deel slechter maakt...

#15 ·
@MotoChooch, de informatie op die pagina is van toepassing op hoe een omgevingsluchttemperatuursensor door de ECU wordt gebruikt, en is volledig generiek voor elke moderne motorfiets. Het enige BP-specifieke deel is het laatste stukje waar wordt uitgelegd hoe ze een niet-lineaire temperatuurafhankelijke weerstand gebruiken om te simuleren dat de lucht 20° koeler is bij alle omgevingstemperaturen. Dus is dat het beste voor elke motorfiets? Afgezien van het feit dat je hem op de meeste plaatsen niet rijker wilt hebben, zal de ECU van je motorfiets de brandstoftoevoer kiezen op basis van de omgevingstemperatuur en is al ingesteld om een niet-lineaire schaal bij elke temperatuur te gebruiken. Wat doet je denken dat hij bij 30° beter zal lopen als hij denkt dat het 10° is, en op een ochtend van 5° beter zal lopen als hij denkt dat het -15° is? Dit alles is een complete gok, in een poging om de waarden die door de ontwerpers zijn gekozen door honderdduizenden dollars aan onderzoek te overschrijven. Er is hier geen emissieprobleem, aangezien het niet stationair draait of cruiset, dus er kan geen bewering zijn dat het is om "emissierestricties te omzeilen", wat betekent dat het moderne argument hiervoor in wezen zegt: "De fabrikanten zaten er allemaal naast, dus onze weerstand maakt alles zoals het zou moeten zijn" :) Ik heb een foto bijgevoegd van een apparaat dat hetzelfde doet op carburateurmotoren. Plaats dit hoogwaardige, 100% roestvrijstalen apparaat gewoon onder de choke-trekker en de fijn afgestemde 1,22 mm "afstandhouder" zorgt ervoor dat je motorfiets beter loopt door de brandstof te allen tijde met 3,6% te verhogen. Deze zijn te koop op mijn eBay-site voor $49,95 (gratis verzending binnen Australië, $18,95 naar de rest van de wereld) :D
716215

#17 ·
@MotoChooch, de informatie op die pagina heeft betrekking op hoe een sensor voor de omgevingstemperatuur door de ECU wordt gebruikt, en is volledig generiek voor elke moderne motorfiets.
Het enige BP-specifieke onderdeel is het laatste stukje waar wordt uitgelegd hoe ze een niet-lineaire temperatuurafhankelijke weerstand gebruiken om te simuleren dat de lucht 20° koeler is bij alle omgevingstemperaturen.
Dus is dat het beste voor elke motorfiets? Afgezien van het feit dat je het op de meeste plaatsen niet rijker wilt, zal de ECU van je motorfiets de brandstof kiezen op basis van de omgevingstemperatuur en is al ingesteld om een niet-lineaire schaal bij elke temperatuur te gebruiken. Wat doet je denken dat hij bij 30° beter zal draaien als hij denkt dat het 10° is, en op een ochtend van 5° beter zal draaien als hij denkt dat het -15° is?
Dit alles is een complete gok, in een poging om de waarden te overschrijven die door honderdduizenden dollars aan onderzoek door de ontwerpers zijn gekozen. Er is hier geen emissieprobleem, want het is geen stationair draaien of cruisen, dus er kan geen bewering zijn dat het "om emissiebeperkingen te omzeilen" is, wat betekent dat het moderne argument hiervoor in wezen zegt: "De fabrikanten zaten er allemaal naast, dus onze weerstand maakt alles zoals het hoort" :)

Ik heb een foto bijgevoegd van een apparaat dat hetzelfde doet op carburatiemotoren. Plaats dit hoogwaardige 100% roestvrijstalen apparaat gewoon onder de choke-trekker en de fijn afgestemde 1,22 mm "afstandhouder" zorgt ervoor dat je motorfiets beter loopt door de brandstof te allen tijde met 3,6% te verhogen.
Deze kunnen worden gekocht via mijn eBay-site voor $49,95 (gratis verzending binnen Australië, $18,95 naar de rest van de wereld) :D

View attachment 716215
Episch, on point en grappig tegelijk. Ik vind het leuk.

