Triumph Rat Motorcycle Forums banner
21 - 40 of 76 Posts
Het feit dat er geen concurrentie is, heeft echter niets te maken met een betere waarde, meestal is het tegenovergestelde het geval.
GDCobra maakte dit duidelijker...het feit dat er echt geen concurrentie is voor kant-en-klare melodieën, betekent dat het moeilijk te zeggen is wat over- of te duur is. TTP zou zeker meer kunnen vragen, en mensen zouden nog steeds in de rij staan om ze te kopen, omdat er niemand anders is, zeker niemand met zo'n goede recensies. Maar shhhhh :cool:

En ik ben er zeker van dat ze veel minder zouden kunnen vragen en toch geld verdienen... Maar ja, ik begrijp wat jullie zeggen, de waarde van iets is wat iemand bereid is ervoor te betalen, er hoeft geen correlatie te zijn tussen de monetaire en intrinsieke waarde.

there does not have to be any correlation between the monetary and intrinsic value.
Dat begrijp ik niet, de waarde van een melodie is toch zeker intrinsiek, je koopt het toch zeker niet om er goed uit te zien. Maar alleen omdat je het niet kunt vastpakken, wil nog niet zeggen dat het minder waard is dan iets vasts als een pijp of een luchtfilter.

Dat begrijp ik niet, want de waarde van een melodie is intrinsiek, je koopt het zeker niet om er goed uit te zien. Maar alleen omdat je het niet kunt vastpakken, wil nog niet zeggen dat het minder waard is dan iets vasts als een pijp of een luchtfilter.
Wat ik bedoelde was dat de kosten om één kaart te produceren precies hetzelfde zijn als de kosten om een miljard te produceren. Dit is zeker niet het geval met een pijp of iets fysieks.[/quote]

Wat ik bedoelde was dat de kosten om één kaart te produceren precies hetzelfde zijn als de kosten om een miljard kaarten te produceren. Dit is zeker niet het geval bij een pijp, of iets fysieks voor die kwestie.
Eerlijk genoeg. Maar als je het op een andere manier bekijkt, moeten de meeste producten worden ontwikkeld en die ontwikkelingskosten moeten worden terugverdiend als een deel van de inkomsten uit de verkoop van het product, dus je zou kunnen stellen dat de prijs een combinatie is van productiekosten, ontwikkelingskosten en winst (er kunnen ook andere kosten zijn om in te gooien, zoals distributie, marketing enzovoort) in het geval van een softwareproduct, met name een product dat geen fysieke media gebruikt, zijn de productiekosten nul, maar alle andere kosten zijn nog steeds van toepassing en de ontwikkelingskosten waren waarschijnlijk redelijk hoog, vooral als je het aantal 'eenheden' in overweging neemt dat je waarschijnlijk zult verkopen. Ik bedoel, TTP doet het misschien best goed met hun deuntjes, maar ze gaan nauwelijks miljoenen verkopen en er is altijd het risico dat ze (waarschijnlijk 'zullen' na verloop van tijd) in het publieke domein beschikbaar komen, omdat ze niet in licentie zijn gegeven of vergrendeld zijn aan individuele ECU's en niet echt kunnen worden gecontroleerd. Persoonlijk zou ik mijn tune niet distribueren, omdat ik het gewoon niet eerlijk vind gezien het werk dat is gedaan en ik zou liever hebben dat bedrijven als TTP in bedrijf zijn dan niet.

In de zoektocht naar betere prestaties heb ik een aantal motoren met carburateur, 2-takt en 4-takt, "gejet": Amals, Dellortos, Mikunis, Keihins, Bings. Ik heb veel uitlaten veranderd: JOMO, White Bros, Bassani, Super Trap etc. allemaal zonder de hulp van het internet of een dyno. Sommige "Cycle" magazine artikelen en meestal "Seat of the Pants". De meeste werkten goed, gezien het feit dat het proefondervindelijk was. Maar een 1973 Husqvarna 400WR WOT hoofdsproeiertest kwam tot een kostbare conclusie (gat in de zuiger) toen ik de OEM Bing verving door een Mikuni. Nooit eerder heb ik al mijn inlaat- en uitlaatmodificaties gedaan en het PERFECT gekregen, meteen, de eerste keer, totdat ik de TTP #3 op mijn Bonneville deed. Start direct, geen missen, geen aarzeling, geen schommelingen, gewoon hard trekken. De eliminatie van de "bull ****" factor was de kosten meer dan waard. Ga zo door Mike.

