Kadutz,
Mag ik ijs met mijn wormen?
Je hebt het veld enigszins uitgebreid met de toevoeging van wijzigingen en fouten, hoewel in veel gevallen een niet-gedocumenteerde wijziging net zo erg is als een fout, nietwaar?
In ieder geval zou ik er geen probleem mee hebben om alle info in je lijst in een database op te nemen, zolang de info compleet is.
Een paar dingen om in gedachten te houden over databases - naast zo compleet en nauwkeurig mogelijk te zijn, moet informatie in gestandaardiseerde vormen worden geplaatst om volledig bruikbaar te worden. Een andere overweging zou beknoptheid en beknoptheid zijn - er zou bijvoorbeeld een bepaalde limiet zijn aan het aantal tekens dat aan beschrijvingen wordt besteed.
Denk even aan alle onderdelenlijsten op mijn website. Ik heb al die gegevens met de hand ingevoerd in een databaseprogramma dat ik speciaal voor Triumph-motorfietsonderdelen heb geschreven. Natuurlijk hoefde ik het maar één keer in te voeren - in de database - en toen hoefde ik alleen maar verschillende routines te coderen om alle html-pagina's te genereren die je op hermit.cc ziet. Moet er even over nadenken, maar ik zou overwegen om datzelfde programma voor fouten te gebruiken. Zodra de gegevens zijn ingevoerd, kunnen ze in html worden gepresenteerd, zowel per bron (onderdelenboeken) als per onderdeelnummer. Database is veel werk (ik ben niet bang voor werk), maar de resultaten zijn erg krachtig.
Kadutz, ik heb 2,5 uur besteed aan het plaatsen van je lijst in een formaat waarmee ik kan werken. Er ontbreekt nogal wat informatie, maar het zou een geweldig begin zijn voor iets dat echt nuttig zou zijn voor een zeer brede gemeenschap. Vul de lege plekken in en plaats het hier - ik zal het in een dbf plaatsen.
--------------------------------------------------------------
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; (??pagina,ref voor snelheidsmeter en toerenteller) Zowel grijze als zwarte snelheidsmeter/toerenteller gebruikt.
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; 3 verschillende hefhandvatten (??pagina,ref,onderdeelnummer voor alle 3 handvatten - + indien mogelijk bestelling of serienummer van introductie)
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie (??,pagina,ref) 60-2256/2257 Clear Hooter #SF725L/SF725H: gewijzigd na 1 januari 1970 naar 60-2623/2624 (Clear Hooter HF80l/HF80H)
?Kentekenplaatverlenger en diverse onderdelen ermee. (?? meer details + pp, refs, onderdeelnummers)
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; pp.26/27, ref.4, 57-3660 nokkenplaat index plunjer, gewijzigd mei 1970 naar bladveer (??onderdeelnummer voor bladveer + (idealiter) bron, pagina, ref voor bladveer als deze in een later onderdelenboek voorkomt)
-(??Bron titel); pp.36/37 ref 18,19,20 (??onderdeelnummers) tapeinden en moeren die het achterste framegedeelte aan de voorkant bevestigen en één voorste motorsteunlocatie (???)
terwijl ref 28,29,30 op beide locaties werden gebruikt (??pagina,ref).
(?? Ik heb hier meer duidelijkheid over nodig. Wat is het probleem met pp 36/37 refs 18,19,20? En over welke twee locaties hebben we het?)
-(??bron); pp.36/37 ref 18,19,20 (??onderdeelnummers) [Die bevestigingsmiddelen] ingebracht van D/S, niet T/S zoals getoond.
-Onderdelen catalogus 1970~Deel 1 USA Editie; pp 38/39, ref 40, Remschakelaarhendel. Vermeld als F5687 (82-5687), moet F5412 (82-5412) zijn
-(??bron,pagina,ref,onderdeelnummer dat die bron laat zien voor (?? 1970 vork assy): (??onderdeelnummer voor 1969 vork assembly) gebruikt vóór AD34763 & AD35763 t/m AD38464
(?? ik heb deze serienummers niet gecontroleerd - zijn ze voor machines uit 1970?)
-(??Bron,pagina,ref,onderdeelnummers voor spatborden en stijlen) Cdn T120: roestvrijstalen spatborden/zwarte stijlen in plaats van gespoten spatborden/chromen stijlen
-Met uitzondering van de claxons en Canadese T120-spatborden zou dit ook van toepassing zijn op de modellen TR6/TR6R/TR6C
(?? dus als pagina en/of ref afwijken van die van T120, dan heb ik die nodig om vermeldingen voor die modellen te maken, net als in de onderdelenboeken)
--------------------------------------------------------------