Triumph Rat Motorcycle Forums banner
21 - 40 of 223 Posts
Druk eenmaal op de knop om CC in te schakelen. Druk er nogmaals op als u de gewenste snelheid hebt bereikt om deze vast te zetten. Ik vind dat de tweede druk vrij positief moet zijn, iets meer dan even, zoals Bobber101, misschien een halve seconde.

Discussion starter · #22 ·
Succes..!! Ik heb eindelijk het ontbrekende stukje gevonden. Omdat ik had besloten mijn achterremlichtschakelaar niet te gebruiken, was het circuit van het systeem niet voltooid (canbus?), en dat was de reden dat ik de snelheid niet kon instellen. Nadat ik de schakelaar opnieuw had geĂŻnstalleerd, werkte alles zoals het hoorde.

Opmerkingen:
Zodra het cc-pictogram in het toerentalscherm verschijnt, is cc "actief" en klaar om "snelheid in te stellen". Als het er niet is, activeert één druk op de knop het.

Zodra de snelheid is ingesteld, gaat het groene cc-lampje branden en blijft het branden. Ik heb alle vijf de "uitschakel"-apparaten getest en ze werkten zoals het hoorde. Het zijn beide remmen, koppeling en gashendel naar voren of het overschrijden van de ingestelde snelheid.

9 dollar en wat tijd om het uit te zoeken en ik heb cruise control!!! Ik denk dat bijna iedereen dit zou kunnen doen.

Succes..!! Ik heb eindelijk het ontbrekende stuk gevonden. Omdat ik had besloten mijn achterremlichtschakelaar niet te gebruiken, was het circuit van het systeem niet voltooid (canbus?), en dat was de reden dat ik de snelheid niet kon instellen. Toen ik de schakelaar opnieuw installeerde, werkte alles zoals het hoorde.

Opmerkingen:
Zodra het cc-pictogram in het toerentalscherm verschijnt, is cc "actief" en klaar om "snelheid in te stellen". Als het er niet is, activeert één druk op de knop het.

Zodra de snelheid is ingesteld, gaat het groene cc-lampje branden en blijft het branden. Ik heb alle vijf de "uitschakel"-apparaten getest en ze werkten zoals het hoorde. Het zijn beide remmen, koppeling en gashendel naar voren of het overschrijden van de ingestelde snelheid.

9 dollar en wat tijd om het uit te zoeken en ik heb cruise control!!! Ik denk dat de meeste mensen dit zouden kunnen doen.
Goed gedaan, ik had de hele tijd vertrouwen (y)

Ik ben blij dat je het hebt opgelost.

Discussion starter · #28 ·
Het is jammer dat er geen is voor de Thruxton, anders zou ik deze mod zelf doen, al was het maar om mijn rechterarm af en toe rust te geven.
Ter info: ik heb naar bedradingsschema's gekeken en het toont een circuit voor CC op beide Thruxtons. De T100, T120 en Bobber gebruiken dezelfde gekleurde draden, maar de Thruxtons zijn anders. Het zou de moeite waard zijn om eens te kijken, nietwaar? De andere WC-modellen hebben blijkbaar niet de cc-optie.

729284

Dit is waar de connector zit waar ik in heb gesplitst. Ik heb de gele (geschakelde 12v) en witte draad met groene streep gebruikt. De W/G-draad gaat naar de ECU.

729287

Ter info: ik keek naar bedradingsschema's en het toont een circuit voor CC op beide Thruxtons. De T100, T120 en Bobber gebruiken dezelfde gekleurde draden, maar de Thruxtons zijn anders. Zou het niet de moeite waard zijn om eens te kijken, toch? De andere WC-modellen hebben blijkbaar niet de cc-optie.

View attachment 729284

Hier is de connector waar ik in heb gesplitst. Ik gebruikte de gele (geschakelde 12V) en witte draad met groene streep. De W/G-draad gaat naar de ECU.

View attachment 729287
Het staat ook op het bedradingsschema in de servicehandleiding die ik heb, maar er is geen cruise control-kaart, in ieder geval niet op TuneECU, en het staat niet vermeld als accessoire voor de Thruxton, dus ik dacht dat het een non-starter was.

Ja, dat is het vervelende van dit alles. Als je de Cruise Control van Triumph koopt, voor welke belachelijke prijs dan ook, krijg je eigenlijk alleen de schakelaar van 9 dollar. Cruise Control, oftewel de kaart, is gratis. Waarom ze het in hemelsnaam niet gewoon vanaf het begin op de motoren kunnen zetten, gaat mijn pet te boven. Tenminste, mensen hebben nu een keuze als ze de doe-het-zelf-route leuk vinden.

Het staat ook in het bedradingsschema in de servicemanual die ik heb, maar er is geen cruise control-kaart, in ieder geval niet op TuneECU, en het staat niet vermeld als accessoire voor de Thruxton, dus ik dacht dat het een non-starter was.
Klopt. De WC Thrux en T120 werden eind 2015 bij de lancering van het model geadverteerd als optie met cruise control. CC voor de Thrux kwam er nooit, en sommige vroege kopers waren enorm pissig. Alles wat extern zichtbaar is van CC op de Thrux is het groene lampje op de rechter instrumentenzijde. Je kunt het in het juiste licht zien.

Nadat een paar vroege T120 CC-kits waren geleverd, probeerde Triumph zich terug te trekken van het aanbieden van meer kits. Ik weet niet waarom ze van gedachten veranderden. IMHO, alleen cruise control op de Speedmaster werd correct afgehandeld, omdat het in de fabriek werd geĂŻnstalleerd.

