Triumph Rat Motorcycle Forums banner

HM Quickshifter Stand-alone auto blipper

40K views 97 replies 18 participants last post by  aprilian  
#1 ·
Van Facebook realiseerde ik me dat een paar van ons de aftermarket autoblipper van HM Quickshifter hebben geïnstalleerd.
Ik had het geluk om de mijne gisteren te proberen, ook al is het nog winter in Zweden. Ik gebruikte echter het configuratiebestand dat van de HM Quickshifter-webpagina is gedownload en ontdekte dat deze instellingen niet ideaal waren voor mijn opstelling, althans. Omdat ik een BMW R1200R met schakelassistentie had, had ik een idee hoe het zou werken, ik heb ook de -17 Tuono van mijn vriend geprobeerd. Maar met het configuratiebestand was het terugschakelen een beetje schokkerig in het gebied onder de 5000 tpm. Vandaag heb ik wat gesleuteld aan de opstelling en het uiteindelijk redelijk acceptabel gekregen. Ik denk dat ik het uiteindelijk perfect zal krijgen. Maar ik dacht, als ik mijn instellingen deel, bespaar ik misschien iemand anders wat tijd, en in ruil daarvoor kan iemand mijn instellingen verbeteren en ze met mij delen... Dus hier gaat het!
719102
719101

Proost!
//M

#3 ·
Geweldig initiatief, bedankt!
Ik ben van plan het dit voorjaar te halen. Heb je het zelf geïnstalleerd? Hoe ging dat?
Ik heb het zelf geïnstalleerd, de installatie is heel eenvoudig. Het was een heel snelle klus. Zoals altijd is het ergste dat die schroef in de fiets valt en het 2 uur duurt om hem te vinden, dan nog eens 2 uur om hem terug te halen, vastgeklemd op een plek waar je handen niet bij kunnen :) . Als je dat proces uit de vergelijking haalt, denk ik dat de klus zelf ongeveer 1 uur duurde, inclusief een beetje schoonmaken onder de luchtfilterbox.
Download de installatiehandleiding voor STR van de HM-website en je bent klaar!
Deel je verbeterde instellingen met ons, zodra je er bent.
Proost!
//Magnus

#5 ·
Leuk, HM is in mijn stad. Ik fiets met een man die daar werkt. Het is een heel klein plaatsje!
Cool! Ik stel me voor dat het een kleine plaats is. Ik hou daarvan in het VK, er lijken veel kleine, eigenzinnige bedrijven te zijn die allerlei leuke techniek bedrijven. Het was een uitdaging om bij hen te bestellen, ik kon de webshop niet gebruiken omdat ik niet in het VK was. Een e-mail sturen werkte ook niet omdat mijn mail ongelezen in hun junkmail terechtkwam?. Als ze hun webshop verbeteren, kunnen ze hun verkoop verbeteren en een grotere plek veroorloven...
Proost!
//M

#7 ·
Het is fijn om een andere optie te zien dan de RapidEvo.

Hoe is het met de downshifts?
Welnu, als je mijn eerste bericht leest, denk ik dat ik dat zo'n beetje heb uitgelegd. Maar kortom, het configuratiebestand dat door HM wordt geleverd, is niet perfect voor mijn opstelling. Maar je kunt het aanpassen en uiteindelijk zal het perfect zijn...
Proost!
//M

#11 ·
Via Facebook realiseerde ik me dat een paar van ons de aftermarket autoblipper van HM Quickshifter hebben geïnstalleerd.
Ik had het geluk om de mijne gisteren te proberen, ook al is het nog winter in Zweden. Ik heb echter het configuratiebestand gedownload van de HM Quickshifter webpagina en ontdekte dat deze instellingen niet ideaal waren voor mijn setup, althans. Omdat ik een BMW R1200R met shift assist had, had ik een idee hoe het zou werken, ik heb ook de -17 Tuono van mijn vriend geprobeerd. Maar met het configuratiebestand waren de downshifts een beetje schokkerig in de regio onder de 5000 tpm. Vandaag heb ik wat gesleuteld aan de setup en kreeg het uiteindelijk redelijk acceptabel. Ik denk dat ik het uiteindelijk perfect zal krijgen. Maar ik dacht, als ik mijn instellingen deel, kan ik misschien iemand anders wat tijd besparen, en in ruil daarvoor kan iemand mijn instellingen verbeteren en ze met mij delen... Dus hier gaat het
View attachment 719102 View attachment 719101
Proost!
//M
Vandaag was ik op pad voor een rit van 2 uur. Met mijn gepubliceerde instellingen waren de downshifts oké, behalve tussen 3500-4000 tpm. Ik heb nu de banden zo veranderd dat Band 1 nu 4000 is en 2 5000 enzovoort. De gas- en bliptime-bias voor band 1 veranderd. Het duurt nog wel even voordat ik deze nieuwe instellingen ga testen. Maar als ik ze eenmaal heb geprobeerd, zal ik mijn bevindingen rapporteren. Is er al iemand anders aan het testen toegekomen?

