Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Booster Plug Uitgelegd

2 reading
4.2K views 33 replies 18 participants last post by  tsmgguy  
#1 · (Edited)
Misschien heb je dit al eens gezien. Ik nog niet:

Gedetailleerde uitleg over de BoosterPlug

Ik zat stevig in het kamp dat dacht dat de boosterplug pure kwakzalverij was. Het duurde tot nu toe voordat ik echt genoeg kreeg van het schokken van de gashendel dat mijn 2016 T120 sinds nieuw plaagt. Een boosterplug arriveert morgenavond. Ik laat je weten of het helpt.

#2 ·
Misschien heb je dit al eerder gezien. Ik nog niet:

Ik zat stevig in het kamp dat dacht dat de boosterplug pure slangenoil was. Het duurde tot nu toe voordat ik echt genoeg kreeg van het schokken van de gashendel dat mijn 2016 T120 sinds nieuw plaagt. Een boosterplug arriveert morgenavond. Ik zal je laten weten of het helpt.
Ik heb je dit waarschijnlijk jaren geleden gevraagd, maar neemt het schokken af in de regenmodus?

#5 ·
Een paar van mijn BMW RT's uit de vroege tot midden jaren 2000 hadden een onstabiel stationair toerental bij een constante snelheid in het bereik van 25-35 MPH. De Booster Plug heeft het op die motoren verholpen.

#6 ·
Misschien heb je dit al eerder gezien. Ik nog niet:

Ik zat stevig in het kamp dat dacht dat de boosterplug pure snake oil was. Het duurde tot nu toe voordat ik echt genoeg kreeg van het schokken van de gashendel dat mijn 2016 T120 sinds nieuw plaagt. Een boosterplug arriveert morgenavond. Ik laat je weten of het helpt.
Ik had een T100 uit 2020 die schokte/snelde als ik het gas opende bij lage toeren in de eerste versnelling. Ik probeerde de boosterplug, maar het maakte geen enkel verschil en Triumph zei dat het "normaal" was om die schok te hebben. Ik hoop dat het voor jou werkt, want ik heb de motor verkocht;

#8 ·
Heb nooit problemen gehad met mijn 2016 Thruxton, maar ik rijd de hele tijd in de sportmodus. Ik heb ook de Meerkat x-pipe en open originele dempers, maar velen zetten een andere tune in hun ECU om dit probleem op te lossen. Velen zeggen dat de motoren te arm lopen, ikzelf denk dat dat onzin is, want mijn dempers hebben een goede kleur. Ik laat de ECU alleen aanpassen na de eerste rit na het plaatsen van de x-pipe en dempers en mijn motor loopt behoorlijk goed van laag tot hoog in de toerenbegrenzer zonder problemen en mijn motor is al meer dan 6 jaar en 40.000 km op de teller zo afgesteld.

#11 ·
Niet direct gerelateerd aan de Triumphs, maar ik had een nieuwe 2018 Moto-Guzzi Eldorado 1400 en die motor was absoluut verschrikkelijk bij lage gashendel en toerentallen, hij kon mijn oprit niet op zonder hem bijna 3000 tpm te laten draaien. Na ongeveer drieduizend mijl gaf ik het op en kocht er een (booster plug), het transformeerde letterlijk het rijden met lage snelheid. Ik gebruikte hem nog eens 5000 km, zonder problemen, voordat ik besloot om een remapping te doen, dat waren een paar enge uren. Maar dat werkte nog beter, dus ik kan niet zeggen wat beter zou zijn, maar als je geen totale geek bent, wees dan voorzichtig met de downloads! En laat ons natuurlijk weten wat het schokkerige rijden bij lage snelheid echt heeft verholpen.

#14 ·
Ik merkte het schokken op mijn 2018 T120 meteen nadat ik hem kocht. Alle symptomen waarover op dit forum werd gesproken. Een frustrerende PITA. Op aanbeveling van een Triumph-bezittende vriend installeerde ik een booster plug. Het schokken verdween. De gasrespons was uitstekend. Wanneer je de plug krijgt, krijg je ook een link naar een PDF die uitlegt hoe het werkt.

Later plaatste ik een Meerkat x-pipe en Sleeper Pros, die beide het koppel bij lage toeren en de gasrespons aanzienlijk verbeterden. De T120 is nu een echt tractorbeest. Veel plezier!

#20 ·
Ik merkte het schokken op mijn 2018 T120 meteen nadat ik hem kocht. Alle symptomen waarover op dit forum werd gesproken. Een frustrerende PITA. Op aanbeveling van een Triumph-vriend heb ik een boosterplug geĂŻnstalleerd. Het schokken verdween. De gasrespons was uitstekend. Als je de plug krijgt, krijg je ook een link naar een PDF die uitlegt hoe het werkt.

Later plaatste ik een Meerkat x-pipe en Sleeper Pros, die beide het koppel bij lage toeren en de gasrespons aanzienlijk verbeterden. De T120 is nu een echte tractorbeest. Veel plezier!
Erg bemoedigend, bedankt!

