Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Givi vs. Puig windscherm voor Tiger 900 GT Pro

17K views 20 replies 15 participants last post by  Dave-O-O311  
#1 ·
Heb onderzoek gedaan naar zowel de Givi- als de Puig-windschermen voor de Tiger 900 GT Pro. Ik heb in februari een Givi-windscherm besteld en het staat in mei nog steeds in backorder. Het lijkt erop dat ik er nu een Puig kan krijgen. Ik ben maar 1,73 m lang en vraag me af of de Givi te hoog voor me zou zijn. De Givi ziet er breder uit dan de Puig en de Puig is niet zo hoog. Iemand ideeën?

#6 ·
Ik had geluk, heb het Givi-scherm besteld en was een van de eersten!

Een ding dat ik me pas realiseerde toen het weg was, was hoeveel luchtdruk ik op mijn schouders kreeg tijdens het rijden met het originele scherm. Dit OEM-scherm is zeker smaller dan op mijn oude V-Strom. Dus als je luchtdruk voelt of wat klapperen op je schouders krijgt, is het misschien het wachten waard.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#10 ·
Net mijn nieuwe 20375 heldere Puig touring windscherm geïnstalleerd op mijn Tiger 900 GT Pro. Puig kan een betere handleiding maken, maar het was een eenvoudige installatie. Ben er nog niet mee op de snelweg geweest om te zien hoe het met de wind zit. Veel hoger dan de standaard.
Laat ons weten hoeveel het het windgeruis vermindert. Als iemand die al 35 jaar professioneel muzikant en eigenaar van een opnamestudio is, heb ik last van tinnitus. Ik draag wel de hele tijd oordopjes, maar ik heb nog steeds te veel windruis met het standaard scherm.
Bedankt

#11 ·
Ik ben echt op zoek naar een Givi D6415S voor mijn 2022 900 GT Low. Nog steeds nergens te vinden. Ik zie dat deze thread 9 maanden oud is. Ik vind het fijn dat deze maar 1/2 inch hoger is dan de standaard, wat ik wil. Ik wil meer breedte om de wind van mijn schouders te halen. Nog andere keuzes? De Puig is iets hoger dan wat ik wil. Ideeën?

#13 ·
#16 ·
Een vergelijking van de stock vs. calsci.com scherm

Geweldige windbescherming en geen windruis,
maar de bevestigingspunten zijn niet gevormd zoals bij de stock of givi, en het eerste scherm scheurde. Ik kreeg gratis een vervanging en voegde rubberen grommets toe aan de bevestigingspunten, die het tot nu toe goed hebben gehouden.

#18 ·
Heb onderzoek gedaan naar zowel de Givi- als de Puig-windschermen voor de Tiger 900 GT Pro. Ik heb in februari een Givi-windscherm besteld en het staat in mei nog steeds in backorder. Het lijkt erop dat ik er nu een Puig kan krijgen. Ik ben maar 1,73 m lang en vraag me af of de Givi te hoog voor me zou zijn. De Givi ziet er breder uit dan de Puig en de Puig is niet zo hoog. Ideeën?
Ik heb een Givi-scherm en ben 1,73 m lang. Het scherm is perfect in de lage stand. Het enige nadeel was dat ik 's ochtends vroeg naar mijn werk reed toen het mistig was, er lag een laagje dauw op dat het zicht op de weg belemmerde, maar een laag Rainex loste dat snel op, want al het water parelt er gewoon af!

#21 ·
Ik heb onderzoek gedaan naar zowel de Givi- als de Puig-windschermen voor de Tiger 900 GT Pro. Ik heb in februari een Givi-windscherm besteld en het staat in mei nog steeds in backorder. Het lijkt erop dat ik er nu een Puig kan krijgen. Ik ben maar 5'8" lang en vraag me af of de Givi te hoog voor me zou zijn. De Givi ziet er breder uit dan de Puig en de Puig is niet zo hoog. Iets ideeën?
Ik heb de grote Givi gekregen en ik ben 6'3" lang en in de omhoogstand krijg ik nauwelijks wind. Als ik op provinciale wegen rijd en het is warmer dan 90 graden, zet ik hem helemaal naar beneden. In de neerwaartse stand komt hij heel dicht in de buurt van de OEM-hoogte in de omhoogstand. Ik ben er dol op, maar als je in een warm gebied woont en niet 6'2" of langer bent, ben je misschien niet blij. In de winter is het geweldig.