#12 · (Edited)
Hallo allemaal! Ik denk dat de meesten van jullie in lockdown zitten. Ik niet, maar ik ben bijna alle inspiratie kwijt om iets te doen... Maar ik heb gisteren de nieuwe instellingen geprobeerd en ik denk dat de terugschakelingen behoorlijk zijn verbeterd. Ik zal de nieuwe instellingen nog niet delen, omdat ik een paar nieuwe problemen had, de opschakelingen werkten af en toe niet meer. Vreemd, heeft iemand anders dat ook ervaren?
De terugschakelingen werkten de hele tijd, maar de opschakelingen niet. Ik zal proberen de gevoeligheid voor opschakelen een beetje aan te passen. Zodra ik het goed heb, zal ik al mijn instellingen delen.
Proost!
//M

#14 ·
Hier gaat het dan:
View attachment 721828 View attachment 721829 View attachment 721830
Met deze instellingen denk ik dat ik er voor 99% ben, als iemand het kan gebruiken en het nog wat kan tweaken zou dat gewaardeerd worden, maar voor mij is het voorlopig goed genoeg.
Proost!
M
Hallo daar, benieuwd, is dat de lite- of pro-versie? Ik heb lite en worstel ermee, de dealer heeft het gemonteerd, ben al 4 keer terug geweest, kan het niet goed krijgen, als de jouwe hm lite is, zal ik je instellingen proberen.

#21 ·
Aangezien niemand anders zijn instellingen deelt, heb ik nog wat zitten sleutelen. Nu is het perfect, zelfs in het lagere toerentalbereik. Ik heb wat problemen gehad met opschakelen bij hard accelereren, dat zal ik later proberen op te lossen. Maar nu zijn de terugschakelingen mooi lineair over het hele toerentalbereik. Hier zijn mijn laatste instellingen:
730518
730519
730520

Proost!
//M

#25 ·
Omdat niemand anders zijn instellingen deelt, heb ik nog wat zitten sleutelen. Nu is het perfect, zelfs in het lagere toerentalbereik. Ik heb wat problemen gehad met opschakelen bij hard accelereren, dat zal ik later proberen op te lossen. Maar nu zijn de terugschakelingen mooi lineair over het hele toerentalbereik. Hier zijn mijn laatste instellingen:
View attachment 730518 View attachment 730519 View attachment 730520
Proost!
//M
Hallo Magnus.
Iemand heeft de HM SABS op mijn 18 Street Triple RS geïnstalleerd en het dashboard is gebrickt. Eerst staat de blip op de opschakeling, dus ik gebruikte gewoon de koppeling/handmatig. De volgende rit was de blip op de opschakeling verdwenen. Toen ik het opnieuw liet installeren, zei de installateur dat de motorfiets niet startte en het dashboard moest vervangen. Dat is wat er gebeurd is (voor zover ik weet).
Hoe dan ook, aangezien ik van plan ben dit zelf te installeren en niet dezelfde fout wil maken, wat denk je dat de fout was die ik moet vermijden?
Moet ik ook eerst de batterij loskoppelen voordat ik iets doe? Of is dat oké? Ik heb nu een fobie, de vervanging van het dashboard is duur!
Proost

#23 ·
Ik ben erg blij met band 2 en lager (zowel blipper als shifter). Probeer nu band 3 uit te zoeken en merk soms ruwe veranderingen van de 3e naar de 4e versnelling. Maar slechts af en toe, dus ik weet niet zeker of ik me daaraan zal aanpassen.