#15 ·
Ik heb een boosterplug toegevoegd aan mijn 2011 T100 865 efi luchtgekoeld. De boosterplug heeft het schokken in de 1e versnelling zeker gestopt en de motorfiets loopt beter. Ik heb ook een KandN-luchtfilter en iridium bougies toegevoegd. Dit alles heeft geholpen, want ik heb dit alles al meer dan een jaar geĂŻnstalleerd en ik ben er blij mee.

#21 ·
Moet Ashman gelijk geven.
2016 Thruxton R met dezelfde mods. 48.000 km. Geen schokken of andere motorproblemen.
Van eind 2016 tot 2021 bezat ik een 2016 T120. Ik bezit nu ook een 2018 Street Twin. Heb nooit het gas terugnemen ervaren dat anderen beschrijven. Ik heb de brandstoftoevoer op beide motoren altijd probleemloos gevonden. Ik heb kort nadat ik hem kocht het achtertandwiel op de T120 veranderd in 39 tanden. Dat hielp bij de acceleratie bij lage snelheid.
Moet Ashman gelijk geven.
2016 Thruxton R met dezelfde mods. 48.000 km. Geen schokken of andere motorproblemen.

#23 ·
Elke motor is ongetwijfeld anders. Ik heb een booster plug geĂŻnstalleerd op mijn 2015 America. Het verschil was direct merkbaar. Schokkerige gashendel weg, schakelen veel soepeler. De booster plug is naar mijn mening goed besteed geld. Ze zijn uiterst eenvoudig te monteren, als je iemand kent die hetzelfde model motor heeft en er een heeft gemonteerd, laat hem hem dan op je motor monteren (maximaal 10 minuten) en probeer het uit.

#24 · (Edited)
Ik heb een booster plug op mijn T120 geĂŻnstalleerd, maar heb nog niet met de motor gereden vanwege ander werk dat ik eraan doe. Ik heb de motor alleen stationair laten draaien. Hij start normaal zonder codes of waarschuwingslampjes. Het stationair toerental is nu 1.200 in plaats van de 1.000 die de motor sinds nieuw heeft gehad. Ik veronderstel dat dit het "sterkere stationair toerental" is dat BP in zijn promotiebeschrijving vermeldt.

Ik zal verslag uitbrengen als ik een goede proefrit heb gemaakt. Bedankt voor je input en je geduld.

#25 ·
Ik heb een booster plug op mijn T120 geĂŻnstalleerd, maar heb nog niet met de motor gereden vanwege ander werk dat ik eraan doe. Ik heb de motor alleen stationair laten draaien. Hij start normaal zonder codes of waarschuwingslampjes. Het stationair toerental is nu 1.200 in plaats van de 1.000 die de motorfiets sinds nieuw heeft gehad. Ik veronderstel dat dit de "sterkere stationairloop" is die BP in zijn promotiebeschrijving vermeldt.

Ik zal terugkoppelen als ik een goede proefrit heb gemaakt. Bedankt voor jullie input en jullie geduld.
Ik heb dit nu ongeveer 2 jaar op mijn motor en in combinatie met een Kand N luchtfilter loopt de motor solide. Ik stel voor om de luchtfilter te upgraden, het helpt zeker een beetje, plus je kunt hem schoonmaken dus het is het extra geld waard, het is geen wegwerpfilter.

#26 ·
De zomerse hitte is hier voorbij en ik rijd weer. Ik kan melden dat de booster plug lijkt te werken zoals geadverteerd. Mijn T120 heeft nu een soepele, lineaire vermogensafgifte, ongeacht de modus, versnelling of het toerental. Het brandstofverbruik lijkt niet beĂŻnvloed te zijn. Vandaag was het 62,4 MPG in gemengd rijden op snelwegen en secundaire wegen, of ongeveer hetzelfde als normaal. Het stationaire toerental is de normale perfecte 1.000.

Ik had zeker mijn twijfels, maar ik ben onder de indruk van de Booster Plug!

#32 ·
Ik haal vandaag een 1200XE scrambler op en heb gelezen dat ze niet werken op het model van dit jaar? Iemand hier iets over gehoord?

Ik heb ze in het recente verleden op twee andere motoren (CP2 en CP3 Yamaha's) gebruikt en beide werkten briljant, precies zoals geadverteerd en maakten een enorm verschil. Het enige wat ze doen is de gerapporteerde temperatuur veranderen naar de ECU, dus wanneer de ECU zijn brandstofcorrecties maakt in open loop model (laag toerental en hard accelereren) denkt hij dat de temperatuur 10C is... Lager? Hoger? Ik ben het vergeten) en voegt meer brandstof toe om te compenseren.

Maar dat is letterlijk alles wat het doet - het zit in serie met de luchtinlaattemperatuurmeter en verandert de gerapporteerde temperatuur. Je kunt het zelfs zien op het dashboard van motoren die de buitentemperatuur weergeven.

Voor zo'n stompzinnig eenvoudig ding is het fenomenaal effectief en omdat het geen invloed heeft op de closed loop-modus (die de luchttemperatuursensor niet gebruikt, alleen de door de O2-sensor gerapporteerde AFR) wordt de motorfiets het grootste deel van zijn rijtijd niet beĂŻnvloed.