Triumph Rat Motorcycle Forums banner
81 - 100 of 223 Posts
Als u uw fiets zonder cruise control hebt gekocht, wordt de "Niet-cruise control kaart" geladen.
Als u uw fiets met cruise control hebt gekocht, wordt de "cruise control kaart" geladen.
Als u een fiets zonder cruise control hebt, moet u de kaart met cruise control uploaden.
Deze kaart is beschikbaar op de Tene Ecu-website.
PUNT.

Ik ben een beetje gefrustreerd - ik had een paar Positaps en probeerde de knop daarmee te verbinden (wacht nog steeds op de Scotchloks) zonder succes. Ik had een draad gemaakt met connector pinnen die ik niet gebruikte omdat ik de afdektabs niet uit de aansluiting kon krijgen, dus ik heb de connector losgekoppeld en de pinnen in de juiste gaten gestoken en kon vaststellen dat de positaps niet getapt hadden - maar ik heb de activeringsvolgorde uitgevoerd en gewoon de draden die ik gebruikte om te testen kortgesloten, dus het is tenminste allemaal klaar voor als ik de knop aansluit en het CC-lampje niet meer knippert. Een beetje jammer, want ik ga morgen op vakantie - 300 mijl voornamelijk snelweg en autoweg, en geen CC. Ach ja.

Als je je motor hebt gekocht zonder cruise control, heb je de "Non cruise control map" geladen.
Als je je motor hebt gekocht met cruise control, heb je de "cruise control map" geladen.
Als je een motor hebt zonder cruise control, moet je de kaart met cruise control uploaden.
Deze kaart is beschikbaar op de Tene Ecu-website.
PUNT.
Ja, ik kreeg een verkeerde informatie tijdens de dealeractivering van de cruise control van mijn T120. Ik begreep dat activering het proces was om het in de fabriek geladen cruise control-programma van de motorfiets in te schakelen nadat de CC-kit was geĂŻnstalleerd. Met andere woorden, de ECU zover krijgen dat hij "handen schudt" met de nieuwe hardware en de functie inschakelt, zonder programmadownload. Fout.

Deze uitspraak is correct: "Kun je met Tune ECU een CC-programma downloaden in de ECU van de T120"?

Dit alles geeft enige hoop dat hetzelfde gedaan kan worden met een Thrux. Hoeveel CC-ontwerp en -ontwikkeling is er in de Thrux gestoken voordat de beslissing werd genomen om CC alleen op de T120 aan te bieden? We zullen het niet weten totdat iemand er definitief in slaagt of faalt om het te installeren.

Ja, ik kreeg verkeerde informatie tijdens de dealeractivering van de cruise control van mijn T120. Ik begreep dat activering het proces was om het in de fabriek geladen cruise control-programma van mijn motorfiets in te schakelen nadat de CC-kit was geĂŻnstalleerd. Met andere woorden, de ECU zover krijgen dat deze "handen schudt" met de nieuwe hardware en de functie inschakelt, zonder programmadownload. Fout.

Deze uitspraak is correct: "Kun je een CC-programma in de ECU van de T120 downloaden met Tune ECU"?

Dit alles geeft enige hoop dat hetzelfde kan worden gedaan met een Thrux. Hoeveel CC-ontwerp en -ontwikkeling is er in de Thrux gestoken voordat de beslissing werd genomen om CC alleen op de T120 aan te bieden? We zullen het niet weten totdat iemand er definitief in slaagt of faalt om het te installeren.
Je kunt een complete brandstof- en ontstekingskaart uploaden naar de T120 die cruise control-software heeft. Er is geen mogelijkheid binnen Tuneecu om CC alleen te uploaden. Voor zover ik weet, is er momenteel geen manier om de CC-component van de rest van de kaart te scheiden. Op de T100 zijn de brandstof- en ontstekings tabellen identiek in de fabriekskaart en de CC-kaart. Het enige verschil is de CC.

Om CC op de Thruxton mogelijk te maken, zou Triumph een nieuwe kaart met CC moeten uitbrengen. Tenzij het mogelijk is om brandstof- en ontstekings tabellen van de Thruxton te kopiëren en te plakken op een CC-kaart van een andere motorfiets? Geen idee, boven mijn mogelijkheden.