#24 ·
Ter info @Tripleboo Ik denk ook dat ik dezelfde moeilijkheid opmerk die je ervaart bij hard accelereren - bij hoger toerental + hogere versnelling. Van wat ik me herinner, voelde het bijna alsof er te laat werd geschakeld na het afslaan van de motor? ... moeilijk om dit te repliceren om mee te spelen totdat ik naar een andere racedag ga!

#30 ·
FYI @Tripleboo Ik denk ook dat ik dezelfde moeilijkheid opmerk die je ervaart bij hard accelereren - bij een hoger toerental + hogere versnelling. Voor zover ik me herinner, voelde het bijna alsof het te laat schakelde na het afslaan van de motor? ... moeilijk om dit te repliceren om mee te spelen totdat ik naar een andere racedag ga!
De mijne slaat helemaal niet af bij hard accelereren. De shifter is gewoon stijf. Misschien moet ik de gevoeligheid veranderen?
//Magnus

#58 ·
Hallo,

Allereerst bedankt voor het starten van deze thread. Veel input!
Ik heb hier in Bangalore, India een 765RS met 48.000 km. Gebruikt als mijn dagelijkse en ik denk dat ik eindelijk een stap verder wil gaan en de HM Autoblipper wil installeren voor wat meer plezier.

Ik had echter een paar vragen in gedachten,

Is de installatie Plug and Play? Ik hoop dat het de Dealer Tool niet nodig heeft?
Triumph Service en de lokale onafhankelijke garages zijn niet al te goed met iets anders dan reguliere services. Zou dit thuis te installeren zijn, waardoor het servicecentrum helemaal wordt vermeden? Ik ben goed bekend met normale servicetaken.

Ten tweede, is het gemakkelijk om een "goede genoeg" instelling te vinden en er klaar mee te zijn? Of is constante aanpassing nodig?

Bedankt

#61 · (Edited)
Hallo,

Allereerst bedankt voor het starten van deze thread. Veel input!
Ik heb hier in Bangalore, India, een 765RS met 48.000 km. Gebruikt als mijn dagelijkse en ik denk dat ik eindelijk een stap verder wil gaan en de HM Autoblipper wil installeren voor wat meer plezier.

Ik had echter een paar vragen in gedachten,

Is de installatie Plug and Play? Ik hoop dat het de Dealer Tool niet nodig heeft?
Triumph Service en de lokale onafhankelijke garages zijn niet al te goed met iets anders dan reguliere services. Zou dit thuis mogelijk zijn om het servicecentrum helemaal te vermijden? Ik ben goed bekend met normale servicetaken.

Ten tweede, is het gemakkelijk om een "goed genoeg" instelling te vinden en klaar te zijn? Of is constante aanpassing nodig?

Bedankt
Ik ben nu al blij met de instellingen, dus er is geen constante aanpassing nodig. U kunt de basisconfiguratie-instellingen gebruiken die door HM worden aanbevolen voor hard (hoge RPM) rijden en deze gewoon op uw pc opslaan en gewoon openen en naar de motorfiets "schrijven" indien nodig, bijvoorbeeld wanneer u op het circuit of in de bochten rijdt. Ga dan terug en open uw opgeslagen aangepaste instelling voor normaal straatrijden. Dat is het.

#59 ·
Hallo! De installatie is vrij eenvoudig, er zijn goede instructies. Als je bougies kunt vervangen, komt het wel goed. Als je mijn nieuwste instellingen gebruikt, zul je merken dat ze goed genoeg zijn. Zorg er wel voor dat je de pro-versie neemt, want ik denk niet dat je de instellingen van de lite-versie kunt wijzigen.

Succes!
// Magnus

#60 ·
Hoi daar! De installatie is vrij eenvoudig, er zijn goede instructies. Als je bougies kunt vervangen, komt het goed. Als je mijn nieuwste instellingen gebruikt, zul je merken dat ze goed genoeg zijn. Zorg er wel voor dat je de pro-versie neemt, als je voor de lite gaat, denk ik niet dat je de instellingen kunt wijzigen.
Succes!
// Magnus
Ik heb nog nooit in mijn leven een bougie vervangen en ik kon het installeren.