Ik haat het om hun product af te kraken, maar het is een slechte oplossing voor een probleem... Zoals je zei, het is alsof je de choke de hele tijd 5% hebt uitgetrokken. Kan helpen bij 7000 tpm waar hij arm is, maar bij 4000 tpm bij 60% gas waar hij al rijk was, kan hij nu te rijk zijn.

De ironie is dat de Booster meer kost dan een Bluetooth-connector en de TuneECU-app, waarmee je de motorfiets goed kunt afstellen...

#22 ·
Als je voor een vorstelijke som van $45 TuneECU en een BT ODB-poort kunt krijgen en het goed kunt doen, om nog maar te zwijgen van het wissen van codes, het verhogen van de toerenbegrenzers, het spelen met de ontsteking, het uitschakelen van O2-sensoren en SAI, enz...

#23 ·
Het neemt nog steeds de hele kaart en dumpt er een beetje extra brandstof in. Dat kan de gebieden helpen die toevallig arm zijn, maar alle gebieden die al rijk zijn, worden alleen maar rijker.

Als je voor een vorstelijke som van $45 TuneECU en een BT ODB-poort kunt krijgen en het goed kunt doen, om nog maar te zwijgen van het wissen van codes, het verhogen van de toerenbegrenzing, het spelen met de ontsteking, het uitschakelen van O2-sensoren en SAI, enz...
Dat heb ik eigenlijk al, en de DealerTool, maar ik heb geen zin om gebruikersgemaakte kaarten op mijn motor te laden. Hoe weet ik dat ze weten wat ze doen of niet high als een vlieger waren toen ze de wijzigingen aanbrachten? Bovendien denk ik dat de Speed Twin 2020 behoorlijk vastzit. De belangrijkste reden om de boosterplug te nemen is omdat ze hem hebben afgesteld om aan Euro4 te voldoen, wat volgens mij de schokkerige gasrespons bij lage toeren veroorzaakt.

#24 ·
Ik weet het niet... Ik heb mijn kaart gemaakt op een dyno met een tuner die ik al 12 jaar gebruik, die 20 van mijn motoren heeft getuned, veel motoren van AMA/Moto America-rijders heeft getuned, heeft gewerkt voor een Isle of Mann-team, een Macau GP-team, enz... Je kunt TuneECU altijd gebruiken om de kaarten te vergelijken om precies te zien wat er is veranderd, en om te bepalen of dat de soorten veranderingen zijn die jouw motor nodig heeft.

Uiteindelijk heb ik het gevoel dat als je significante veranderingen aan de motor aanbrengt, je hem moet laten tunen. De beste optie daarna is om iemand te vinden met jouw mods en een aangepaste tune, en die te gebruiken... Daarna misschien de Booster Plug...

#26 ·
U, jsobell, heeft natuurlijk helemaal gelijk! Maar verwacht nooit een fanboy te overtuigen of een bekentenis van overdreven hype te krijgen van een aftermarket-verkoper. U hebt uw steentje bijgedragen om ons te verlichten. Uw plicht is gedaan en ik verklaar u vrij om terug te keren naar uw reguliere werk. Bedankt trouwens!

#27 ·
U, jsobell, heeft natuurlijk helemaal gelijk! Maar verwacht nooit een fanboy te overtuigen of een bekentenis van overdreven hype te krijgen van een aftermarket-oplichter. U heeft uw steentje bijgedragen om ons te verlichten. Uw plicht is gedaan en ik verklaar u vrij om terug te keren naar uw reguliere werk. Bedankt trouwens!
Ik denk dat @MotoChooch gelijk heeft om dingen in twijfel te trekken. Het is niet fijn om te ontdekken dat je misleid bent om iets te kopen dat niet echt doet wat de fabrikant beweerde, dus ik bekritiseer hem helemaal niet voor het plaatsen van perfect geldige vragen. Mijn verwijzing naar "keyboard warrior" is met betrekking tot de opmerkingen van BP, niet die van hem, aangezien ze lijken te impliceren dat de informatie misleidend of verkeerd is.
Ik heb dit artikel geplaatst als een informatieve, onafhankelijke bevinding om andere mensen te laten beoordelen of ze er een moeten kopen, en ja, nu ga ik terug naar mijn reguliere werk :D

#28 ·
Excuses voor het verkeerd begrijpen van de weerstand die u heeft geplaatst. Ten onrechte aangenomen dat er een statische weerstand was gekoppeld. Mijn fout.

