Triumph Rat Motorcycle Forums banner
21 - 40 of 43 Posts
Verkleuring is normaal en moet worden verwacht. Deze buizen hebben meer een bruine kleur gekregen en dit is waar ik naar verwees toen ik zei dat het niet de norm was. Blauw tot een blauw/grijze kleur is normaler. Ik heb er maar een paar gezien die een soort bruine kleur kregen, zoals die van de OP lijken te hebben. Geen fout, gewoon niet de norm. De enige manier om te voorkomen dat buizen verkleuren, is om de motor nooit te starten.

uw pijpen zijn van roestvrij staal, NIET van chroom. Roestvrij staal verandert van kleur met de tijd en hitte en de kleur die ze op de foto hebben, is volkomen normaal. Maak ze NIET schoon met WD40 en gebruik geen staalwol. Staalwol komt in de microborstelstrepen op het geborstelde roestvrij staal en veroorzaakt een nog groter corrosie- en verkleuringsprobleem. Het veiligste om ze mee af te vegen is ontsmettingsalcohol. De ontsmettingsalcohol verwijdert de verkleuring niet, maar als er oliën op de pijpen zitten, moet u deze met de alcohol verwijderen om meer levervlekken te voorkomen. Het belangrijkste is om alle olie van de pijpen af ​​te houden. Als u de pijpen met uw vingers aanraakt en ze niet met alcohol schoonmaakt, ontstaan ​​er na verloop van tijd vlekken. Als u olie op de pijpen morst en deze niet schoonmaakt, ontstaan ​​er vlekken.

Zoutnevel in een zeeklimaat veroorzaakt, zoals u weet, putjes. U zou het op Triumph kunnen proberen te pinnen, maar ik vermoed dat ze niets zullen doen.

Als de pijpen door corrosie zijn aangetast, zal ontsmettingsalcohol dat niet verhelpen. De enige alternatieven zijn hittetape om ze te bedekken of ze opnieuw te laten afwerken in een andere kleur naar keuze.
Wat hij zei.

De meeste blauwverkleuring en bronskleuring op pijpen komt door hoge hitte. De meeste motoren die nu met computergestuurde brandstofinjectie rijden, draaien vrij arm, wat een hogere uitlaattemperatuur veroorzaakt. Je kunt Blue Away & andere wrijfmiddelen die in deze thread worden genoemd proberen, maar het zal een tijdelijke oplossing zijn. Een spuitbus met zwarte barbecueverf voor hoge temperaturen was mijn beste optie!

Ik neem aan dat uw motorfiets brandstofinjectie heeft en dat uw uitlaat bij de kop wat kleur krijgt, maar dat is extreem. Ik ben het ermee eens dat u mogelijk defecte pijpen heeft. Ik heb een oudere Triumph en het is een carburateur. Ik heb mijn pijpen aan de binnenkant behandeld toen ik ze verving en alle verkleuringen gestopt. Maar die van u lijkt extreem.

Again, they are stainless. It's going to happen. Jet coat, wrap, or constant elbow grease with your choice of metal polish are the only solutions.
Waar. Voordat de technici met mijn nieuwe motorfiets begonnen, liet ik ze de headers afvegen met alcohol. Ik doe het nog steeds nadat ik met de headers heb geklooid. Maak ze schoon met Mothers en het leven is goed, 3+ jaar.

Mijn 2017 SC is mijn eerste ervaring met roestvrijstalen uitlaatpijpen en deze zagen er vanaf het begin slecht uit. Ik ben geen fan van "geborstelde" (opzettelijk bekrast) afwerkingen en heb ze daarom een beetje gepolijst met een dremel en wat compound - de verkleuring (en vlekken) verdween meteen. Er verschijnt al snel weer wat verkleuring, maar het lijkt erop dat hoe beter je ze polijst, hoe minder problemen je daarmee hebt. Bovendien zijn ze gemakkelijk schoon te maken. Misschien heeft het ook veel te maken met netheid, zoals vermeld in een vorig antwoord. Het kunnen altijd onderhoudsgevoelige items zijn (als je ze glanzend wilt) en de bronzen (gouden) kleur lijkt constant te zijn, niet anders dan de blauwkleuring op chroom.

what mothers product ?
Mag- en aluminiumpoetsmiddel. Het is NIET gemaakt voor chroom. Wanneer het product wordt gebruikt, genereert het een zwart residu op uw poetsdoek en het metaal wanneer het werkt.

