Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Foutendatabase onderdelenboek

32K views 144 replies 12 participants last post by  Hermit47  
#1 ·
Nadat Andtheflyer struikelde over een onjuiste vermelding in een onderdelenboek, stelde hij onlangs de vraag of er een compendium is van fouten in onderdelenboeken.

Het zou handig zijn, voor degenen die het niet weten zoals ik, als er een compendium was van fouten in Meriden Parts Books. Ik weet dat de onderdelenboeken van de jaren 70 T100 fouten bevatten, aangezien Stuart deze periodiek opmerkt, maar afgezien van de PRT-problemen op de 500's, weet ik niet zeker welke andere fouten er zijn.

Kent iemand zo'n compendium?
Ik heb geprobeerd dit te doen voor het #7 onderdelenboek: Triumph #7 Fouten & Afwijkingen

Het is echter gemakkelijk te begrijpen waarom blijkbaar niemand een uitgebreidere lijst met fouten heeft gemaakt (of deze in ieder geval niet heeft gedeeld als ze dat wel hebben gedaan).

Een gezamenlijke inspanning zou zo'n inspanning echter mogelijk kunnen maken.

Iemand?

Als mensen ze onder mijn aandacht willen brengen, ben ik bereid om een database met bekende fouten samen te stellen.

Idealiter zou ik het volgende willen hebben:

-Volledige titel van het/de betreffende document(en) van de titelpagina
-Pagina- en referentienummer
-Onjuist onderdeelnummer
-Gecorrigeerd onderdeelnummer
-Opmerkingen/notities (optioneel)

Klaar als je er klaar voor bent...

#3 ·
Geef me een vork, alsjeblieft, GP? Ik ben klaar om te beginnen.

De taak is misschien niet zo monumentaal als je voorstelt. Ik denk dat een zoekopdracht in twee forums voldoende zou zijn, en ik vermoed dat er veel mensen zijn die lijsten of gemarkeerde onderdelenboeken hebben met kant-en-klare items. En zelfs als het project slechts 50% van de fouten aan het licht zou brengen, zou dat beter zijn dan wat er momenteel beschikbaar is.

Ook leveranciers die het forum sponsoren, kunnen lijsten hebben die kunnen worden aangeboord.

Mag ik een beetje ijs bij mijn cake?

#5 ·
Zou het beter zijn om naar een e-mail of iets dergelijks te sturen, je zou het forum gemakkelijk kunnen overspoelen?
WOW! Een OPTIMIST!

Ik denk echt niet dat het op dit forum zal gebeuren, maar het zou toch geen belasting vormen voor de host resources.

Als er een wonder zou gebeuren en er een 100% ontdekking zou zijn, zou dit neerkomen op het equivalent van minder dan 4 of 5 uur typische dagelijkse input forumbreed.

#6 ·
Mick - aardbeiblond zou heerlijk zijn!

errors@hermit.cc (alle retouradressen worden volledig vertrouwelijk behandeld)

of voor degenen die de voorkeur geven aan - privébericht

In eerste instantie zal ik een van de vele databaseprogramma's aanpassen die ik eerder heb geschreven. Ik zal een routine schrijven om de database als webpagina te publiceren - met foutmeldingen gesorteerd op brondocument. Dit zou gemakkelijk te doorzoeken of te doorzoeken zijn met behulp van de zoekfunctie van een browser, of te downloaden voor lokaal gebruik.

Als je ze hebt, stuur ze dan!

cheers -

#7 · (Edited)
Uitstekende info.

Zowel www.vintagebikemagazine.com als partsbooks.britishonly.com hebben ENKELE van hun onderdelenboeken vermeld met de Amerikaanse fabrieks correcties en updates. De British Only-site heeft ook een gedeelte gewijd aan Triumph Service Bulletins. Ook Triumph Onderdelen, Gereedschap en Accessoires Bulletins

Ik heb het gevoel dat je een doos van Pandora opent, want hoe ga je rekening houden met Mid Year of lopende wijzigingen?

Voorbeelden 1970 T120/120R gebruikte zowel grijze als zwarte snelheidsmeter/toerenteller meters, Drie verschillende hefhandgrepen, Hoorns 60-2256/2257 (Clear Hooter #SF725L/SF725H) & 60-2623/2624 (Clear Hooter HF80l/HF80H) gebruikt na ca. 1 januari 1970, kentekenplaatverlenger en diverse onderdelen erbij. Soms in mei 1970 werd de transmissieplunjer veranderd in een bladveereenheid. Dan heb je de onderdelenboekpagina 36/37 items 18,19,20 met bouten en moeren die de zeldzame frame sectie aan de voorkant en een voorste motorsteunlocatie bevestigen, terwijl items 28,29,30 op beide locaties werden gebruikt. Trouwens, die bevestigingsmiddelen werden allemaal van de D/S NIET de T/S ingebracht zoals in de tekeningen. Op pagina 38/39 is item 40 van het boek uit 1970 onderdeelnummer F5687 (82 5687) weergegeven als de remschakelaarhendel, terwijl F5412 (82 5412) daadwerkelijk werd gebruikt... en 1969 vorkassemblages werden gebruikt tot AD34763 en opnieuw op units AD35763 t/m AD38464. Dan heb je het Canadese model T120 dat roestvrijstalen spatborden en zwarte stijlen gebruikte, niet de gelakte spatborden en chromen stijlen. Met uitzondering van de claxons en Canadese T120 spatborden zou dit ook van toepassing zijn op TR6/TR6R/TR6C modellen

K 😷

#10 ·
Uitstekende info.

