Triumph Rat Motorcycle Forums banner
21 - 40 of 98 Posts
Discussion starter · #21 ·
Aangezien niemand anders zijn instellingen deelt, heb ik nog wat zitten sleutelen. Nu is het perfect, zelfs in het lagere toerentalbereik. Ik heb wat problemen gehad met opschakelen bij hard accelereren, dat zal ik later proberen op te lossen. Maar nu zijn de terugschakelingen mooi lineair over het hele toerentalbereik. Hier zijn mijn laatste instellingen:
730518
730519
730520

Proost!
//M

@Tripleboo Sorry voor de trage invoer... Ik ben net begonnen om ermee te spelen. Mijn huidige configuratie is bijgevoegd.
738298

Ik ben erg blij met band 2 en lager (zowel blipper als shifter). Probeer nu band 3 uit te zoeken en merk soms ruwe veranderingen van de 3e naar de 4e versnelling. Maar slechts af en toe, dus ik weet niet zeker of ik me daaraan zal aanpassen.

Ter info @Tripleboo Ik denk ook dat ik dezelfde moeilijkheid opmerk die je ervaart bij hard accelereren - bij hoger toerental + hogere versnelling. Van wat ik me herinner, voelde het bijna alsof er te laat werd geschakeld na het afslaan van de motor? ... moeilijk om dit te repliceren om mee te spelen totdat ik naar een andere racedag ga!

Omdat niemand anders zijn instellingen deelt, heb ik nog wat zitten sleutelen. Nu is het perfect, zelfs in het lagere toerentalbereik. Ik heb wat problemen gehad met opschakelen bij hard accelereren, dat zal ik later proberen op te lossen. Maar nu zijn de terugschakelingen mooi lineair over het hele toerentalbereik. Hier zijn mijn laatste instellingen:
View attachment 730518 View attachment 730519 View attachment 730520
Proost!
//M
Hallo Magnus.
Iemand heeft de HM SABS op mijn 18 Street Triple RS geïnstalleerd en het dashboard is gebrickt. Eerst staat de blip op de opschakeling, dus ik gebruikte gewoon de koppeling/handmatig. De volgende rit was de blip op de opschakeling verdwenen. Toen ik het opnieuw liet installeren, zei de installateur dat de motorfiets niet startte en het dashboard moest vervangen. Dat is wat er gebeurd is (voor zover ik weet).
Hoe dan ook, aangezien ik van plan ben dit zelf te installeren en niet dezelfde fout wil maken, wat denk je dat de fout was die ik moet vermijden?
Moet ik ook eerst de batterij loskoppelen voordat ik iets doe? Of is dat oké? Ik heb nu een fobie, de vervanging van het dashboard is duur!
Proost

In het begin was de blip bij het opschakelen actief, dus ik gebruikte gewoon de koppeling/handmatig. De volgende rit was de blip bij het opschakelen verdwenen.
Had je de schakelrichting wel goed? Dat zou kunnen verklaren waarom je de eerste keer problemen had met schakelen.

Het kan worden gewijzigd op het eerste scherm in de SABS-applicatie. Ervan uitgaande dat je je shifter niet hebt veranderd in een GP-stijl, moet deze waarschijnlijk worden ingesteld op Extension/PULL, in plaats van Compression/Push. Ik denk dat de standaardinstelling de compressie-instelling is. Als je het niet zeker weet, zou je de automatische detectieknop moeten kunnen gebruiken.

Had je de schakelrichting wel goed? Dat zou kunnen verklaren waarom je de eerste keer problemen had met schakelen.

Het kan worden gewijzigd op het eerste scherm in de SABS-applicatie. Ervan uitgaande dat je je shifter niet hebt veranderd in een GP-stijl, moet deze waarschijnlijk worden ingesteld op Extension/PULL, in plaats van Compression/Push. Ik denk dat de standaardinstelling de compressie-instelling is. Als je het niet zeker weet, zou je de auto-detect-knop moeten kunnen gebruiken.
Te laat daarvoor, dashboard veranderd en de HM SABS opnieuw geïnstalleerd. Nu ga ik ervoor zorgen dat "Extension" is aangevinkt.

Ik zal hierna de gaskalibratie en pc-softwareconfiguraties uitvoeren. Afgezien van de "Extension", is er nog iets anders dat ik moet doen en noteren?

Proost

Te laat daarvoor, streep gewijzigd en de HM SABS opnieuw geïnstalleerd. Nu ga ik ervoor zorgen dat "Extensie" is aangevinkt.

Zal hierna de gaskalibratie en pc-softwareconfiguraties doen. Afgezien van de "Extensie", is er nog iets anders dat ik zou moeten doen en noteren?

Proost
Ik vond het vrij eenvoudig om te installeren TBH. Gewoon de meegeleverde instructies gevolgd...