Het enige waar je misschien hulp bij kunt krijgen, is hoe je de tank omhoog kunt houden, dus je hebt iemand nodig om hem omhoog te houden of iets om hem vast te binden

#70 ·
Ik neem mijn Street 765 RS maandag mee naar Gareth bij HM. Hij gaat mijn SABS pro op zijn dyno instellen. Omdat hij de SABS heeft ontworpen, ontwikkeld en geprogrammeerd, hoop ik dat hij weet hoe hij het moet configureren. Hij zal het configuratiebestand op de HM-website plaatsen. Ik gebruik momenteel bijna identieke instellingen als Tripleboo. Het wordt interessant om te zien hoe verschillend de instellingen zijn die uit de dynosessie voortkomen.

#71 ·
Ik neem mijn Street 765 RS maandag mee naar Gareth bij HM. Hij gaat mijn SABS pro instellen op zijn dyno. Omdat hij de SABS heeft ontworpen, ontwikkeld en geprogrammeerd, hoop ik dat hij weet hoe hij het moet configureren. Hij zal het configuratiebestand op de HM-website plaatsen. Ik gebruik momenteel bijna identieke instellingen als Tripleboo. Het zal interessant zijn om te zien hoe verschillend de instellingen zijn die uit de dyno-sessie komen.
Ik ben geïnteresseerd in het zien van het resulterende configuratiebestand.
Welk jaar is uw RS?
Welke voetsteunen gebruikt u? Ze kunnen een klein verschil maken in de flex van de stang, wat de benodigde snijtijd enigszins kan beïnvloeden.

#74 ·
Via Facebook realiseerde ik me dat een paar van ons de aftermarket autoblipper van HM Quickshifter hebben geïnstalleerd.
Ik had het geluk om de mijne gisteren te proberen, ook al is het nog winter in Zweden. Ik gebruikte echter het configuratiebestand dat ik van de HM Quickshifter-webpagina had gedownload en ontdekte dat deze instellingen niet ideaal waren voor mijn setup, althans. Omdat ik een BMW R1200R met shift assist had, had ik een idee hoe het zou werken, ik heb ook de -17 Tuono van mijn vrienden geprobeerd. Maar met het configuratiebestand waren de terugschakelingen een beetje schokkerig in de regio onder de 5000 tpm. Vandaag heb ik wat aanpassingen gedaan aan de setup en uiteindelijk was het best acceptabel. Ik denk dat ik het uiteindelijk perfect zal krijgen. Maar ik dacht, als ik mijn instellingen deel, bespaar ik misschien iemand anders wat tijd, en in ruil daarvoor kan iemand mijn instellingen verbeteren en ze met mij delen... Dus hier gaat het
View attachment 719102 View attachment 719101
Proost!
//M
Bekijk het einde van deze thread voor de instellingen die Gareth van HM op mijn 765RS heeft toegepast. We hebben de setup op zijn testbank gedaan, werkt goed voor mij als de motor warm is en je stevig schakelt.

#76 ·
Ik vind Gareth's instellingen voor terugschakelen goed. Ik heb nog niet genoeg met de opschakelingen gespeeld om een mening te vormen.
Ik heb nu een paar honderd mijlen en een trackday met deze instellingen gedaan en over het algemeen werken ze erg goed. Het enige kleine probleem dat ik nog heb, is dat het systeem af en toe bij een opschakeling van 1 naar 2 (met of zonder koppeling) een probleem detecteert (waarschijnlijk timing) en in de veilige modus gaat, waardoor de unit ongeveer 30 seconden wordt uitgeschakeld. Gareth suggereert de opschakelgevoeligheid nog verder te verminderen en/of de 1-naar-2-killtijd iets te verlengen, ik zal het proberen en kijken hoe het werkt.

#79 · (Edited)
Versie 4 van de HM SABS-software is beschikbaar en heeft een firmware-update. Er is ook een nieuw 765 basisconfiguratiebestand beschikbaar, dat nu een pitlimiter en launch control bevat! Dat bestand is echter misleidend gelabeld als "765 Speed" en is erg rudimentair (geen biases). Ik heb het vandaag geladen en het terugschakelen gaf veel te veel gas. Ik heb een paar biases in de configuratie gezet en het was absoluut GEWELDIG! Ik weet niet zeker of dat deels komt doordat ik een Sigma slipper clutch heb geïnstalleerd en de HM over rev heb uitgeschakeld? Ik heb me ook opgewerkt naar een minimum gas van 25%, wat zoveel beter is dan dat sommige terugschakelingen worden geweigerd als je een beetje brandstof overlaat bij mildere terugschakelingen.

