Triumph Rat Motorcycle Forums banner
5.1K views 34 replies 8 participants last post by  BowlofMice  
#1 ·
Ik heb een Sprint ST uit 2003 (955i-motor) die nieuwe vacuümslangen/leidingen nodig heeft. Ik weet niet waar deze leidingen zich bevinden. De online fiches die ik kan bestuderen zijn verwarrend. Ik wil graag weten wat de juiste slangmaat is. Ik heb gelezen dat 3 mm ID/7 mm OD slang correct is voor andere modellen, maar wil dit graag bevestigen. Bedankt bij voorbaat voor alle hulp die u kunt bieden.

#2 · (Edited)
Trek de tank eraf en de slangen kijken je recht in het gezicht.
Je kunt de vacuümleiding bij NAPA halen, 6 mm zou mijn voorkeur hebben.
Neem een oude slang als voorbeeld en zeg dat hij moet passen, alsjeblieft!
Als je ze terugplaatst, heeft de nippel helemaal links op de IACV geen gat.

#4 ·
Haal de tank eraf en de slangen kijken je recht in het gezicht aan.
Je kunt de vacuümleiding bij NAPA halen, 6 mm zou mijn voorkeur hebben.
Neem een oude slang als voorbeeld en zeg dat ze hem moeten matchen, alsjeblieft!
Als je ze terugplaatst, heeft de nippel helemaal links op de IACV geen gat.
Bedankt! Ik kwam een foto en wat tekst tegen over waar deze beestjes zich bevinden na veel doodlopende zoekopdrachten die me naar allerlei soorten "loodgieterswerk" leidden. Ik bestelde 3 mm ID siliconenslang zoals aanbevolen op die webpagina, maar als dat te klein is, volg ik jouw voorbeeld en neem ik een monster mee naar mijn lokale auto-onderdelenwinkel.

#5 ·
Ik denk dat ik dit op een paar fietsen heb gekregen
en dan dit op de andere

Beide werkten prima. Ik denk dat ik eruit rende en een snelle trip naar NAPA maakte, de man lachte toen ik zei geef me 10'. Ik gebruik ze ook voor de kwikmeters.

#6 ·
Ik denk dat ik dit op een paar fietsen heb gebruikt
[/URL]
en dan dit op de andere
[/URL]

Beide werkten prima. Ik denk dat ik zonder zat en een snelle trip naar NAPA heb gemaakt, de man lachte toen ik zei geef me 10'. Ik gebruik ze ook voor de kwikmeters.
Ik denk dat ik dit op een paar fietsen heb gebruikt
en dan dit op de andere

Beide werkten prima. Ik denk dat ik zonder zat en een snelle trip naar NAPA heb gemaakt, de man lachte toen ik zei geef me 10'. Ik gebruik ze ook voor de kwikmeters.
Heb ik slangklemmen nodig of is wrijvingspassing goed genoeg? (Ik ben verbaasd dat mijn OEM-slangen zo lang meegegaan zijn).

#7 ·
Geen klemmen nodig.
De 1050's hebben een T voor de leidingen en ze kunnen wel tegen een beetje Hylomar op de weerhaak om hem op zijn plaats te lijmen.
Anders zet je de tank erop en vraag je je af waarom hij zo slecht loopt. Hoe ik dat weet...

#10 ·
Gebruik meer van de slang dan de originele gegolfde vinyl stukken wanneer u ze vervangt - voorkom knikken.
Net 6 mm & 3 mm siliconenslang ontvangen. Mijn garage is niet verwarmd, ga de tank eruit halen en een paar dagen wachten op warmer, zonnig weer voordat ik de slangen vervang. Ik moet mijn ecu bekijken omdat ik me geen vacuümleiding herinner.

#14 ·
De gegolfde lijn tussen de airbox en de ECU is op een gegeven moment in de fabriek verwijderd. Als je hem niet hebt, zorg er dan voor dat er geen open gaten in je airbox zitten, behalve het hoofdgat waar de lucht doorheen moet.

#16 ·
Nieuwe ontwikkeling jongens & meisjes: Ik trek de tank & airbox eraf en bekijk mijn vacuümslangen. Ze zijn heel anders geconfigureerd dan wat foto's & video's laten zien. Mijn gegolfde leidingen zijn in goede staat, maar ze lopen onder de gasklephuizen en worden bevestigd aan een 9 mm buitendiameter nippel aan de achterkant van de huizen. (Kijk naar de foto) Er is een kleine hardrubberen kraag die over de slang past en op het gasklephuis schuift. (Je kunt de gebarsten resten zien) De 6 mm rubberen kraag die op de stappenmotor past, is prima, dus ik ga wat 9 mm ID slang kopen, een nieuwe koppeling maken om te passen, en hopelijk alles weer in elkaar zetten.