Ik bedoel, TTP doet het misschien wel goed met hun deuntjes, maar ze gaan nauwelijks miljoenen verkopen en er is altijd het risico dat ze (waarschijnlijk 'zullen' na verloop van tijd) in het publieke domein terechtkomen, aangezien ze niet gelicentieerd of vergrendeld zijn aan individuele ECU's en niet echt gecontroleerd kunnen worden.
Natuurlijk, en het hoeft niet eens oneerlijk te zijn, laten we niet vergeten dat TTP zelf hun kaarten niet vanaf nul heeft ontwikkeld, ze hebben slechts, euh... een van Triumph's bestaande kaarten 'geleend' en de waarden daarvan gewijzigd. Het zal niet lang duren voordat iemand de gunst teruggeeft door een TTP-tune licht te verfijnen en deze als hun eigen 'eigendom' te verkopen. Ik ben het ermee eens dat dit de reden zou kunnen zijn waarom de kaarten (nog steeds) zo duur zijn, ze proberen hun ontwikkelingskosten terug te verdienen voordat het onvermijdelijke gebeurt.

OK, ik zou niet meer reageren op dit draadje, maar ik moet echt een probleem hebben met een aantal van de opmerkingen die worden gemaakt, want het is duidelijk dat degenen die ze maken, het bedrijfsleven in het algemeen of het softwarebedrijf in het bijzonder niet begrijpen.

Veel softwarebedrijven, zelfs de grootste ter wereld, "lenen" ideeën en code als uitgangspunt. Door hun eigen IP (Intellectueel Eigendom) toe te voegen, produceren ze hun eigen product. Ja, software is een product dat net zo echt is als elk stuk metaal dat je kunt oppakken. Softwareontwikkeling kost tijd en expertise om te ontwikkelen. Een softwareontwikkelaar, net als ieder van ons, verwacht een inkomen te verdienen voor zijn inspanningen.

Beschouw nu TTP. Wat Mike heeft gedaan, is vele, vele uren van zijn tijd investeren en zijn expertise toepassen om zijn productsuite te ontwikkelen - zijn verzameling tunes - wat een softwareproduct is. Om relevant te blijven, moet hij continu monitoren welke veelvoorkomende mods er zijn, wijzigingen aan ECU's etc. Ja, zijn product is gebaseerd op open source code, maar dat maakt zijn IP niet minder waardevol. Als je de zeer bescheiden vergoeding voor zijn kennis en expertise die in zijn tunes is vastgelegd niet wilt betalen, doe dat dan niet, maar bagatelliseer niet de zeer reële investering die in het creëren van deze tunes is gestoken. We zijn erg blij dat we deze optie hebben.

Veel softwarebedrijven, zelfs de grootste ter wereld, "lenen" ideeën en code als uitgangspunt. Door hun eigen intellectuele eigendom (IE) toe te voegen, produceren ze hun eigen product.
Dat is precies wat ik zei, je hebt mijn woorden net geparafraseerd en ze vervolgens als je eigen woorden gepresenteerd, zonder rekening te houden met mijn IE. :eek:

Ja, software is een product dat net zo echt is als elk stuk metaal dat je kunt oppakken.
LOL, hoe kan iemand die zo zakelijk onderlegd is, geen concept van natuurkunde hebben? :confused:

Thruxton

Ik had een standaard thruxton totdat mijn zoon me wat onderdelen stuurde en me opdroeg ze te monteren! Als oude man was ik prima met carburateurs, sproeiers, nokkenassen etc. om een ​​motorfiets met een laptop af te stellen was zwarte magie voor mij. Ik kreeg de top tune die bij mijn mods paste en toen ik de kill switch in de juiste positie had, ging alles goed. Het verschil in de motor is verbazingwekkend, ik ben er nog meer dol op. Nu ik het gedaan heb, vertelde ik het aan een paar vrienden en ze zeiden allemaal: "Hoeveel!" Toen reden ze op mijn motor, er staat een rij te wachten tot de garantie verloopt en ze zullen hun motoren aanpassen. Het is niet duur, het is een stuk goedkoper dan de motor omwisselen. En het geeft je de motor die Triumph ons had moeten geven, maar niet kon. Ik raad het aan, doe het gewoon, je zult er geen spijt van krijgen. wal

Nou, dat duurde niet lang... Sinds gisteravond heeft mijn Scrambler nu de TTP #12 tune. Wat een geweldige verandering... er is een kuil in de weg een paar blokken verderop, na een stopbord... Ik gaf gas zoals ik normaal zou doen om een beetje plezier te hebben, maar dit keer kwam ik los van de grond toen ik uit de kuil kwam, de toeren schoten omhoog in de lucht, ik kwam naar beneden en de toeren bleven nog een seconde in het rood stuiteren. Omdat de tamme Hinckley twin de enige motorfiets is die ik ooit heb gehad of bereden, besefte ik niet dat alles wat er gebeurde een snelle spin out was bij de landing... Ik dacht dat ik de tweede versnelling had opgeblazen! Wat wist ik nou?... Ik heb nog nooit eerder vermogen gehad. Dus ik schakelde onmiddellijk op naar de derde versnelling, draaide me om, nog steeds in de derde versnelling, en vreesde om terug te schakelen naar de tweede versnelling om te zien wat er aan de hand was... totdat ik de remsporen zag. Ik besefte hoe dom het was om te denken dat ik een versnelling in de versnellingsbak had opgeblazen, en ging vrolijk verder met het afbeulen van de motor op een paar op- en afritten, puur voor testdoeleinden.