Voor het beste resultaat snijd ik een oude handdoek of microvezeldoek ongeveer anderhalve inch breed en een paar voet lang en doe wat Mothers op de pijp en wikkel dan de lengte van de doek die is gesneden een paar keer om de pijp en trek de uiteinden van de doek heen en weer totdat er een goede hoeveelheid zwart residu te zien is. Veeg het vervolgens af met een schone microvezeldoek en ga naar een ander gebied.

Dit werkt vrij snel en stelt u in staat om op de krappe plekken te komen.

Ik weet zeker dat iedereen zijn eigen techniek heeft die werkt, dit is de mijne.

Het is volkomen normaal voor deze pijpen. Super hete, roestvrijstalen, enkelwandige pijpen die bespat zijn met vuil water, gaan er zo uitzien. Reinig koele pijpen met 0000 staalwol en metaalpoets. Veeg na het reinigen af met een oplosmiddel zoals benzine, aanstekervloeistof of nafta om de poetsresten te verwijderen en bedek de pijpen vervolgens met WD40 op een papieren of werkplaatsdoek. De headers zullen bij de eerste start een beetje roken, maar zullen na verloop van tijd een mooie goudbruine kleur krijgen zonder vlekken. Veeg na elke rit de headerpijpen af met een beetje WD40 op een werkplaatsdoek. Ik heb een aantal motoren gehad met dit type header en zo heb ik het probleem met succes aangepakt. Dit is geen garantieprobleem.

Uw pijpen zijn van roestvrij staal, NIET van chroom. Roestvrij staal verandert van kleur met de tijd en hitte en de kleur die ze op de foto hebben, is volkomen normaal. Maak ze NIET schoon met WD40 en gebruik geen staalwol. Staalwol komt in de microborstelstrepen op het geborstelde roestvrij staal en veroorzaakt een nog groter corrosie- en verkleuringsprobleem. Het veiligste om ze mee af te vegen is ontsmettingsalcohol. De ontsmettingsalcohol verwijdert de verkleuring niet, maar als er oliën op de pijpen zitten, moet u deze met de alcohol verwijderen om meer levervlekken te voorkomen. Het belangrijkste is om alle olie van de pijpen te houden. Als u de pijpen met uw vingers aanraakt en ze niet met alcohol schoonmaakt, zullen ze na verloop van tijd vlekken vertonen. Als u olie op de pijpen morst en ze niet schoonmaakt, zullen ze vlekken vertonen.

Zoutnevel in een zeeklimaat veroorzaakt, zoals u weet, putjes. U zou het op Triumph kunnen proberen, maar ik vermoed dat ze niets zullen doen.

Als de pijpen door corrosie zijn aangetast, zal ontsmettingsalcohol dat niet verhelpen. De enige alternatieven zijn hittetape om ze te bedekken of ze opnieuw te laten afwerken in een andere kleur naar keuze.
Volkomen oneens, maar ieder zijn eigen ding. 0000 Staalwol zal de borstelstrepen niet verminderen bij gebruik met metaalpoetsmiddel zoals Mothers Mag en Wheel Polish. WD40 onderhoudt de pijpen. Ja, ze krijgen een goudbruine kleur, maar beter dan vlekkerig en verkleurd door niets te gebruiken. Ik heb deze methode gebruikt op mijn Honda CB1100 en op mijn 16TTR zonder problemen. Interessant genoeg adviseerde de man die Meerkat bezit ook om een lichte olie te gebruiken, vergelijkbaar met WD40, op de uitlaatpijpen. Doe een zoekopdracht, want dit onderwerp is in het verleden al eens aan de orde geweest.

Ik heb al 45 jaar fietsen en heb nog nooit meegemaakt dat headers zo gingen.
Die van mij waren verchroomd en er kwam een soort troep op. Ik gebruikte een chroompoetsmiddel en licht staalwol en het ging eraf. Destijds klaagden anderen over vergelijkbare problemen. Voor zover ik me herinner, was het een chemische stof van de fabriek die erin bakte. Als je ze schoonmaakte voordat je hem gebruikte, was het blijkbaar geen probleem. Wie had dat gedacht? Ik denk niet dat hij poetsmiddel wil gebruiken, maar ik durf te wedden dat een soort reiniger en licht staalwol het wel zouden verwijderen.

This is the typical norm: Chrome pipes blue, Stainless steel pipes brown.

Your bike is not running lean and causing the pipes to turn brown, your pipes are doing what all stainless pipes do.
Ziet er wel naar uit dat hij er ook wat vuil op heeft. Het lijkt op de rotzooi die er in het begin op de mijne zat. Verbrandt waarschijnlijk na een lange, hete rit.

Trouwens, ik ben dol op je bijnaam. Zo noemde ik mijn eerste kat.

Dit is de typische norm: chroom pijpen blauw, roestvrijstalen pijpen bruin.