Je kunt een complete brandstof- en ontstekingskaart uploaden naar de T120 waaraan Cruise Control-software is gekoppeld. Er is geen mogelijkheid binnen Tuneecu om CC op zichzelf te uploaden.

Om CC op de Thruxton mogelijk te maken, zou Triumph een nieuwe kaart met CC moeten uitbrengen. Tenzij het mogelijk is om brandstof- en ontstekingsschema's van de Thruxton te kopiëren en te plakken op een CC-kaart van een andere motorfiets? Geen idee, boven mijn mogelijkheden.
Begrepen, bedankt. Boven mijn mogelijkheden ook.

Het duurde slechts 4 dagen voordat de knop van de link uit de VS hier in Italië aankwam.
Ik heb de stock cruise control kaart voor mijn T100 geĂĽpload naar de motor.
Ik heb toen de knop geĂŻnstalleerd en de draden aangesloten zoals getoond in deze thread.
Wees voorzichtig met de positie die je kiest voor het boren van het 12 mm gat voor de knop. Het is het beste om hem zo ver mogelijk naar links te plaatsen, want rechts zit een kleine flens aan de onderkant waardoor het moeilijk wordt voor de borgmoer om ruimte te hebben om te passen. Ik moest een paar mm dremelen om deze moer goed te laten zitten.
Ik heb net even op de motor gereden en het werkt als een droom.
Dit is een echt goede mod.
Bedankt.
Image
Image

Ik had daar eerder aan moeten denken, maar ik had geluk dat ik maar een beetje materiaal hoefde weg te dremelen.
tahyte, ontzettend bedankt voor de post, dit heeft het verschil gemaakt of ik cruise control heb of niet.
Ik zou niet de moeite nemen om 300 euro voor het voorrecht uit te geven.
Dit heeft me maar 8 dollar gekost.

Het duurde slechts 4 dagen voordat de knop van de link uit de VS hier in Italië aankwam.
Ik heb de standaard cruise control kaart voor mijn T100 geĂĽpload naar de motor.
Toen installeerde ik de knop en verbond de draden zoals getoond in deze thread.
Wees voorzichtig met de positie die u kiest voor het boren van het 12 mm gat voor de knop. Het is het beste om hem zo ver mogelijk naar links te plaatsen, want rechts zit een kleine flens aan de onderkant waardoor het moeilijk wordt voor de borgmoer om ruimte te hebben om te passen. Ik moest een paar mm dremelen om deze moer goed te laten zitten.
Ik heb net even op de motor gereden en het werkt als een droom.
Dit is echt een goede mod.
Bedankt.
Uitstekend! Schakelaar ziet er heel fabrieksmatig uit, alsof hij erbij hoort.

Hope nu dat iemand een manier vindt om cruise control toe te voegen aan een WC Thruxton. Mijn rijmaat heeft er een, en dat is de reden voor mijn interesse. Hij zou graag een cruise control willen hebben die gebruik maakt van wat Triumph al in de motor heeft ingebouwd. Hij houdt niet van het uiterlijk of de kosten van de MCCruise, hier gelinkt:

Uitstekend! Schakelaar ziet er erg origineel uit, alsof hij er thuishoort.

Hope nu dat iemand een manier vindt om cruise control toe te voegen aan een WC Thruxton.
Ik wacht daarop. Mijn kennis van programmeren is zeer beperkt, maar voor zover ik begrijp, kan een aangepast programma voor de Thrux mogelijk worden gemaakt door de toevoeging van een CC-module van een van de andere ECU-versies. Voor zover ik begrijp, bestaat een volledig programma uit veel modules of bestanden. Brandstof- en ontstekingsmappingbestanden/modules komen in me op. De CC-module kan misschien worden toegevoegd door een competente programmeur.

De draden waarin ik mijn schakeldraden heb gesplitst, gaan in een connector waar draden uitkomen en omhoog gaan in mijn schakelbord.
Misschien is het niet nodig om te splitsen, maar om gewoon twee draden in het schakelbord door te knippen en die te gebruiken?