Ik denk dat de Thrux misschien wel het meeste, zo niet alles, heeft wat hij nodig heeft voor cruise control, geĂŻnstalleerd in de fabriek, net als de T120. Het is jammer dat er geen CC-kaart in de ECU lijkt te zitten.

Discussion starter · #35 ·
Na de rit van vandaag ging alles goed. Alle CC-functies waren normaal. Plotseling kreeg ik een MIL-lampje en de CC-functie werkte niet meer.

Het was P1576, correlatiefout remschakelaar 1 met remschakelaar 2. Het is zonder problemen gewist. Beide remschakelaars zijn nu zoals in de fabriek bedraad.

Weet iemand wat de beschrijving "correlatiefout" betekent?

Bedankt.. Tim

Klopt. De WC Thrux en T120 werden bij de lancering van het model eind 2015 geadverteerd als optie met cruise control. CC voor de Thrux kwam er nooit, en sommige vroege kopers waren behoorlijk pissig. Alles wat extern zichtbaar is van CC op de Thrux is het groene lampje op het rechter instrumentenpaneel. Je kunt het zien in het juiste licht.

Nadat er een paar vroege T120 CC-kits waren geleverd, probeerde Triumph zich terug te trekken van het aanbieden van meer kits. Ik weet niet waarom ze van gedachten veranderden. IMHO, alleen cruise control op de Speedmaster werd correct afgehandeld, omdat het in de fabriek werd geĂŻnstalleerd.

Ik denk dat de Thrux misschien het meeste, zo niet alles, heeft wat hij nodig heeft voor cruise control, geĂŻnstalleerd in de fabriek, net als de T120. Het is jammer dat er geen CC-kaart in de ECU lijkt te zitten.
Dat is interessante informatie, ik vraag me af waarom ze van gedachten zijn veranderd over de Thruxton, als je naar mensen hier luistert, lijkt het goed te werken voor een basis cruise control systeem.
Net als wat ze deden met de quickshifter, de bedrading toegevoegd en in de kaart gezet, maar het nooit als optie aangeboden, hoewel ik de mijne nu heb gemonteerd, zal ik toegeven dat het niet te vergelijken is met de nieuwste systemen, dus misschien is dat de reden.
Na de rit van vandaag ging alles goed. Alle CC-functies waren normaal. Plotseling kreeg ik een MIL-lampje en de CC-functie werkte niet meer.

Het was P1576, rem 1 schakelaar correlatiefout met remschakelaar 2. Het is zonder problemen gewist. Beide remschakelaars zijn nu zoals de fabriek ze heeft bedraad.

Weet iemand wat de beschrijving "correlatiefout" betekent?

Bedankt.. Tim
Ik gok dat het de twee ingangen van de remschakelaars controleert, de normaal gesloten contacten zijn in serie bedraad met één ingang en de normaal open contacten zijn parallel bedraad met de andere ingang, en ook het remlicht.
Dus er moet altijd één ingang zijn, als er geen ingangen zijn of beide tegelijkertijd, wordt er een remschakelaarstoring of een bedradingsfout verondersteld.

• Like
Reactions: Wolfmanhawaii
Discussion starter · #37 ·
Nog een test gedaan en alles is weer normaal. Ik probeerde afwisselend te remmen, zoals eerst voor dan achter, achter dan voor en beide tegelijk. Niets zette het in werking. We zullen zien wat er gebeurt... Ik geloof niet dat dit in ieder geval mechanisch een ernstige fout is.

Het enige wat ik met de rbs heb gedaan, was deze loskoppelen bij de connectoren. Ik heb hem aangesloten voor het initiatieproces en daarna weer losgekoppeld. Er zijn momenteel geen bedradingsaanpassingen aan de voor- of achterschakelaar.

Ik heb nog een test gedaan en alles is weer normaal. Ik heb afwisselend geremd, zoals voor dan achter, achter dan voor en beide tegelijk. Niets heeft het veroorzaakt. We zullen zien wat er gebeurt... Ik geloof niet dat dit in ieder geval mechanisch een ernstige fout is.
Waarom koppel je de achterremlichtschakelaar los?
Ik zou gedacht hebben dat dit de correlatiefout meteen zou creëren.
Ook heb ik net het bedradingsschema nog eens gecontroleerd en ik had het eerder verkeerd om, het is de achterremlichtschakelaar die normaal gesproken van de voorremlichtschakelaar wordt gevoed.
Ook als het over remlichtschakelaar 1 en remlichtschakelaar 2 gaat, geloof ik niet dat dit de voor- of achterremlichtschakelaar betekent, maar de twee contacten in de schakelaar, de normaal open en normaal gesloten.
De ECU heeft geen aparte ingangen van de voor- en achterremlichtschakelaars, ze zijn aan elkaar gekoppeld aan één ingang in de ECU, dus het maakt niet uit of je de achterste of de voorste indrukt, het is allemaal hetzelfde. Sterker nog, als je de voorremlichtschakelaar indrukt, wordt de stroom naar de achterremlichtschakelaar onderbroken, dus het is irrelevant of je die ook indrukt.

• Like
Reactions: Wolfmanhawaii
Discussion starter · #40 ·
Het eerste antwoord is omdat ik zonder tandwielbeschermer rijd. Ik heb de remschakelaar achter verwijderd voor de looks.. :rolleyes:

Ik dacht hetzelfde, dat het meteen een fout zou veroorzaken. Wie weet. Op dit moment wacht ik af en kijk ik of het aanhoudt. Ik denk dat ik heb wat nodig is als ik P1576 moet oplossen. Bovendien leer ik hier al doende.. (y)

21 - 40 of 223 Posts