Ik moet me nu bezighouden met de opschakelconfiguratie. Gareth heeft de basisgevoeligheid van het vorige bestand verhoogd.

Als je een upgrade uitvoert, 1) zorg er dan voor dat je een screenshot maakt van je huidige instellingen, want ik denk niet dat V3-bestanden kunnen worden geopend en geüpload in V4 (gewoon een indruk die ik kreeg, ik heb het niet geprobeerd) en 2) heeft de SABS-eenheid een probleem met het zien van de snelheid van de ECU, dus ik heb volgende week HM "Team View" bij me om de snelheid te laten verschijnen voor de nieuwe functies.

#80 ·
Versie 4 van de HM SABS-software is beschikbaar en heeft een firmware-update. Er is ook een nieuw 765 basisconfiguratiebestand beschikbaar dat nu een pitlane-limiter en launch control bevat! Dat bestand is echter misleidend gelabeld als "765 Speed" en is erg rudimentair (geen biases). Ik heb het vandaag geladen en het terugschakelen voegde veel te veel gas toe. Ik heb een paar biases in de configuratie gespitst en het was absoluut GEWELDIG! Ik weet niet zeker of dat deels komt doordat ik een Sigma slipper clutch heb geïnstalleerd en de HM over rev heb uitgeschakeld? Ik heb me ook opgewerkt naar een minimale gasstand van 25%, wat zoveel beter is dan dat sommige terugschakelingen worden geweigerd als je een beetje brandstof overlaat bij mildere terugschakelingen.

Ik moet me nu bezighouden met de opschakelconfiguratie. Gareth heeft de basisgevoeligheid van het vorige bestand verhoogd.

Als je een upgrade uitvoert, 1) zorg er dan voor dat je je huidige instellingen vastlegt, want ik denk niet dat V3-bestanden in V4 geopend en geüpload kunnen worden (gewoon een indruk die ik kreeg, ik heb het niet geprobeerd) en 2) heeft de SABS-eenheid een probleem met het zien van de snelheid van de ECU, dus ik heb volgende week HM "Team View" bij me om de snelheid te laten verschijnen voor de nieuwe functies.
Hoi allemaal, heb een 765 gekocht met de HM blipper al geïnstalleerd. Wilde de blip % aanpassen omdat de motoren aan het schokken zijn. Ik kan niet verbinden met de pc-software. Ik heb de drivers gedownload, ik denk dat het is geüpdatet naar V4. Doe ik iets verkeerd? Contact aan (motor loopt niet).

cheers
762039

#82 ·
De v4-update en Gareth's instellingen werkten als magie voor mij. Wat een enorme verbetering! Heel erg bedankt voor het delen!

Een paar weken geleden stopte mijn quickshifter er echter mee tijdens het rijden. Ik heb alle bedrading en aansluitingen gecontroleerd - niets. Ik vermoed dat de sensor is overleden. Met behulp van de shift-direction wizard in de software pikt hij geen enkele beweging op. Ik heb de HM-mensen wel geschreven, maar nooit iets teruggehoord.
Andere gedachten hierover zouden zeer gewaardeerd worden.

#84 ·
Of je kunt Gareth bereiken via gareth@hmquickshifter.com. Verrast door het gebrek aan reactie, ze zijn normaal gesproken uitstekend. Ik heb ook een paar keer gehad dat de unit er helemaal mee stopte. Begon hij de volgende dag weer te werken? Lijkt veroorzaakt te zijn door oververhitting. Ik heb de zaken enorm verbeterd door de unit te verplaatsen naar de buurt van de ECU achter de airbox. Dit was niet ideaal, dus ik heb Gareth gevraagd om een ​​verlenging van 70 cm voor de APS- en knopkabel te leveren en de SABS in het achterstuk geplaatst. De mijne heeft het sindsdien niet meer gedaan.