Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Ik heb Cruise Control voor $9 ingeschakeld op mijn T120

1 reading
79K views 222 replies 36 participants last post by  bkopp  
#1 ·
Ik las over een medelid (@Bobber101) dat met succes een TuneECU-kaart heeft geladen om de CC van zijn Bobber in te schakelen.

Ik bekeek mijn bedradingsschema en merkte dat de schakelaar normaal open is en een kortstondige 'aan'-actie nodig heeft. Ik vond deze.

Amazon.com: URTONE Momentary Push Button Switch, UR123, 1NO SPST DC/AC 36V 2A Aluminum Alloy Metal Shell Suitable for 12mm 1/2" Mounting Hole - Black: Automotive

Het geheim van mijn succes is @TheDivaDanielle !! Omdat ik al een DNK-tune had geĂŻnstalleerd, had ik de CC-functie in mijn kaart nodig. Ik vroeg haar of ze kon doen wat ik wilde en ze stemde binnen enkele minuten toe met een nieuwe kaart. Ze is de beste...!!

Ik installeerde de schakelaar, leidde twee draden door de bestaande rubberen 'conduit' naar de koplamp en sloot de draden aan die in het schema werden aangegeven. En Voila… cruise control werkt nu.

Hier is de nieuwe cc-knop,

729001

Binnenkant van de schakelaarbehuizing

729002

Hier heb ik de aansluitingen gemaakt

729003

#2 ·
Geweldig stukje doe-het-zelf, laat gewoon zien dat er niets bijzonders is aan de vervangende schakelapparatuur van de Triumph cruise control.

De cruise control-kaarten zijn beschikbaar op TuneECU voor iedereen om te downloaden. Als je al een remap hebt, kun je je brandstof- en ontstekingsschema's kopiëren en plakken in de cruise control-versie, maar het is een goede service dat Danielle het voor je heeft gedaan. Het is jammer dat er geen is voor de Thruxton, anders zou ik deze mod zelf doen, al was het maar om mijn rechterarm af en toe rust te geven.

Ik weet niet helemaal zeker waarom ze een aparte cruise control-kaart moesten maken en deze niet gewoon in de standaardkaart hebben opgenomen, het zou toch inactief zijn als de schakelaar niet is aangesloten, net als de quickshifter-functie op de Thruxton.

#28 ·
Het is jammer dat er geen is voor de Thruxton, anders zou ik deze mod zelf doen, al was het maar om mijn rechterarm af en toe rust te geven.
Ter info: ik heb naar bedradingsschema's gekeken en het toont een circuit voor CC op beide Thruxtons. De T100, T120 en Bobber gebruiken dezelfde gekleurde draden, maar de Thruxtons zijn anders. Het zou de moeite waard zijn om eens te kijken, nietwaar? De andere WC-modellen hebben blijkbaar niet de cc-optie.

729284

Dit is waar de connector zit waar ik in heb gesplitst. Ik heb de gele (geschakelde 12v) en witte draad met groene streep gebruikt. De W/G-draad gaat naar de ECU.

729287

#3 ·
Bedankt CafRacer, ik ben TuneECU pas in februari gaan gebruiken, dus ik ben toegegeven een beginner. Ik heb het wijzigen van kaarten nog niet echt onderzocht. Ik dacht er pas aan om dit te doen nadat ik een paar dagen geleden de post van Bobber101 had gelezen.

Het belangrijkste om op te merken is dit: Alles wat nodig is om CC te laten werken, is de juiste schakelaar die correct is bedraad, samen met de ECU-update voor CC.

Zodra de ECU is ingeschakeld voor CC, wil deze dat u de installatie voltooit door de initiatiestappen te volgen. Er is een knipperend groen pictogram op de toerenteller zodra het contact is aangezet. Dit gaat pas uit totdat de "programmering" is voltooid of u de motor start.

Ik denk dat de belangrijkste reden waarom Triumph het niet "standaard" heeft opgenomen, is zodat ze ons $395 konden aanrekenen voor een nieuwe schakelkubus en de extra programmering...

#6 · (Edited)
Uitstekend! De knop ziet er ook erg goed uit. Ik ben benieuwd of je CC-instrumentindicaties hebt, zoals het kleine snelheidsmeterpictogram op de rechterkant van het instrument en het groene actieve lampje.

Vijf acties moeten de cruise control uitschakelen. Dit zijn: het sluiten van het gaspedaal voorbij de stop; het openen van het gaspedaal voorbij de huidige positie voor de snelheid die je rijdt; het aanzetten van een remlicht met teen- of handhendels; of het bedienen van de koppelingshendel.

#7 ·
Ik had mijn grote mond niet zo vroeg moeten opendoen!! (n)

Ik heb het geprobeerd en het wilde niet lukken. Toen ik eenmaal boven de 30 km/u kwam, drukte ik op de cc-knop en het snelheidsmeterpictogram verschijnt in het toerentalscherm, maar als ik er opnieuw op druk om de snelheid in te stellen, wordt het niet geactiveerd. Geen groen "aan"-lampje.

Nadat ik de initiële stap voor stap had gedaan en het knipperende groene lampje uitging, en toen het snelheidsmeterpictogram verscheen, dacht ik dat ik het had. Tenminste volgens de post van Bobber101.

Zijn er nog andere stappen die ik mogelijk gemist heb om de CC te starten?