#21 ·
Napier, het zijn niet de gegolfde slangen die het probleem zijn, het zijn de rubberen 'laarzen' aan de uiteinden. Vervang gewoon de hele rommel door een 6MM slang.
6 mm slang past niet op de gasklephuizen van mijn ST. Scroll een paar berichten terug om de 9 mm nippels op mijn motor en de 9 mm rubberen laarzen te bekijken die werden gebruikt om ze aan te sluiten. Mijn slangen lopen onder de gasklephuizen en omhoog naar de nippels. Merk op dat mijn gasklephuizen anders zijn geconfigureerd dan de meeste afbeeldingen die online zijn geplaatst, waarbij de nippels zich aan de voorkant bevinden. De mijne zijn naar de achterkant van de motorfiets gericht. Ik heb 9 mm slang besteld. Ik zal nieuwe laarzen maken en ze erin steken, net zoals ze uit de fabriek kwamen.

#22 ·
#26 ·

Hier is een foto van een 6 mm siliconenslang op de Stepper en het gasklephuis. (van bovenstaande thread).

View attachment 832146
Uw gasklephuizen zijn niet hetzelfde als die van mij. De nippels zitten niet op dezelfde plaats en zijn groter. Proberen een 6 mm slang op een 9 mm nippel te plaatsen werkt niet op mijn motor. Ik waardeer uw advies, maar daarom gebruikte Triumph een 9 mm rubberen huls om mijn 6 mm slangen aan te sluiten op mijn 9 mm gasklephuizen.

#28 ·
9 mm siliconenslang gebruikt als een laars om mijn gasklephuizen te passen. Perfecte pasvorm. De slang van mijn ecu naar mijn luchtfilter geplaatst. Zal alles weer vastzetten en weer de weg op gaan. Veel dank aan allen voor uw advies & wijsheid.

#29 · (Edited)
Bij een 2e generatie 955 zoals de uwe moeten de vacuümslangen van de IACV-body op het gasklephuis naar poorten op de cilinderkop lopen, één voor elke cilinder bij elke brandstofinjector. De 9 mm "nippels" op uw gasklephuizen zijn eigenlijk voor de bypass-schroeven die worden gebruikt om de gasklephuizen in evenwicht te brengen. Ik vermoed dat iemand de poorten op de cilinderkop heeft afgedopt, de bypass-schroeven heeft verwijderd en de slangen op die manier heeft geplaatst. Het werkt blijkbaar voor u, maar er is geen manier om de gasklephuizen in evenwicht te brengen. Mocht u besluiten de bypass-schroeven te vervangen, dan verkoopt Triumph ze niet meer, maar Kawasaki onderdeelnummer 16014-0002 is een exacte match.

#30 · (Edited)
Ik spring pas heel laat op deze thread en breng hem om twee redenen weer tot leven:

1. Even terzijde. Deze thread gaat volgens de openingspost over een "2003 Sprint ST (955i-motor)" en alle daaropvolgende adviezen gaan over de vacuümslangen en gasklephuizen van 03/04, maar de OP plaatste een foto waarop volgens mij de carburateurs van een eerdere 02 (of eerdere) motor te zien zijn?
Misschien is dat de reden dat niemand iets begreep van wat er werd gezegd.

2. Maar mijn belangrijkste reden om dit uit de dood op te wekken is puur egoïstisch
Als je besluit de bypass-schroeven te vervangen, verkoopt Triumph ze niet meer, maar Kawasaki onderdeelnummer 16014-0002 is een exacte match.
Ik bewaar dit citaat gewoon in mijn geschiedenis zodat ik het gemakkelijk kan terugvinden, want op een gegeven moment in de niet al te verre toekomst zal dat onderdeelnummer waarschijnlijk meer waard zijn dan goud voor mij (y)(y)(y)

#33 ·
Bericht #15 toont een gen2, terwijl bericht #25 een gen1 toont.
Dat is een korte, simpele, intelligente en duidelijke vertaling van mijn lange, warrige uitleg, :) maar ik heb ook de fout gemaakt te denken dat de gen 1 foto door de OP was geplaatst, terwijl hij in feite de foto verderop in de thread van de gen 2 motor plaatste.

Dus ik zal mijn geciteerde Kawasaki-onderdeelnummer pakken en in de rustige hoek gaan zitten:)