Dus nu de volgende vraag. Lange termijn effecten van het hebben van een van deze op een fiets? Hebben we het over verhoogde koolstofopbouw? Vaker bougies vervangen? Of is het iets gevaarlijkers?

Als het een daling is van 1 tot 2, misschien voor een soepeler loop, geweldig, dan zou ik dat willen opofferen. Maar wat anders zal er daadwerkelijk negatief beĂŻnvloed worden?

Verzonden vanaf mijn SM-G965U met Tapatalk

• Like
Reactions: DriftlessRider
#29 ·
Dus nu de volgende vraag. Lange termijn effecten van het hebben van een van deze op een fiets? Hebben we het over verhoogde koolstofopbouw? Vaker bougies vervangen? Of is het iets gevaarlijkers?
Niet veel eigenlijk. Cruise en stationair draaien zullen nog steeds 14,7:1 zijn, dus alleen brandstofverbruik, een beetje koolstofopbouw na verloop van tijd, maar niets gevaarlijks. Als je het liever gemonteerd hebt, kun je het veilig laten zitten.

#33 ·
Toen ik mijn inlaatmodificatie, x-pipe, uitgeholde en opnieuw gedempte uitlaatdempers en TEC-nokkenas deed, was dit mijn AFR met de standaard brandstofmapping... Booster Plug heeft de bovenkant misschien iets rijker gemaakt, maar niet rijk genoeg... maar het gebied onderin dat al een AFR van 11 had, zou nog rijker zijn geweest en waarschijnlijk bougies vervuilen en koolstof opbouwen.

Dat is geen "oplossing"... Als je motorfiets niet goed loopt, vooral een aangepaste motorfiets, laat hem dan afstellen en klaar is kees.
716309

Na wat afstelling...
716310

#34 ·
Toen ik mijn inlaatmodificatie, x-pipe, uitgeholde en opnieuw gedempte uitlaten en TEC-nokkenas deed, was dit mijn AFR met de standaard brandstofkaart... Booster Plug heeft de bovenkant misschien iets rijker gemaakt, maar niet rijk genoeg... maar het gebied laag dat al een AFR van 11 had, zou nog rijker zijn geweest en waarschijnlijk bougies vervuilen en koolstof opbouwen.

Dat is geen "oplossing"... Als je motorfiets niet goed loopt, vooral een aangepaste motorfiets, laat hem dan afstellen en noem het een dag. View attachment 716309

Na wat afstemmen...
View attachment 716310
Ik denk dat je TEC Cam afstemmen absoluut noodzakelijk maakte. Boven alles anders.

#36 ·
Zijn moderne fietsen en auto's, buitenboordmotoren tegenwoordig niet ontworpen om mager te draaien etc., nou, ik heb geen problemen gehad met mijn Thruxton S na de Meerkat en open pijpen, hij heeft nooit een snelle gasrespons gehad bij lage toeren, in feite loopt hij soepel van lage toeren tot de limiet, hij loopt soepel in de stad, op de snelwegen, op topsnelheid, de ECU past zich aan alle veranderingen aan binnen de eerste rit.

Natuurlijk zullen mensen die dingen verkopen voor deze motoren altijd beweren dat ze dingen aanbieden die verondersteld worden onze motor beter te laten presteren, dus als je denkt dat het helpt, is het goed, ikzelf, mijn motor loopt geweldig sinds ik hem bijna 2 jaar geleden nieuw kocht, alleen met de Meerkat en open standaardpijpen en ik ben blij om dit gewoon te doen, hij is snel genoeg voor mij en presteert geweldig bij alle toeren, misschien omdat de Thruxtons de lichtere krukas hebben, wie weet, waarom deze dingen toevoegen als ze het echt niet nodig hebben, misschien overdenken sommige mensen de dingen gewoon, ik rijd al meer dan 43 jaar op Britse motoren, heb er in mijn tijd een paar opgevoerd en in die tijd heel veel performance tuning gedaan en deze Thruxton is tot nu toe de beste voor soepel lopen zonder er veel aan te doen.