Bedankt..

#20 ·
Ik had mijn mond niet zo snel moeten opendoen!! (n)

Ik heb het geprobeerd en het wilde niet instellen. Zodra ik boven de 19 mph kwam, drukte ik op de cc-knop en het snelheidsmeterpictogram verschijnt in het toerentalscherm, maar als ik er opnieuw op druk om de snelheid in te stellen, wordt het niet geactiveerd. Geen groen "aan"-lampje.

Nadat ik de initiële stap voor stap had gedaan en het knipperende groene lampje uitging en vervolgens het snelheidsmeterpictogram verscheen, dacht ik dat ik het had. Tenminste volgens Bobber101's bericht.

Zijn er nog andere stappen die ik gemist kan hebben om CC te initiëren?

Bedankt..
Ik denk niet dat je twee keer op de knop hebt gedrukt. Bij mij moet ik de knop misschien een halve seconde ingedrukt houden om hem te activeren.

#14 ·
Ik weet het niet meer precies, maar ik denk dat je 30 of 40 mph moet rijden om het in te stellen.
Twee voorwaarden waaraan moet worden voldaan voor cruise control met het groene actieve lampje: de snelheid moet tussen 19-99 mph liggen en in de derde versnelling of hoger staan.

#9 ·
Ik denk dat het misschien alleen in de hogere versnellingen actief is, ik wed dat het nog steeds gaat werken. (y)

• Like
Reactions: Wolfmanhawaii
#16 ·
De draadverbinding kan worden verbeterd, zou het zo niet vertrouwen. Zeker dat dit zal werken, geef niet op.
Ik heb de verbindingen na die foto gesoldeerd. Ik denk dat als het niet correct bedraad was, ik niet succesvol zou zijn geweest in het initiatieproces. Ik zou ook het CC-pictogram in het venster niet krijgen. Er is echter duidelijk iets mis en ik hoop dat ik het kan vinden.

Ik denk erover om de originele TuneECU-kaart zonder wijzigingen te laden en te kijken wat er gebeurt.

#12 ·
Ik ben bezig met de mijne - aangezien ik DRL-schakelmateriaal heb, kan ik die nette knopinstallatie niet doen, dus ik heb een beugel moeten maken. De knop krijgt wat krimpkous als hij eenmaal is geĂŻnstalleerd. Ik gebruik de klemmen pinnen onderdeelnummer JST SWPT-001T-025, die kan worden opgespoord op Ebay, in plaats van draad te splitsen.

729088

729087

Omdat het weer enigszins slecht is en er geen ruimte in de garage is om aan de motor te werken, duurt het een dag of twee voordat ik het kan afmaken.

#22 ·
Succes..!! Ik heb eindelijk het ontbrekende stukje gevonden. Omdat ik had besloten mijn achterremlichtschakelaar niet te gebruiken, was het circuit van het systeem niet voltooid (canbus?), en dat was de reden dat ik de snelheid niet kon instellen. Nadat ik de schakelaar opnieuw had geĂŻnstalleerd, werkte alles zoals het hoorde.

Opmerkingen:
Zodra het cc-pictogram in het toerentalscherm verschijnt, is cc "actief" en klaar om "snelheid in te stellen". Als het er niet is, activeert één druk op de knop het.

Zodra de snelheid is ingesteld, gaat het groene cc-lampje branden en blijft het branden. Ik heb alle vijf de "uitschakel"-apparaten getest en ze werkten zoals het hoorde. Het zijn beide remmen, koppeling en gashendel naar voren of het overschrijden van de ingestelde snelheid.

9 dollar en wat tijd om het uit te zoeken en ik heb cruise control!!! Ik denk dat bijna iedereen dit zou kunnen doen.

#26 ·
Succes..!! Ik heb eindelijk het ontbrekende stuk gevonden. Omdat ik had besloten mijn achterremlichtschakelaar niet te gebruiken, was het circuit van het systeem niet voltooid (canbus?), en dat was de reden dat ik de snelheid niet kon instellen. Toen ik de schakelaar opnieuw installeerde, werkte alles zoals het hoorde.

Opmerkingen:
Zodra het cc-pictogram in het toerentalscherm verschijnt, is cc "actief" en klaar om "snelheid in te stellen". Als het er niet is, activeert één druk op de knop het.

Zodra de snelheid is ingesteld, gaat het groene cc-lampje branden en blijft het branden. Ik heb alle vijf de "uitschakel"-apparaten getest en ze werkten zoals het hoorde. Het zijn beide remmen, koppeling en gashendel naar voren of het overschrijden van de ingestelde snelheid.

9 dollar en wat tijd om het uit te zoeken en ik heb cruise control!!! Ik denk dat de meeste mensen dit zouden kunnen doen.
Goed gedaan, ik had de hele tijd vertrouwen (y)

#31 · (Edited)
Ja, dat is het vervelende van dit alles. Als je de Cruise Control van Triumph koopt, voor welke belachelijke prijs dan ook, krijg je eigenlijk alleen de schakelaar van 9 dollar. Cruise Control, oftewel de kaart, is gratis. Waarom ze het in hemelsnaam niet gewoon vanaf het begin op de motoren kunnen zetten, gaat mijn pet te boven. Tenminste, mensen hebben nu een keuze als ze de doe-het-zelf-route leuk vinden.