Discussion starter · #94 ·
Ik dacht hetzelfde, maar Triumph heeft het niet zo bedraad. Ik heb het uiteraard niet gekocht, maar ik geloof dat wanneer je hun nieuwe schakelkubus koopt, de cc-draden al voorgeĂŻnstalleerd zijn in de kabelboom. Je hoeft het alleen maar aan te sluiten. Zie hoe gemakkelijk Triumph de installatie heeft gemaakt?

Afgebeeld is de cruise control kit T120 zonder DRL van Triumph. Het vervangt de hele linker schakelplaat en de koppelingshendelbehuizing. Er worden geen originele onderdelen hergebruikt, inclusief de bouten.

Ik keek in de connector aan het einde van de nieuwe kabelboom en zag twee nieuwe pinnen. De sockets voor die pinnen waren al aanwezig in de connector in de koplampbehuizing. De nieuwe koppelingshendelbehuizing, hendel en schakelaar zien er identiek uit aan het origineel.

Deze kit duurde ongeveer twee uur om zelf te installeren met behulp van de instructies op https://www.triumphinstructions.com/ProdDocs/A9630248-EN.pdf. Mijn dealer had ermee ingestemd om CC te activeren zonder extra kosten, behalve de aankoopprijs van $282. Het is niet nodig om de accu van de motor te verwijderen. Laat de ontsteking gewoon uit terwijl je bezig bent. Je wilt niet dat de ECU ontbrekende componenten detecteert en codes genereert.

Sommige kits vervangen zowel de koppelingshendel als de remhendel/reservoirbehuizing. Ik weet niet zeker waarom dat zo is, maar mijn dealer vertelde me dat sommige T120's werden geproduceerd zonder de schakelaar in de gashendel die je kunt voelen bij het draaien van de hendel voorbij de stop. Deze schakelaar is een van de manieren waarop CC wordt uitgeschakeld.

De nieuwe schakelplaat bevat nieuwe bedrading voor de linker verwarmde handgreep. De connector voor de handgreep was gemakkelijk uit de binnenkant van het stuur te vissen. Het is niet nodig om de linker handgreep te verwijderen voor de installatie van de kit.

Discussion starter · #96 ·
Het enige wat Triumph echt hoefde toe te voegen, was de helft van de schakelkubus met de schakelaars, samen met de extra draden en de aangepaste connector.

Het enige wat Triumph echt hoefde toe te voegen, was de schakelkubushelft met de schakelaars, samen met de extra draden en de aangepaste connector.
Dat dacht ik ook. Kortom, de kit wordt geĂŻnstalleerd met twee bouten en drie connectoren.

Kan niet anders dan opmerken dat geen van de schakelcontacten in de linker schakelplaat weerbestendig is. Er staat een waarschuwing in het handboek van de eigenaar om de schakelplaten niet nat te maken tijdens het wassen van de motor. Dit is waarschijnlijk de reden.

Discussion starter · #98 ·
Ja, ik merkte dat er een opening is waar de richtingaanwijzerschakelaar door de behuizing gaat. Toen zag ik het afvoergat aan de onderkant. Dit vertelde me dat de behuizing niet waterdicht was en zo ontworpen was.

Met behulp van Caferacer ben ik erin geslaagd mijn aangepaste kaart van DivaDanielle over te zetten naar de standaard Cruise control kaart.
In TuneEcu opende ik Diva's kaart en vervolgens op de F1-pagina en selecteerde vervolgens "Tabel-Kopiëren" en ging vervolgens naar "kaart-openen" Ik opende de cruise control kaart
en zorgde ervoor dat ik op de F1-pagina stond en selecteerde vervolgens "Tabel-Plakken". De "kaart" opnieuw waar ik naar de onderkant scrolde en "Opslaan" selecteerde.
Ik deed dit voor alle opeenvolgende pagina's.
Ik laadde vervolgens deze nieuwe kaart op de motor en alles is goed.

Discussion starter · #100 ·
Fantastisch. Dit wordt steeds beter voor mensen die cc voor bijna niets willen hebben. Als je geïnteresseerd bent in betere prestaties, is een DNK-tune naar mijn mening de moeite waard. Je zou twee vliegen in één klap kunnen slaan.

Jammer dat niet alle modellen het hebben...

81 - 100 of 223 Posts