Zowel www.vintagebikemagazine.com & partsbooks.britishonly.com hebben ENKELE van hun onderdelenboeken vermeld met de Amerikaanse fabrieks correcties en updates. De British Only-site heeft ook een gedeelte gewijd aan Triumph Service Bulletins. Ook Triumph Parts, Tools en Accessory Bulletins

Ik heb het gevoel dat je een doos van Pandora opent, want hoe ga je rekening houden met Mid Year of lopende wijzigingen?

Voorbeelden 1970 T120/120R gebruikte zowel grijze als zwarte snelheidsmeter/toerenteller, drie verschillende hefhandgrepen, claxons 60-2256/2257 (Clear Hooter #SF725L/SF725H) & 60-2623/2624 (Clear Hooter HF80l/HF80H) gebruikt na ca. 1 januari 1970, kentekenplaatverlenger en diverse onderdelen erbij. In mei 1970 werd de transmissieplunjer vervangen door een bladveereenheid. Dan heb je de onderdelenboekpagina 36/37 items 18,19,20 met bouten en moeren die het zeldzame framegedeelte aan de voorkant bevestigen en één voorste motorsteunlocatie, terwijl items 28,29,30 op beide locaties werden gebruikt. Trouwens, die bevestigingsmiddelen werden allemaal van de D/S NIET de T/S ingevoegd zoals in de tekeningen. Op pagina 38/39 wordt item 40 van het boek uit 1970, onderdeelnummer F5687 (82 5687) getoond als de remschakelaarhendel, terwijl F5412 (82 5412) daadwerkelijk werd gebruikt... en 1969 vorkassemblages werden gebruikt tot AD34763 en opnieuw op units AD35763 t/m AD38464. Dan heb je het Canadese model T120 dat roestvrijstalen spatborden en zwarte stijlen gebruikte, niet de gespoten spatborden en chromen stijlen. Met uitzondering van de claxons en Canadese T120-spatborden zou dit ook van toepassing zijn op TR6/TR6R/TR6C-modellen

K 😷
Hé K,

Met betrekking tot pagina 36/37 onderdeelnummers 18,19, 20
mijn 1970 had een bout in plaats van een tapeind voor de achterframebevestiging. AFlAIK was dit standaard op mijn "ongemolesteerde fiets". Had door een vorige eigenaar van de tapeind gewijzigd kunnen zijn. Er is geen onderdeelnummer voor een bout die op mijn fiets wordt gebruikt, dus heb ik deze vervangen door de tapeind IAW het onderdelenboek.

Zoals ik in een andere thread hier van mij heb opgemerkt, heb ik de tapeind voor de voorste motorsteun niet gebruikt volgens het onderdelenboek. Het was veel te lang en de schroefdraad aan beide kanten stak te ver uit voor mijn smaak en zag er niet goed uit. Ging met behulp van onderdeelnummers 28, 29 en 30. Alle voorste motorsteun door de plaat zijn nu deze. Ziet er veel beter uit en wat ik op de fiets had toen ik hem kreeg, hoewel niet alle bouten daar origineel waren. Ik heb de bouten omgedraaid per uw opmerking en discussie in mijn thread hierover.

Ik ontdekte dat het onderdeelnummer van de achterremschakelaar (voor onderdeel 40 pagina's 38/39) ook onjuist was. Ik bestelde dit onderdeel per onderdeelnummer F5687 en ontdekte dat het niet volledig om de rembedieningsstang kon worden vastgedraaid. Gebruikte mijn oude, omdat ik niet wist wat ik moest krijgen. Bedankt voor het juiste onderdeelnummer nu.

Vriendelijke groeten,

Senior

#8 ·
Kadutz,

Mag ik ijs met mijn wormen?

Je hebt het veld enigszins uitgebreid met de toevoeging van wijzigingen en fouten, hoewel in veel gevallen een niet-gedocumenteerde wijziging net zo erg is als een fout, nietwaar?

In ieder geval zou ik er geen probleem mee hebben om alle info in je lijst in een database op te nemen, zolang de info compleet is.

Een paar dingen om in gedachten te houden over databases - naast zo compleet en nauwkeurig mogelijk te zijn, moet informatie in gestandaardiseerde vormen worden geplaatst om volledig bruikbaar te worden. Een andere overweging zou beknoptheid en beknoptheid zijn - er zou bijvoorbeeld een bepaalde limiet zijn aan het aantal tekens dat aan beschrijvingen wordt besteed.