Dat gezegd hebbende, vind ik het moeilijk te begrijpen hoe het je display zou kunnen beschadigen, aangezien het gewoon in de ECU wordt gestoken...

Discussion starter · #29 ·
Ik vond het vrij eenvoudig om TBH te installeren. Ik volgde gewoon de meegeleverde instructies...

Dat gezegd hebbende, vind ik het moeilijk te begrijpen hoe het uw display zou kunnen beschadigen, aangezien het gewoon in de ECU wordt gestoken...
Ik denk dat het probleem met het display (een bekende fout) niet gerelateerd is aan de HM Blipper-installatie...
Maar als alles correct is ingesteld, moeten de instellingen wat worden aangepast, vandaar mijn posting.
Ik denk dat de enige manier om het soepel te krijgen, de PRO-versie is, want uit wat ik hier heb gelezen, geeft de Lite-versie niet de mogelijkheid om de instellingen te wijzigen.
Proost!
//Magnus

Discussion starter · #30 ·
FYI @Tripleboo Ik denk ook dat ik dezelfde moeilijkheid opmerk die je ervaart bij hard accelereren - bij een hoger toerental + hogere versnelling. Voor zover ik me herinner, voelde het bijna alsof het te laat schakelde na het afslaan van de motor? ... moeilijk om dit te repliceren om mee te spelen totdat ik naar een andere racedag ga!
De mijne slaat helemaal niet af bij hard accelereren. De shifter is gewoon stijf. Misschien moet ik de gevoeligheid veranderen?
//Magnus

Ik vond het vrij eenvoudig om TBH te installeren. Ik volgde gewoon de meegeleverde instructies...

Dat gezegd hebbende, vind ik het moeilijk te begrijpen hoe het uw display zou kunnen beschadigen, aangezien het gewoon in de ECU wordt gestoken...
Ik heb het al zelf geïnstalleerd en vond het ook moeilijk te geloven. De vorige installateur heeft niet de moeite genomen om de instellingen voor de Street Triple RS te "schrijven" en de optie "Extensie" aan te vinken! Misschien heeft dat de ECU in de war gebracht?

Hoe dan ook, de Setup Guide (versie 3c) heeft nu specifieke aanbevelingen op de laatste pagina. Lijkt voor mij te werken. Misschien is er echt een probleem geweest, anders zouden ze de nieuwe aanbevelingen niet hebben gegeven. Het beveelt aan om Use RPM, Use Gear en Use HMSS (onder andere) uit te vinken. Werkt nu perfect (maar alleen op standaards, heb nog geen gelegenheid gehad om te rijden). Heel soepel.

Ik vraag me echter af of het oké is om terug te gaan naar de standaard configuratie-instellingen specifiek voor de Street Triple 765 RS; kan het Dash weer in de war brengen.

Proost 🥃

De mijne schakelt helemaal niet uit bij hard accelereren. De shifter is gewoon stijf. Misschien moet ik de gevoeligheid veranderen?
//Magnus
Probeer hun nieuwe aanbevelingen op de laatste pagina van de gebruikershandleiding V3c. Dit is nieuw. Misschien lost dit de problemen op, ik vermoed dat de configuratie-instellingen specifiek voor de motor problemen veroorzaken. De mijne is soepel als zijde in alle versnellingen, omhoog en omlaag. Proost 🥃

Attachments

Ik denk dat het probleem met het display (een bekende fout) niet gerelateerd is aan de HM Blipper installatie...
Maar als alles correct is ingesteld, moeten de instellingen wat worden aangepast, vandaar mijn posting.
Ik denk dat de enige manier om het soepel te krijgen de PRO-versie is, want uit wat ik hier heb gelezen, geeft de Lite-versie niet de mogelijkheid om de instellingen te wijzigen.
Proost!
//Magnus
Magnus, wat is dat bekende probleem met het Dash? Wat heeft het veroorzaakt? Heb de HM SABS geïnstalleerd, maar vraag me af wat dat Dash-probleem veroorzaakt. Proost 🍻

Discussion starter · #34 ·
Magnus, wat is dat bekende probleem met de Dash? Wat heeft het veroorzaakt? Heb de HM SABS geïnstalleerd, maar vraag me af wat dat Dash-probleem veroorzaakt. Proost 🍻
Het enige wat ik weet is wat ik op forums heb gelezen, dat sommigen last hebben gehad van een stervende dash. Het heeft op geen enkele manier te maken met de HM-dingen. Meer een fabricageprobleem. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn dash, afkloppen.
//Magnus