Ik ben niet voorzichtig met mijn motoren, ik rijd er de hele tijd hard mee, ik duw ze altijd tot hun limiet, zo rijd ik, ik onderhoud ze goed en ververs regelmatig mijn olie en tot nu toe ben ik blij met hoe de dingen op mijn Thruxton zijn.

Ashley

#38 ·
Zijn moderne motoren en auto's, buitenboordmotoren tegenwoordig niet ontworpen om mager te draaien etc., nou, ik heb geen problemen gehad met mijn Thruxton S na de Meerkat en open pijpen, hij heeft nooit een pittige gasrespons gehad bij lage toeren, in feite loopt hij soepel van lage toeren tot de limiet, hij loopt soepel in de stad, op de snelwegen, op topsnelheid, de ECU past zich aan alle veranderingen aan binnen de eerste rit.
Natuurlijk zullen mensen die dingen verkopen voor deze motoren altijd naar buiten komen met beweringen die verondersteld worden te helpen om onze motor beter te laten presteren, dus als je denkt dat het helpt, is het goed, ikzelf, mijn motor loopt geweldig sinds ik hem bijna 2 jaar geleden nieuw kocht, alleen met de Meerkat en open standaardpijpen en ik ben blij met alleen dit te doen, hij is snel genoeg voor mij en presteert geweldig bij alle toeren, misschien omdat de Thruxton's de lichtere krukas hebben, wie weet, waarom deze dingen toevoegen als ze het echt niet nodig hebben, misschien overdenken sommige mensen de dingen gewoon te veel, ik rijd al meer dan 43 jaar op Britse motoren, heb er in mijn tijd een paar opgevoerd en in die tijd heel veel performance tunes gedaan en deze Thruxton is tot nu toe de beste voor soepel lopen zonder er veel aan te doen.
Ik * trap niet op mijn motoren, ik rijd er de hele tijd hard mee, ik duw ze altijd tot hun limiet, zo rijd ik, ik onderhoud ze goed en ververs mijn olie regelmatig en tot nu toe ben ik blij met hoe de dingen op mijn Thruxton zijn.

Ashley
Je motor past zich niet aan na de eerste rit. Hij past zich alleen aan als de AFR binnen het vrij smalle bereik van de lambdasensoren ligt, en zelfs dan alleen in het gesloten-lussysteem van de brandstofkaarten... Ik durf te wedden dat als je je motor op een dyno zou gooien en de uitlaat zou snuiven, het zou laten zien dat je brandstof iets afwijkt...

#37 ·
Ik blijf lezen over de zogenaamde 'snappy throttle' en dat het voordeel van de booster plug is om dat glad te strijken. Geen van mijn 4 ride-by-wire Triumphs heeft dit 'snappy throttle probleem', dus ik vraag me af of het 'probleem' in de motorfiets zit. Ik kan mijn motoren, misschien meer op de Thruxton dan de andere, een beetje schokkerig maken als ik geen goede gashendelcontrole uitoefen, maar het is eenvoudig te vermijden en over het algemeen ben ik dol op de snelle responsiviteit van deze motoren met een hoog koppel. Het lijkt me dat deze zogenaamde smoothing out in feite alleen maar de motoren traag maakt, d.w.z. meer vergevingsgezind. BP heeft daarom misschien een plek voor sommige rijders.