Denk even aan alle onderdelenlijsten op mijn website. Ik heb al die gegevens met de hand ingevoerd in een databaseprogramma dat ik speciaal voor Triumph-motorfietsonderdelen heb geschreven. Natuurlijk hoefde ik het maar één keer in te voeren - in de database - en toen hoefde ik alleen maar verschillende routines te coderen om alle html-pagina's te genereren die je op hermit.cc ziet. Moet er even over nadenken, maar ik zou overwegen om datzelfde programma voor fouten te gebruiken. Zodra de gegevens zijn ingevoerd, kunnen ze in html worden gepresenteerd, zowel per bron (onderdelenboeken) als per onderdeelnummer. Database is veel werk (ik ben niet bang voor werk), maar de resultaten zijn erg krachtig.

745333

Kadutz, ik heb 2,5 uur besteed aan het plaatsen van je lijst in een formaat waarmee ik kan werken. Er ontbreekt nogal wat informatie, maar het zou een geweldig begin zijn voor iets dat echt nuttig zou zijn voor een zeer brede gemeenschap. Vul de lege plekken in en plaats het hier - ik zal het in een dbf plaatsen.

--------------------------------------------------------------
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; (??pagina,ref voor snelheidsmeter en toerenteller) Zowel grijze als zwarte snelheidsmeter/toerenteller gebruikt.

-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; 3 verschillende hefhandvatten (??pagina,ref,onderdeelnummer voor alle 3 handvatten - + indien mogelijk bestelling of serienummer van introductie)

-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie (??,pagina,ref) 60-2256/2257 Clear Hooter #SF725L/SF725H: gewijzigd na 1 januari 1970 naar 60-2623/2624 (Clear Hooter HF80l/HF80H)

?Kentekenplaatverlenger en diverse onderdelen ermee. (?? meer details + pp, refs, onderdeelnummers)

-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; pp.26/27, ref.4, 57-3660 nokkenplaat index plunjer, gewijzigd mei 1970 naar bladveer (??onderdeelnummer voor bladveer + (idealiter) bron, pagina, ref voor bladveer als deze in een later onderdelenboek voorkomt)

-(??Bron titel); pp.36/37 ref 18,19,20 (??onderdeelnummers) tapeinden en moeren die het achterste framegedeelte aan de voorkant bevestigen en één voorste motorsteunlocatie (???)
terwijl ref 28,29,30 op beide locaties werden gebruikt (??pagina,ref).
(?? Ik heb hier meer duidelijkheid over nodig. Wat is het probleem met pp 36/37 refs 18,19,20? En over welke twee locaties hebben we het?)

-(??bron); pp.36/37 ref 18,19,20 (??onderdeelnummers) [Die bevestigingsmiddelen] ingebracht van D/S, niet T/S zoals getoond.

-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; pp 38/39, ref 40, Remschakelaarhendel. Vermeld als F5687 (82-5687), moet F5412 (82-5412) zijn

-(??bron,pagina,ref,onderdeelnummer dat die bron laat zien voor (?? 1970 vork assy): (??onderdeelnummer voor 1969 vork assembly) gebruikt vóór AD34763 & AD35763 t/m AD38464
(?? ik heb deze serienummers niet gecontroleerd - zijn ze voor machines uit 1970?)

-(??Bron,pagina,ref,onderdeelnummers voor spatborden en stijlen) Cdn T120: roestvrijstalen spatborden/zwarte stijlen in plaats van gespoten spatborden/chromen stijlen

-Met uitzondering van de claxons en Canadese T120-spatborden zou dit ook van toepassing zijn op de modellen TR6/TR6R/TR6C
(?? dus als pagina en/of ref afwijken van die van T120, dan heb ik die nodig om vermeldingen voor die modellen te maken, net als in de onderdelenboeken)
--------------------------------------------------------------

#14 ·
Kadutz,

Kan ik ijs met mijn wormen hebben?

View attachment 745333

Kadutz, ik heb 2,5 uur besteed aan het omzetten van uw lijst in een formaat waarmee ik kon werken. Er ontbreekt nogal wat informatie, maar het zou een geweldig begin zijn voor iets dat echt nuttig zou zijn voor een zeer brede gemeenschap. Vul de lege plekken in en plaats het hier - ik zal het in een dbf plaatsen.
Bruce

Je kunt ijs, bevroren yoghurt of tapiocapudding met je wormen hebben. Dan is er ook nog een lekkere rijstepap, maar als je wormen wit zijn, kan het verwarring veroorzaken wat er in welk gerecht zit.....

Ik heb uw bericht #8 van deze thread uitgeprint om aantekeningen te maken van wat u vroeg. Kan een paar dagen duren, want ik draai op halve kracht. Ik zal u vertellen dat een deel van de informatie waar u naar vraagt, niet direct beschikbaar is. Maar we zullen zien wat er bereikt kan worden.

K 😷

#12 ·
De bout die oorspronkelijk op de fiets zat voor het achterframe en nu de tapeind en de bouten van de voorste motorsteun worden nu gebruikt. Er waren nog een paar andere dingen die ik vond met de onderdelenhandleiding van 1970 die niet correct zijn, maar..... hier zijn er een paar:

Pagina 80/81 onderdeelnummer 21 onderdeelnummer 54957095 vermeldt (99-0000) in plaats van (99-1121).

En zoals hier al vele malen is aangegeven, laat de onderdelenhandleiding pagina 20/21 de hulsband 71-1707 weg.