Discussion starter · #35 ·
Probeer hun nieuwe aanbevelingen op de laatste pagina van de gebruikershandleiding V3c. Dit is nieuw. Misschien lost dit de problemen op, ik vermoed dat de configuratie-instellingen specifiek voor de motor problemen veroorzaken. De mijne is soepel als zijde in alle versnellingen, omhoog en omlaag. Proost 🥃
Goede vondst, bedankt voor het delen. Ben sinds de lente niet meer op de HM-site geweest. Helaas is de winter hier, dus geen mogelijkheid voor een testrit...
Proost!
//M

Het enige wat ik weet is wat ik op forums lees, dat sommigen last hebben gehad van een stervend dashboard. Het heeft op geen enkele manier te maken met de HM-dingen. Meer een fabricageprobleem. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn dashboard, afkloppen.
//Magnus
Nou, de erkende dealer zei dat het elektrische systeem van de motor erg gevoelig is, en adviseerde me zelfs om de HM SABS niet te installeren. Wil waarschijnlijk dat ik voor het nieuwe model ga! Haha. Proost 🥃

Discussion starter · #37 · (Edited)
Ik heb het al zelf geïnstalleerd en kon het ook nauwelijks geloven. De vorige installateur nam niet de moeite om de instellingen voor de Street Triple RS te "schrijven" en de optie "Extensie" aan te vinken! Misschien heeft dat de ECU in de war gebracht?

Hoe dan ook, de Setup Guide (versie 3c) heeft nu specifieke aanbevelingen op de laatste pagina. Lijkt voor mij te werken. Misschien was er echt een probleem, anders zouden ze de nieuwe aanbevelingen niet hebben gegeven. Het raadt aan om "Use RPM", "Use Gear" en "Use HMSS" (onder andere) uit te vinken. Werkt nu perfect (maar alleen op de stand, heb nog geen gelegenheid gehad om te rijden). Zeer soepel.

Ik vraag me echter af of het oké is om terug te gaan naar de standaard configuratie-instellingen specifiek voor de Street Triple 765 RS; kan het dashboard weer in de war brengen.

Proost 🥃
Ik realiseerde me net dat er een nieuwe softwareversie 3.51 is. Als je "Use RPM" uitvinkt, kun je geen bands meer veranderen. Goed of slecht?
STRS765er Heb je de PRO- of Lite-versie?
Zal je binnenkort een test op de weg kunnen doen? Op de standaard zegt het eigenlijk niets. Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe software zonder "USE RPM"-instellingen werkt. Fiddelen met de bands zoals ik deed, werkte voor mij. Maar als ze deze instellingen aanbevelen, werkt het misschien beter, dat heb ik nog niet geprobeerd...

//Magnus

Ik realiseerde me net dat er een nieuwe softwareversie 3.51 is. Als je "Gebruik RPM" uitvinkt, kun je de banden niet meer veranderen. Goed of slecht?
STRS765er Heb je de PRO- of Lite-versie?
Kun je binnenkort een proefrit maken? Op de standaard staat er eigenlijk niets. Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe software zonder "GEBRUIK RPM"-instellingen werkt. Fiddelen met de banden zoals ik deed, werkte voor mij. Maar als ze deze instellingen aanbevelen, werkt het misschien beter, ik heb het nog niet geprobeerd...

//Magnus
Ik heb eindelijk beide op de weg geprobeerd: (1) de standaardconfiguratie speciaal voor de Street Triple 765 RS en (2) dezelfde configuratie maar met wijzigingen voorgeschreven op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding (RPM uitvinken, Versnelling uitvinken, HMSS uitvinken, 50 en 50 schakelaar- en blippergevoeligheid, enzovoort).

De standaardconfiguratie is eigenlijk veel beter. Het enige wat ik niet leuk vond, is dat er bij bepaalde terugschakelingen, meestal van 4 naar 3, een lange pauze of vertraging is. Doodtijd te lang? Voelt als een brandstofprobleem of zoiets, ik weet het niet. Misschien moet ik de configuraties meer bestuderen. We zullen zien. Ik kan ook niet terugschakelen zonder het gas volledig los te laten. Ik probeerde voorzichtig het gas stil te houden (maar opengedraaid), en hij schakelt terug maar niet altijd en niet consequent. Misschien zijn mijn handen niet stil, ik weet het niet. Moet getest worden op een snelle maar veilige weg.

De standaardconfiguratie met aanbevelingen op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding is oké voor zeer lage snelheden, zoals cruisen in de stad in langzaam verkeer, wat eigenlijk heel soepel is en heel goed werkt. Maar op de snelweg bij hoge snelheden en vertraging van hoge snelheden, zijn de terugschakelingen te schokkerig en inconsistent. Er zijn veel keren dat hij niet terugschakelt, en in langzame bochten van 3 naar 2 naar 1 schokt de motor. Misschien heeft de motor/ECU meer tijd nodig om met elkaar te communiceren? Op de HMQuickshifter-site staat dat de SABS zich aanpast aan de motor.