Je motorfiets loopt niet te arm en veroorzaakt dat de pijpen bruin worden, je pijpen doen wat alle roestvrijstalen pijpen doen.
Niet alle chroom pijpen zijn blauw, ik kreeg 39 jaar geleden een nieuwe set header pijpen gebogen voor mijn Norton van een uitlaatwinkel die een mandreldraaier had en ernaast was een chroomwinkel die het verchromen deed, tot op de dag van vandaag hebben mijn pijpen nog steeds geen blauw in zich, een mooie lichtgouden kleur in de buurt van de kop en de eerste bocht, maar helemaal geen blauw en dit was een alledaagse rijder het grootste deel van zijn leven, ik kreeg ook een paar jaar later een set roestvrijstalen header pijpen gebogen in dezelfde winkel en ze werden alleen bruin bij de header en de eerste bocht en gepolijst de rest van de weg.
De Triumph is al lang weg, maar de Norton heb ik nog steeds en rijd ik, de pijpen laten nu hun leeftijd zien en een heeft een roestgat dat is gesoldeerd, maar hangt er nog steeds in en nog steeds geen blauw.
Ik herinner me nog de prijs die Ian Toy, de eigenaar van de winkel, ze boog, was erg goed en het duurde maar 15 minuten om elke kant te buigen, dus 30 minuten werk en hij rekende me $20 en de verchroomer rekende me ook $20, niet slecht $40 en ze zitten nog steeds op de motor en worden bijna 40 jaar oud.
Trouwens, ik heb een jaar in een chroomwinkel gewerkt nadat ik van school kwam, ik waste de chroomstukken toen ze uit de chroomtank kwamen, vakmanschap en voorbereiding spelen een grote rol bij goed verchromen.

Ashley

Mijn 2013 Thruxton heeft ook geen blauwe plekken in de uitlaatbochten. Hij begon een paar dagen na aankoop blauw te kleuren, maar zodra ik de AI-slang afdichtte, stopte het blauw worden. Ze hebben ook een mooie goudkleurige kleur net rond het kopgedeelte tot aan de eerste bocht. Hij heeft er nu 40.000 km op zitten en helemaal geen blauw.
Mijn 16-model Thruxton vertoont ook geen tekenen van blauwkleuring, maar ik rijd met een Meerkat en heb de originele dempers geopend, dus niet alle pijpen kleuren blauw en ik heb nog nooit een motor gehad die dat deed in meer dan 45 jaar rijden.
Overmatige hitte is het grootste probleem voor blauwe pijpen.

Ashley

Ik heb nog nooit verchroomde pijpen gehad die niet een beetje blauw werden bij de klemmen op de air heads, maar het minimaliseren van de stationaire tijd leek echt te helpen om ze mooi te houden, vooral in de woestijnzomers.

Ik weet niet of je het in de VS kunt kopen, maar in het VK gebruiken nogal wat van ons Harpic-toiletreiniger. Zorg er alleen voor dat je het niet op het lakwerk krijgt. En veeg het na het verwijderen van de verkleuring af met water. Ik gebruik het nu ongeveer 8 jaar, eerst op mijn 865 SE en nu op mijn 2 jaar oude Street Twin zonder bijwerkingen.

Ik zag net een bericht op Instagram triumphspeedtwin dat een man voor- en nafoto's laat zien van bronzen headers en dan mooi zilver.

De pijpen zien er geweldig uit.

Ik vroeg wat hij gebruikte en hij zei autosol, het is verkrijgbaar op Amazon voor ongeveer $10.

Ik denk dat ik het ga proberen.

Hoi allemaal -
Ik ben een gloednieuwe Street Twin-eigenaar en ik ben absoluut dol op de motor.

Vraag over de kleuring van de uitlaatpijpen. Hoe lang zou de prachtige bronzen kleur moeten meegaan?

Ik woon in Zuid-Californië aan de kust (Long Beach-gebied), dus de lucht bevat zeker wat zout. En ik zie behoorlijk wat verkleuring op de pijpen. De motor heeft ongeveer 5.500 mijl op de teller.

Is wat ik hier zie een van de volgende dingen, of iets anders?

• Standaard en verwachte corrosie door blootstelling aan elementen. Gebeurt iedereen en ik moet er gewoon van leren houden.
  • Permanente schade door oliën. Had kunnen worden vermeden, maar nu moet ik ervan leren houden.
  • Corrosie die kan worden gereinigd met het juiste oplosmiddel. Ik kan het misschien verbeteren.
  • Motor die arm/heet loopt. Ik moet dit laten controleren.

Bedankt voor uw input!

21 - 40 of 43 Posts