Als ik hier verkeerd zit, laat het me dan weten. Ik kan PM's sturen over dingen die ik heb gevonden bij het herbouwen van de fiets.

Attachments

#15 ·
De bout die oorspronkelijk op de motorfiets zat voor het achterframe en nu de tapeind en de bouten van de voorste motorsteun gebruikt. Er waren nog een paar andere dingen die ik vond in de onderdelenhandleiding van 1970 die niet correct zijn, maar..... hier zijn er een paar:

Pagina 80/81 onderdeelnummer 21 onderdeelnummer 54957095 vermeldt (99-0000) in plaats van (99-1121).

En zoals hier al vaak is aangegeven, laat de onderdelenhandleiding pagina 20/21 de hulsband weg, namelijk 71-1707.

Als ik hier verkeerd zit, laat het me dan weten. Ik kan PM's sturen over dingen die ik heb gevonden bij het herbouwen van de motorfiets.
RMCS(SS)
Geweldig spul - helemaal niet mis! Ik accepteer e-mails of PM's, maar de beste manier is misschien om correcties rechtstreeks in deze thread te plaatsen, zoals je hebt gedaan. Op die manier heeft iedereen de kans om ze te zien en mogelijk extra info toe te voegen of correcties aan te brengen voordat ze in de database komen.

Ik heb het momenteel een beetje druk, maar ik heb een paar van je inzendingen genomen en ze opgemaakt zoals ik de info idealiter zou willen ontvangen. Deze zouden als extra voorbeelden moeten dienen. Stuur me het juiste onderdeelnummer voor die remschakelaar en deze drie zijn klaar!
----------------------------------------

Ik ontdekte dat het onderdeelnummer van de achterremlichtschakelaar (voor onderdeel 40 pagina's 38/39) ook onjuist was. Ik bestelde dit onderdeel per onderdeelnummer F5687 en ontdekte dat het niet volledig kon worden vastgedraaid rond de rembedieningsstang. Gebruikte mijn oude, omdat ik niet wist wat ik moest krijgen. Bedankt voor het juiste onderdeelnummer nu.

Foutinzending:

Triumph Replacement Catalogue 1970 USA, 39,40,F5687,??-????,Onjuist onderdeelnummer weergegeven voor remschakelaar, gebruik ??-????

Alleen het juiste onderdeelnummer ontbreekt - stuur het naar me op en dit is goed om te gaan!

-----------------------------------------------------

En zoals hier al vaak is aangegeven, laat de onderdelenhandleiding pagina 20/21 de hulsband weg, namelijk 71-1707

Foutinzending:

Triumph Replacement Catalogue 1970 USA, 20, , ,71-1707, Boek laat 71-1707 Sleeve AKA “wedding band” weg uit tekening & lijst. Zie Triumph Parts Catalogue voor 1971 USA p.20 ref.54

Als dit er goed uitziet voor je, kan het gaan!

-----------------------------------------------------

Pagina 80/81 onderdeelnummer 21 onderdeelnummer 54957095 vermeldt (99-0000) in plaats van (99-1121)

Foutinzending:

Triumph Replacement Catalogue 1970 USA, 81, 21 , , 54957095, Onderdelenlijst toont 99-0000 voor 54957095 Kabelboom – moet 99-1121 zijn

Als dit er goed uitziet voor je, kan het in de database!

#13 ·
Hallo allemaal,
Veel handen maken licht werk. We zouden dit kunnen doen als er genoeg mensen bereid zijn om erachter te staan en de relatief bescheiden inspanning te leveren die nodig is om hun inzendingen naar mij te sturen.

Een groot deel van het werk zal op mij neerkomen. Ik ben zeer bereid om het te doen, maar het zou mijn last aanzienlijk verlichten als mensen hun inzendingen in een bepaald formaat zouden indienen, dat ik in de onderstaande afbeelding heb gedocumenteerd. Het lijkt misschien ingewikkeld in het begin, maar het is eigenlijk vrij eenvoudig. Als je hier voordeel hebt gehad van het forum, is dit je kans om een bijdrage te leveren en iets terug te geven!

Volg het formaat zo goed als je kunt - ik zal indien nodig aanpassingen of correcties aanbrengen. Laat me ook weten als je niet wilt dat ik je forumhandle opneem als bron voor een correctie.

#17 ·
Welnu, het project is gelanceerd! Haal je onderdelenboeken tevoorschijn en begin met het indienen van die fouten.

Doe je best met de indeling - het is wat men "door komma's gescheiden" noemt en het zal me in staat stellen om je inzendingen in de database te importeren zonder ze opnieuw te hoeven typen. De twee belangrijkste dingen zijn 1) De juiste volgorde van de velden en 2) het opnemen van alle nodige komma's, zelfs die welke lege velden scheiden.

Kom op - probeer het eens! Ik zal je inzendingen zo nodig corrigeren.

Ik hoop tegen het einde van de komende week een voorlopige lijst te publiceren.