We zullen later zien wanneer ik weer kan rijden. Dit is niet mijn hoofdmotor, dus het zou niet snel kunnen zijn.

Voordat ik wegga, is je iets opgevallen bij het controleren van HMSS? Verbeterd? Slechter? Ik heb dit helemaal niet geprobeerd. Dit is uitgevinkt in de standaardconfiguratie-instellingen voor de Street Triple 765 RS (zonder aanbevelingen op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding).

Proost

Discussion starter · #39 ·
Ik heb eindelijk op de weg zowel de (1) standaardconfiguratie specifiek voor de Street Triple 765 RS als (2) dezelfde configuratie maar met wijzigingen voorgeschreven op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding (RPM uitvinken, Versnelling uitvinken, HMSS uitvinken, 50 en 50 schakelaar- en blippergevoeligheid, enzovoort) geprobeerd.

De standaardconfiguratie is eigenlijk veel beter. De enige dingen die ik niet leuk vond, is dat er bij bepaalde terugschakelingen, meestal van 4 naar 3, een lange pauze of vertraging is. Doodtijd te lang? Voelt als een brandstofprobleem of zoiets, ik weet het niet. Misschien moet ik de configuraties meer bestuderen. We zullen zien. Ik kan ook niet terugschakelen zonder het gas volledig terug te nemen. Ik probeerde het gas voorzichtig stil te houden (maar opengedraaid), en hij schakelt terug, maar niet altijd en niet consistent. Misschien zijn mijn handen niet stil, ik weet het niet. Moet getest worden op een snelle maar veilige weg.

De standaardconfiguratie met aanbevelingen op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding is oké voor zeer lage snelheden, zoals cruisen door de stad in langzaam verkeer, wat eigenlijk heel soepel gaat en heel goed werkt. Maar op de snelweg bij hoge snelheden en vertraging van hoge snelheden zijn de terugschakelingen te schokkerig en inconsistent. Er zijn veel momenten dat hij niet terugschakelt, en in langzame bochten van 3 naar 2 naar 1 schokt de motor. Misschien heeft de motor/ECU meer tijd nodig om met elkaar te communiceren? Op de HMQuickshifter-site staat dat de SABS zich aanpast aan de motor.

We zullen later zien wanneer ik weer kan rijden. Dit is niet mijn hoofdmotor, dus het zou niet snel kunnen zijn.

Voordat ik vertrek, is je iets opgevallen bij het controleren van HMSS? Verbeterd? Slechter? Ik heb dit helemaal niet geprobeerd. Dit is uitgevinkt in de standaard configuratie-instellingen voor de Street Triple 765 RS (zonder aanbevelingen op de laatste pagina van de Gebruikershandleiding).

Proost
Dude, je moet altijd volledig terugdraaien voordat je terugschakelt op een blipper... Dus op de specifieke STR-instelling is het gebruik van RPM aangevinkt, toch. Dus min of meer terug naar mijn instellingen? Ik ben begonnen met de HM str765-instellingen en heb die aangepast. Ik gok dat je ongeveer uitkomt waar ik ben. Probeer mijn instellingen zoals hierboven gedeeld en kijk wat je ervan vindt. Als dat beter is dan de twee die je hebt geprobeerd, laten we die dan verbeteren.

Succes!
Ik zal de komende 3-4 maanden niet in staat zijn om bij te dragen...
Proost!
Magnus

Gast, je moet altijd volledig terugdraaien voordat je terugschakelt op een blipper... Dus bij de specifieke STR-instelling wordt de gebruikte RPM gecontroleerd, toch. Dus het is terug naar mijn instellingen, min of meer? Ik ben begonnen met de HM str765-instellingen en heb die aangepast. Ik gok dat je ongeveer uitkomt waar ik ben. Probeer mijn instellingen zoals hierboven gedeeld en kijk wat je ervan vindt. Als dat beter is dan de twee die je hebt geprobeerd, laten we die dan verbeteren.

Succes!
Ik zal de komende 3-4 maanden niet in staat zijn om bij te dragen...
Proost!
Magnus
Had daarvoor een 17 BMW S1000R die een autoblipper heeft, geen noodzaak om terug te draaien of volledig terug te draaien, gewoon de gashendel stil/constant houden. Dit staat eigenlijk in de handleiding. Heb ook een 19 Aprilia Tuono Factory nu, en je hoeft alleen de gashendel constant/stil te houden. Daarom ben ik daar naar op zoek, ben dat gewend.

Ja, zal je instellingen proberen. We zullen zien.

Merkt op dat je ook Rapid Bike Easy hebt tijdens het zoeken. Kun je de Rapid Bike Easy tegelijkertijd met de HM SABS installeren? Problemen? Geen?

21 - 40 of 98 Posts