Ik wil hier alleen wat informatie aan dit topic toevoegen. Ik heb het geciteerde bedrag dat ik kreeg voor een klepcontrole/-afstelling tijdens mijn jaarlijkse onderhoud al gepost. Wat het zelf doen betreft, ga ervoor, het is veel goedkoper. Er was een tijd dat ik jong en blut was en veel tijd had, dat ik al mijn eigen werk deed. Motoren gereviseerd, koppeling vervangen, banden gemonteerd, enz. Maar nu heb ik meer geld en minder tijd, dus toen ik zag dat het handboek een afstelling van 14.000 mijl suggereerde, dacht ik: "Wat?". Ik vroeg de dealer die zei dat ja, dat WAS de aanbeveling voor mijn 2020 T120, maar dat Triumph dit zojuist heeft gewijzigd naar 20.000 mijl. Sterker nog, de dealer vertelde me dat hij het op zijn eigen motorfiets al meer dan 20.000 mijl niet had gedaan. Dus besloot ik de kleppen nog NIET te doen. Toen begon mijn motor plotseling een heel luid, slecht geluid te maken, als een 2-takt, of een rammelende verfblik. Ik bracht hem onmiddellijk naar de dealer omdat ik geen tijd had en twee weken weg zou zijn. Hij had 14.000 mijl en raad eens, de kleppen waren niet goed afgesteld. Dealer heeft ze afgesteld en nieuwe shims toegevoegd, en alles is nu geweldig. Ik vind het vreemd dat het precies bij 14.000 mijl gebeurde. Duidelijk toeval, maar je weet het wel... Wat ze rekenden voor de afstelling was trouwens eerder $750.
Hier is de offerte die ze me gaven voor mijn 20.000 mijl service, die veel meer omvat dan alleen de kleppen. $900 USD, wat waarschijnlijk $1200 CAD is. Job: 20.000 mijl service Triumph Bonneville T120 Black 2020 - SMTD40HL5LT972914 Controleer en stel de klepspelingen af, Nieuw luchtfilter, Nieuwe bougies, Nieuw brandstoffilter Olie verversen, oliefilter en ring vervangen. Ketting inspecteren en afstellen. Remmen en remvloeistofconsistentie controleren. Banden en bandenspanning controleren. Koelvloeistof controleren. Alle fittingen, pakkingen en koppelinstellingen controleren. Diagnostische controle, updates en reset uitvoeren met Triumph diagnosegereedschap. Resultaat: Aanbevolen reparaties: Job Subtotaal: $944,60
Ik wil hier alleen wat informatie aan dit topic toevoegen. Ik heb het geciteerde bedrag voor een volledige service inclusief een klepcontrole/-afstelling tijdens mijn jaarlijkse service al gepost. Wat het zelf doen betreft, ga ervoor, het is veel goedkoper. Er was een tijd dat ik jong en blut was en veel tijd had, dat ik al mijn eigen werk deed. Motoren gereviseerd, koppeling vervangen, banden gemonteerd, enz. Maar nu heb ik meer geld en minder tijd, dus toen ik zag dat het handboek een afstelling van 14.000 mijl suggereerde, dacht ik: "Wat?". Ik vroeg de dealer die zei dat ja, dat WAS de aanbeveling voor mijn 2020 T120, maar dat Triumph dit zojuist heeft gewijzigd naar 20.000 mijl. Sterker nog, de dealer vertelde me dat hij het op zijn eigen motorfiets al meer dan 20.000 mijl niet had gedaan. Dus besloot ik de kleppen nog NIET te doen. Toen begon mijn motor plotseling een heel luid, slecht geluid te maken, als een 2-takt, of een rammelende verfblik. Ik bracht hem onmiddellijk naar de dealer omdat ik geen tijd had en twee weken weg zou zijn. Hij had 14.000 mijl en raad eens, de kleppen waren niet goed afgesteld. Dealer heeft ze afgesteld en nieuwe shims toegevoegd, en alles is nu geweldig. Ik vind het vreemd dat het precies bij 14.000 mijl gebeurde. Duidelijk toeval, maar je weet het wel... Wat ze rekenden voor de afstelling was trouwens eerder $750 FYI.