OPMERKING: Mijn ISP (de beruchte XplorNet) heeft me er zojuist van op de hoogte gebracht dat ze morgen tussen 8.00 en 22.00 uur onderhoud zullen plegen, dus ik heb morgen (maandag 24 januari) mogelijk geen internettoegang, maar ik zal hier al aan het werk zijn.

We willen het allemaal! En we kunnen het KRIJGEN!

Proost

#23 ·
Hallo StuartMac -

Bedankt hiervoor! Ik had dat piepkleine onderdeelnummer onderaan de onderdelencatalogi nog nooit opgemerkt! Ik zal dit opnemen in de bronbeschrijvingen.

Ik dacht dat een fout die in een Amerikaanse editie van een onderdelenboek voorkomt, waarschijnlijk ook in de Britse editie voorkomt - maar dat weet ik niet zeker, dus ik dacht dat ik die meerdere gevallen later zou onderzoeken nadat ik ze had bevestigd. Kunnen we definitief zeggen dat fouten in de ene editie altijd in de andere voorkomen? Zo ja, dan zou me dat een hoop werk besparen.

Ik programmeer een nieuw programma voor de foutendatabase en ik heb al een opdracht opgenomen om records te dupliceren. Als alle info in de ene editie hetzelfde is als in een andere editie (d.w.z. pagina's, referenties, figuren, enz.), dan kan ik gewoon een record dupliceren en vervolgens een andere editie selecteren uit een keuzelijst voor het duplicaat. Ik schrijf dit programma als een flatfile-database, niet als een relationele database, omdat ik geen grote aantallen records verwacht - minder dan 10 of 20.000 records is praktisch verwaarloosbaar vanuit het oogpunt van databasevolume.

Ik zie hoe ingewikkeld dit allemaal kan worden, maar ik heb in de loop der jaren in veel verschillende toepassingen op veel gebieden met details te maken gehad, dus ik ben ervan overtuigd dat het allemaal kan worden aangepakt. Ik zou geen probleem moeten hebben met het weergeven van fouten, of ze nu voorkomen in onderdelenboeken, SB's of WS-handleidingen, enz. De grootste moeilijkheid die ik zie, is het creëren van beknopte beschrijvingen voor de situaties. Op dit moment heb ik slechts 120 tekens toegewezen voor foutbeschrijvingen, maar het eerste wat ik morgen ga doen, is dat verhogen tot ongeveer 300 tekens.

Het nieuwe programma is trouwens genoemd - op suggestie van mijn vrouw - STG.EXE - Sint-Joris de Foutenslachter.

Er is nog veel werk te doen voordat ik daar ben, maar ik kijk ernaar uit om de rapporten te programmeren. Ik denk aan lijsten die zijn geordend op Bron (handig om iemands eigen onderdelenboek door te nemen en de fouten te markeren), evenals op zowel onjuiste onderdeelnummers als onderdeelnummers die zijn geüpgraded.

#24 ·
Hallo Bruce,
Kunnen we definitief zeggen dat fouten in de ene editie altijd in de andere voorkomen? Zo ja, dan zou me dat een hoop werk besparen.
Ha! Dat zouden we willen ... :rolleyes: uh-uh, als je mijn bericht #21 nog eens leest, zul je zien dat ik net de verschillende O-ring-onderdeelnummers heb beschreven in verschillende edities van de '70 twins'-onderdelenboeken ...
Ik programmeer een nieuw programma voor de foutendatabase en ik heb al een commando opgenomen om records te dupliceren. Als alle info in de ene editie hetzelfde is als in een andere editie (d.w.z. pagina's, referenties, figuren, enz.), dan kan ik gewoon een record dupliceren en vervolgens een andere editie selecteren uit een keuzelijst voor de duplicatie.
Ik heb alleen de '70 UK&GE en US 650 onderdelenboeken (99-0901 en 99-0903 deel 1) gecontroleerd, respectievelijk 75 en 81 pagina's, dus de paginanummers zullen veranderen, het 99-0904 T150 boek zal waarschijnlijk weer andere paginanummers hebben, en ik zie verschillende artikelnummers op dezelfde tekeningen ... :(

Hth.

Groeten,

#25 ·
Hallo StuartMac,
ik ben er vrijwel op voorbereid dat hier niets gemakkelijk aan is. Hé, zijn de kleine problemen van het leven niet wat de dingen interessant maakt?

Mensen zouden zich geen zorgen moeten maken over het voldoen aan het door komma's gescheiden formaat - ik ga toch alles met de hand typen. Ik vraag slechts om 6 informatievelden, maar in werkelijkheid voer ik er 11 in (extra velden omvatten het verstrekken van alfa- en numerieke versies van alle onderdeelnummers, evenals een paar andere velden) en wat ik gisteravond ontdekte, was dat het meer tijd en moeite kost om de door komma's gescheiden records te bewerken dan om de dingen gewoon via de gebruikersinterface van het programma in te typen.

Ik word zo van mijn internetverbinding gegooid - maar ik zal de hele dag programmeren. Ik wil zo snel mogelijk een pagina op het web hebben, zodat mensen deze kunnen raadplegen om te zien of een bepaalde fout al is ingevoerd.

Koffie... koffie!