#42 ·
Ik blijf lezen over de zogenaamde 'snappy throttle' en dat het voordeel van de booster plug is om dat glad te strijken. Geen van mijn 4 ride-by-wire Triumphs heeft dit 'snappy throttle problem', dus ik vraag me af of het 'probleem' in de motorfiets zit. Ik kan mijn motoren, misschien meer op de Thruxton dan de anderen, een beetje schokkerig maken als ik geen goede gascontrole uitoefen, maar het is eenvoudig te vermijden en over het algemeen ben ik dol op de snelle responsiviteit van deze motoren met een hoog koppel. Het lijkt me dat deze zogenaamde smoothing out in feite alleen maar de motoren traag maakt, d.w.z. meer vergevingsgezind. BP heeft daarom misschien een plaats voor sommige rijders.
Ik was lange tijd motoragent. Het grootste deel van mijn training en dagelijks rijden omvatte manoeuvres met lage snelheid. Ik heb geleerd om zeer precies te zijn met het gas en de koppeling. Mijn T120 heeft een 'snappy throttle problem'. De Booster Plug heeft ongeveer 80% van dat probleem opgelost en het verbruik van mijn motor is niet veranderd. [Insert shrugging guy here]

#39 ·
Ik had het over toen ik de xpipe en open uitlaten erop zette, aangepast aan de verandering bij de eerste rit en niet echt geĂŻnteresseerd om hem op een dyno te zetten, hij loopt best goed voor mij en slaat geen beat over.
Wat betreft het snuiven aan de uitlaat, dat laat ik over aan mijn Blue Cattle Dog, ze heeft de gewoonte om mijn uitlaat aan te vallen als ik hem start, ze zet haar mond recht over het einde van de uitlaat, ze heeft misschien lol.

#40 ·
Mijn punt was, je neemt aan dat het zich heeft aangepast, maar je weet het niet echt. Dat zou de dyno je laten zien. Het beste is om te WETEN dat het goed loopt, dan om er later achter te komen wanneer je een uitlaatklep verbrandt omdat het te arm loopt of zoiets... Mijn OCD staat me niet toe om er gewoon van uit te gaan dat het goed loopt. Ik moet het zien.

#41 ·
Mijn punt was, je neemt aan dat het zich heeft aangepast, maar je weet het niet echt. Dat zou de dyno je laten zien. Het beste is om te WETEN dat het goed loopt, dan om het later te ontdekken als je een uitlaatklep verbrandt omdat het te arm loopt of zoiets... Mijn OCD staat me niet toe om er gewoon van uit te gaan dat het goed loopt. Ik moet het zien.
Niet iedereen heeft OCD. Hoe weet je dat Tune ECU accuraat is? Hoe heb je dat gecontroleerd?

#45 ·
Mijn T120 uit 2017 had een zeer schokkerige gasrespons toen ik hem in april 2019 kocht,
ook bij het loslaten van het gas zou hij zich gedragen alsof het gas een klein beetje was aangetikt rond de 2500 tpm, wat leidde tot een paar enge momenten in bochten met lage snelheid en me afvroeg of ik een fout had gemaakt door deze motor te kopen,
Na wat online onderzoek kwam ik erachter dat mijn schokkerige/onvoorspelbare gasrespons niet ongewoon was,
verschillende oplossingen werden voorgesteld - rijden in de regenstand, de tractiecontrole uitschakelen, een X-pijp monteren,
geen van die oplossingen loste het probleem van mijn motor op, ik las ook over mensen die een dure PCV hadden gekocht en dat de problemen op hun motor niet had opgelost en slechts een kleine verbetering van de algemene prestaties had opgeleverd,
Op dit moment was Tune ECU niet beschikbaar voor de T120, maar de Booster Plug wel,
Ik had gemengde recensies over de Booster Plug gehoord, maar ik dacht dat ik het zou proberen,
Nou, de Booster Plug heeft een enorme verbetering gebracht in het rijden op lage snelheid op mijn motor, zonder detecteerbare daling in prestaties of brandstofverbruik, het heeft de problemen van mijn motor voor 90% opgelost,
Sinds de montage van de plug heb ik de snorkel van de airbox verwijderd en een katvrije 2-in-1 uitlaat gemonteerd, de motor loopt erg goed,
Kan nog steeds Tune ECU overwegen als het de resterende 10% van de schokkerigheid kan oplossen en de algemene prestaties kan verbeteren, maar voor nu heb ik een motor waar ik mee kan leven, terwijl het voor de Booster Plug een echte pijn in de a** was om langzaam te rijden