Wat betreft dagelijks rijden, ik ben net naar mijn werk gependeld, stop-n-go voor 15 minuten... de gasrespons is sterk verbeterd, stationair draaien is comfortabeler bij 1000 tpm, ik kan niet gelukkiger zijn.

Ik heb net mijn eerste tank benzine sinds de re-map opgebruikt en alles wat ik kan zeggen is: happy days!

Oké, dus standaard deed de motor ongeveer 125 km voordat het benzinelampje aanging, allemaal stadsritten.

Na het vervangen van uitlaten en het gebruik van Arrow 2-2 tune en het vullen van de tank met 20 euro, stopte ik om te tanken (geen lampje) bij ongeveer de 130 km-markering om zeer verrast te zijn dat het slechts nog eens 10 euro kostte om te vullen, dat was met snelwegrijden rond 100/120 km/u en ongeveer 20 km aan krappe bochten en langzaam rijden. Er waren misschien ook een paar km stadsritten geweest.

Hoe dan ook, ik had het zo berekend dat ik ongeveer 100 km kreeg voor elke 10 euro. Ik weet het, bereken gewoon het verbruik al! maar ik moet anders zijn en de dingen ingewikkelder maken dan ze zouden moeten zijn lol

Hoe dan ook, na de airbox-mods en TTP Tune, weer gevuld met 20 euro, 4 km stadsritten, kust- en dezelfde bergroute, in totaal 220 km voordat het benzinelampje aanging, gevuld bij 231 km, in paniek omdat ik dacht dat ik zonder benzine zou komen te zitten op de snelweg, kostte het slechts 15 euro om te vullen!! Misschien doe ik de volgende keer wel de wiskunde en bespaar ik al het gezwets lol

Ook, is het mijn verbeelding of zijn mijn uitlaten ook luider geworden? Ik weet dat er een luider aanzuiggeluid zou moeten zijn als alles verwijderd is, maar het klinkt meer als de uitlaten.

Eerlijk gezegd denk ik dat TTP goedkoop is, gezien wat een reeks dyno-runs en de kosten van de tuner zouden zijn. Hij weet wat hij doet, de tunes zijn geweldig. Zijn markt is ook niet zo groot. Er zijn maar zoveel Bonnevilles in de wereld, en de meeste zullen nooit mods zien.

Uitlaatpijpen ÂŁ230
Bagagerek ÂŁ55 (gebruikt)
Motorstangen ÂŁ110
AI-kit ÂŁ25
O2-kit ÂŁ25
Topkoffer ÂŁ120
Zijkoffers ÂŁ220
Hagon schokdempers ÂŁ200
TTP Breathe ÂŁ72
DNS-filter ÂŁ50
Zittingvergrendelingskit ÂŁ45
PDOiler ÂŁ75
TTP3 tune ÂŁ108
Duur? Zeker niet, het heeft mijn T100 getransformeerd!!!

Misschien is de btw nog niet zo ver naar het noorden opgestaan? :D

Wauw, ik ben er zeker van dat de melodie maar iets van 80 was toen ik de mijne een paar maanden geleden deed.
Ik heb de mijne in 2011 gedaan en de prijs op de TTP-site was iets van 90 pond, maar met btw kwam het totaal uit op ÂŁ108.

Lossa Stubby Can dempers

Hoi Ash,
Ik heb net een paar Stubby can dempers gekocht. Welke afstemmingskaart raad je aan hiervoor? Momenteel heb ik een 2010 Bonne w/Predator pijpen.
En ik gebruik TTP Tune 11.

Bedankt...

Ik heb deze week net mijn mods afgerond

Lossa Stubby uitlaten
DNA luchtfilter
Verwijderde Air Box Snorkle en Baffle
Geblokkeerde AI
O2-sensoren verwijderd (bedankt Doctaton)
Kan nog steeds de luchtfilterkap terugsnijden in plaats van TTP Breathe
TTP Tune 4

Voorheen had ik alleen de uitlaten en geblokkeerde AI en gebruikte ik de Arrow 2-2 tune, wat een goed verschil maakte om de schokkerige gashendel kwijt te raken en langzaam te rijden bij lage toeren.

Na alle mods en de TTP Tune ben ik echter een gelukkige kampeerder, zo'n verschil in gasrespons, lage toeren en vermogen! Ik zou het ten zeerste aanbevelen, zoals vele anderen hier (bedankt aan allen voor de educatie en info) het heeft een glimlach op mijn gezicht getoverd :D

21 - 40 of 76 Posts