#28 ·
Ik ben al bijna 12 uur aan het ploeteren en ben best tevreden met de resultaten tot nu toe:

745508

Nog genoeg werk te doen, maar het is een goed begin. Ik hoop eind morgen minstens een of twee eenvoudige webpagina's online te hebben.

Zoals je kunt zien, heb ik verschillende velden toegevoegd - nu in totaal 14, plus de wachtrijen. De extra velden maken het mogelijk om de foutenlijst in verschillende formaten te publiceren, waaronder lijsten met fouten gesorteerd op onderdeelnummers (zowel alfabetisch als numeriek), brondocument, brondocumenttypen (onderdelencatalogi, ws man, SBs, enz.) en type fout (alle weglatingen, alle verwisselingen, enz.).

Ik heb nog steeds maar de zes basisgegevens nodig die ik in een bericht hierboven heb genoemd - de rest vul ik in. (Ik kijk ernaar uit om een automatische onderdeelnummerconverter te programmeren!)

Ik merkte vandaag dat sommige van mijn verzameling van 6 onderdelenboeken het onderdeelnummer op de titelpagina of in de buurt hebben, maar verschillende niet. Ligt het alleen aan de exemplaren die ik heb, of heeft Triumph ze niet allemaal onderdeelnummers gegeven? Idealiter zou ik er graag een voor elk onderdelenboek willen opnemen, omdat het een positieve identificatie mogelijk maakt.

Ik ga even een hapje eten en ga weer aan het werk.

#29 ·
Ik merkte vandaag dat sommige van mijn verzameling van 6-delige boeken een onderdeelnummer op de titelpagina of in de buurt hebben, maar verschillende niet. Zijn het alleen de exemplaren die ik heb, of heeft Triumph ze geen onderdeelnummers gegeven? Idealiter zou ik er graag een willen opnemen voor elk onderdelenboek, omdat het een positieve identificatie mogelijk maakt.
Alle Triumph Parts Books hebben een onderdeelnummer, veel hebben het op de binnenkaft, sommige hebben het op de kaft. Sommigen hebben het misschien niet, maar er is een onderdeelnummer aan het boek toegewezen. Sommigen hebben een publicatiedatum, anderen niet. Als je van website naar website gaat en naar Parts Books kijkt, zullen er verschillende boeken zijn voor dezelfde machine. Als je kunt identificeren wat er op de kaft van de boeken staat waar je het niet zeker van bent, kunnen we waarschijnlijk een onderdeelnummer bedenken.

K 😷

Och jee. Heb ik een haas op gang gezet?
Mogelijk. 🙃 Ik vraag me af of deze thread langer zal duren dan toen we Two Forums Two Threads hadden over T120RT's. Resultaten: we hebben de AMA zover gekregen dat ze toegaven dat ze een record van het VIN hadden en ze zouden specifieke VIN's bevestigen
Wat de heck, het is koud buiten en iedereen zit op slot

K 😷

#30 ·
Hallo K,
Het programma heeft pop-upkeuzelijsten voor bronbestanden, type bronbestanden en type fouten.

Hier zijn de items die ik tot nu toe heb voor bronbestanden en de info die ik over elk heb:

Onderdelen #3 USA 916/64 (1965)
Onderdelen #4 USA xx-xxxx (1966)DU24875
Onderdelen #5 996/66 (1967)DU44394
Onderdelen #6 OVERSEAS xx-xxx (1968)DU66246
Onderdelen #7 USA SPC7 (1969)DU85904
Onderdelen 1970~Part1 USA 99-0903
Onderdelen 1971 USA+UK&GEN SUPP 99-0932
WS MAN 1969 99-0889 DU85904

Ik wil ook de serienummers opnemen die door elk bronbestand worden gedekt - sommige van de mijne hebben het, andere niet. Ik zou blij zijn om ontbrekende info te hebben en ook alle onderdelenhandboeken, WS-handboeken, etc. toe te voegen die iemand zou willen meesturen.

Hopende dat anderen wat info gaan bijdragen - ik bedoel, hoe moeilijk is het om de info van de titelpagina van je onderdelenboek op te schrijven en te posten!

#48 ·
-
Hoi K,
Het programma heeft pop-up keuzelijsten voor Bron documenten, Type bron documenten en Type fouten.

Hier zijn de items die ik tot nu toe heb voor Bron documenten en de info die ik over elk heb:

Onderdelen #3 USA 916/64 (1965)
Onderdelen #4 USA xx-xxxx (1966)DU24875
Onderdelen #5 996/66 (1967)DU44394
Onderdelen #6 OVERSEAS xx-xxx (1968)DU66246
Onderdelen #7 USA SPC7 (1969)DU85904
Onderdelen 1970~Part1 USA 99-0903
Onderdelen 1971 USA+UK&GEN SUPP 99-0932
WS MAN 1969 99-0889 DU85904

Ik wil ook de serienummers opnemen die door elk bron document worden gedekt - sommige van de mijne hebben het, sommige niet. Ik zou blij zijn om ontbrekende info te hebben en ook alle Onderdelen Handboeken, WS Handboeken, etc. toe te voegen die iemand zou willen sturen.

Hoping others will start contributing some info - I mean, how hard is it to write down the info off your parts book title page and post it!
Hieronder staat een lijst van onderdelenboeken van 1963 t/m 1971 voor de 650 Twin modellen. Ik hoop van harte dat dit de informatie bevat waarnaar u op zoek was. Met betrekking tot uw verzoek om beginnende en eindigende VIN-nummers, heb ik de beginnende VIN's voor elk item getoond. Ik heb geen eindigende VIN's getoond, omdat ik heb geconstateerd dat gepubliceerde lijsten hun problemen hebben. Het beste wat ze doen, is u in een 'ballpark area' plaatsen. Ook de 500 Twin en 650 Twin VIN's waren enigszins met elkaar verweven. Als voorbeeld voor modeljaar 1970 zou JD 27849 een 650 Twin zijn, terwijl JD 27850 een 500 Twin zou zijn. Er zouden veel 500's worden gebouwd en dan meer 650's. Dit soort VIN-menging lijkt te zijn begonnen in modeljaar 1969 toen de nieuwe 'Dating/Alpha' VIN'S werden geïntroduceerd. Er waren ook veel Service/Parts Bulletins die betrekking hadden op fouten of correcties in de Onderdelenboeken, het is overbodig te zeggen dat ze hieronder niet allemaal worden getoond.

Onderdelenboek 823/63 behandelt 1963 UK/General Export & US 650 modellen beginnend met VIN DU 101. Dit staat vermeld als Catalogus 1 en is strikt genomen een onderdelenlijst, aangezien er geen onderdelentekeningen zijn

Onderdelenboek 873/64 behandelt 1964 UK/General Export 650 modellen beginnend met VIN 5825. Dit staat vermeld als Catalogus 2. 1964 US modelverschillen worden behandeld door een Triumph Corporation (Towson) Service Bulletin #7 (gedateerd 1 juni 1964)

Onderdelenboek 916/64 behandelt 1965 UK/General Export 650 modellen beginnend met VIN DU 13375. Dit staat vermeld als Catalogus 3
1965 US Modelverschillen worden behandeld door een Supplement op Catalogus 3 (onderdeelnummer onbekend)

Onderdelenboek 16/67 behandelt 1966 UK/General Export & US 650 modellen beginnend met VIN DU 24875. Dit staat vermeld als Catalogus 4

Onderdelenboek 996/66 behandelt 1967 UK/General Export & US 650 modellen beginnend met VIN DU 44394. Dit staat vermeld als Catalogus 5

Onderdelenboek SPC1 behandelt 1968 UK/General Export 650 modellen beginnend met VIN DU 66246. Zowel OVERSEAS als UK edities staan vermeld als Catalogus 6

Onderdelenboek 32/67 behandelt 1968 OVERSEAS (US) 650 modellen beginnend met VIN DU 66246. Zowel OVERSEAS als UK edities staan vermeld als Catalogus 6

Onderdelenboek SPC7 behandelt 1969 US 650 modellen beginnend met VIN DU 85904. Zowel US als UK boeken staan vermeld als Catalogus #7

Onderdelenboek SPC9 behandelt 1969 UK/General Export 650 modellen vanaf DU85904. Zowel US als UK boeken staan vermeld als Catalogus #7

Onderdelenboek 99-0901 behandelt 1970 UK/General Export 650 modellen beginnend met VIN JD24848. Ik wordt ook aangeduid als Catalogus #8. Dit lijkt de laatste te zijn met een catalogusnummer toegewezen

Onderdelenboek 99-0903 behandelt 1970 US Modellen zowel 650 als 500 Twins. De 650's staan in sectie één en de 500's in sectie 2. Voor zover ik weet, is het uitgegeven in een ringband (dat is de stijl die ik heb) Er is geen apart onderdeelnummer voor de 500, aangezien 99-0903 het hele boek behandelt. Ik heb de 500 Twin Sectie zien verwijzen naar 99-0902 EN 99-903.5 VIN-nummers voor de 650's beginnen bij JD 24848, terwijl de 500's beginnen bij HD27850
Triumph Corporation (Towson) Onderdelen Bulletin #70/P2 gedateerd 30 januari 1970 Lijsten correctie op losblad Onderdelen Catalogus #99-0903 Part1 B Range. Het is 6 pagina's lang.

Onderdelenboek 99-0932 behandelt 1971 650 Modellen. Dit boek zou een supplement moeten hebben dat UK/General Export Modellen behandelt die ik nog nooit heb gezien. Beginnend met VIN NE 01436

WERKPLAATS HANDBOEK #99-0889 behandelt alle 650 Twins van 1963 t/m 1970 Beginnend met VIN DU 101

K 😷

#35 ·
#36 ·
Welnu, als Columbanus wil helpen, is hij zeker welkom!

In de afgelopen 3 dagen heb ik 40 uur in het project geïnvesteerd en vanochtend nog eens 3 uur. Dit moet de snelste tijd zijn dat ik ooit een applicatie heb gecodeerd. Maar het is natuurlijk nog lang niet af. Waarschijnlijk is er ongeveer 6 uur besteed aan het downloaden van onderdelenboeken en het opzoeken van onderdeelinformatie en het invoeren van de gegevens in het programma.

Vanmorgen heb ik een manier bedacht om fouten weer te geven, zelfs als ik weet dat een deel van de informatie die ik heb onvolledig of onjuist is. Scroll naar beneden in de lijst en je zult verschillende fouten zien waarvan de paginanummers, verwijzingen en figuren rood zijn gemarkeerd. Die pagina's, verwijzingen en figuren komen uit een andere editie van het onderdelenboek, dus ze zijn vergelijkbaar, maar waarschijnlijk iets anders voor de weergegeven editie. Als iemand de juiste informatie daarvoor wil verstrekken, zou dat zeer op prijs worden gesteld.

Lijst met fouten in het onderdelenboek per onderdelenboek

Het kost twee toetsaanslagen in mijn programma om een vernieuwd rapport te genereren en drie dubbelklikken om het naar mijn server te sturen.

Op dit moment ga ik ontbijten en dan wat aanmaakhout splijten, want mijn vrouw vertelde me vanochtend dat in pioniersdagen het niet voorzien van droog aanmaakhout een reden voor echtscheiding was. Ik kan een hint begrijpen.

Zo ziet de gebruikersinterface van het programma eruit

745648

#40 ·
Uitstekend project, een beetje Wiki-geur met veel mogelijkheden, ervan uitgaande dat het in eerste instantie een afgebakende, beperkte periode zal bestrijken, er zijn vele honderden fouten gepubliceerd. Ik zie niet in dat het nauwkeuriger zal zijn gezien de expertise die hier beschikbaar is. Maar er is een voorbehoud, dat slechts een handvol ervaren mensen een bepaald model/modellen grondig genoeg kennen om insluitsels te identificeren en nauwkeurig te beoordelen, waarbij zowel empirische als gegevensbronnen worden gebruikt, zonder welke het niet definitief kan zijn, wat vermoedelijk het doel is. Het is misschien een idee om ook de reikwijdte ervan te definiëren, maar dat kan het gevolg zijn van de samenstelling ervan.

Als er iets beters zou zijn dan een kruisverwijzingsdatabase, dan zou het een heruitgave zijn van nieuwe e-onderdelenlijsten die van toepassing zijn op land, regio, model en motornummer, waarbij de herziene gegevens worden gebruikt om bekende publicatiedata, boekuitgave en boekonderdeelnummerreeksen te emuleren; Ik zie niet in waarom er geen enkel modeljaarboek kan worden geconstrueerd om dit te doen, zij het misschien als een grotere dan de originele volume die nauwkeurige / herziene / alternatieve onderdeelnummers, herziene afbeeldingen en notities of hyperlinks geeft. Pdf's die vanuit een bronbestand zijn geschreven, kunnen dit allemaal bevatten en peer-ondertekening omvatten. Revisies, puur als database, zullen naar mijn mening anders niet helemaal nauwkeurig of gemakkelijk bruikbaar zijn zonder moeilijk te refereren kanttekeningen toe te passen die begraven liggen in bijbehorende gegevens, hoewel Bruce hier misschien een antwoord op heeft.

De meeste facetten van de afstamming worden behandeld in bestaande onderdelenboeken, maar niet allemaal, en ik vermoed dat Triumph opzettelijk vaag was over sommige kwesties om rekening te houden met de planning, en natuurlijk de haast om boeken op tijd uit te brengen om zoveel mogelijk huidige en late wijzigingen te accommoderen. Wat we kennen als kanttekeningen (officieel of eigenaar) zijn nooit gerefereerd of geverifieerd, en vele waren ronduit fout of verwarden de kwestie alleen maar, tenzij (soms) gelezen in samenhang met niet-gerefereerde bulletins die vertrouwden op scherpzinnige onderdelenmanagers om van te weten, misschien een andere reden voor herziene publicatie - het voordeel van achteraf gezien. Mocht Bruce dit uitvoerbaar achten, dan help ik graag om de gegevens samen te voegen tot een werkdocument.

#46 ·
Freakmaster -
Ik ben er zeker van dat er meer bases zullen zijn om te behandelen, maar ik ben er vrij zeker van dat ze allemaal kunnen worden behandeld.

Ik heb een paar rudimentaire velden opgenomen voor het bijhouden van bijdragen (bijdrager, datum toegevoegd, datums bewerkt) en zal er meer toevoegen als de behoefte zich voordoet.

Ik ga een omslagvel toevoegen aan de online webpagina voor uitleg en uiteindelijk waarschijnlijk een FAQ-achtig document.

Stapsgewijze verfijning is de naam van het spel. Er is een begin gemaakt, ik hoop dat er wat momentum kan worden ontwikkeld. Bedankt voor je opmerkingen en suggesties!

#51 ·
K, Andy - geweldig werk! Ontzettend bedankt! Precies de soort info die ik zoek. Indien mogelijk zal ik dit alles in de documenttabel plaatsen en een klein rapport coderen om ze voor het einde van de dag op een webpagina weer te geven, hoewel mijn topprioriteit vandaag is om terug te gaan naar mijn dagelijkse langlauftocht! Gisteren was mijn 6e opeenvolgende dag van 12+ uur werken aan het project.