Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Tiger 900 GT, doe-het-zelf mistlamp opties?

38K views 61 replies 24 participants last post by  love2huntbooks2  
#1 · (Edited)
Hallo,

Nieuwe Tiger 900 GT-eigenaar hier, ik krijg lagere en hogere staven en wil ook mistlampen toevoegen. Op zoek naar budgetideeën/opties, ik wil meer gele lichten dan heldere - gewoon om beter gezien te worden op de weg. De Tiger heeft al een bedrade mistlichtschakelaar (hieronder) en connectoren in de buurt van de claxon die ik wil gebruiken. Weet iemand wat voor soort connector het is en opties voor lichten? Alle informatie wordt zeer gewaardeerd.

763387

Triumph A9830080 Mistlicht Installatie-instructies

Bedankt,

Dave

#3 ·
Ik heb hier onlangs mee zitten rommelen. Ik heb een steun van SW Motech gekocht en was van plan mijn Baja Designs mistlampen te gebruiken die ik van mijn vorige motor had gehaald. Ik was alleen van plan deze lampen te gebruiken in uitzonderlijk donkere tijden, dus ik vond het niet erg hoe Triumph ze heeft bedraad (dwz gaat uit met grootlicht, enz.). Helaas, geen succes, want ze hebben niet de juiste weerstand (als ik op de knoppen drukte, knipperden de lampen een keer en kreeg ik een foutmelding op het dashboard). Ik heb deze gele lampen gekocht, die ik zo ga bedraden dat ze de hele tijd branden als de motor loopt, en die aan weerszijden van het spatbord worden gemonteerd, maar voor de lol dacht ik dat ik zou kijken of ze werkten. Nou, wat denk je, dat doen ze. Geen fouten. Ze maken deze ook in het wit, verkrijgbaar bij Amazon voor minder dan $ 30 USD.

Ik ga ze er uiteindelijk niet laten zitten, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in een mistlampopstelling voor minder dan $ 100 USD, hier is het.

Steun

Lampen

Stekkers
Image
Image
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G991U met Tapatalk

#9 ·
Ik heb hier onlangs mee zitten rommelen. Ik heb een steun van SW Motech gekocht en was van plan mijn Baja Designs mistlampen te gebruiken die ik van mijn vorige motor had gehaald. Ik was alleen van plan deze lampen te gebruiken in uitzonderlijk donkere tijden, dus ik vond het niet erg hoe Triumph ze heeft bedraad (dwz gaat uit met grootlicht, enz.). Helaas, geen succes omdat ze niet de juiste weerstand hebben (als ik op de knoppen drukte, knipperden de lampen een keer en kreeg ik een foutmelding op het dashboard). Ik heb deze gele lampen gekocht, die ik zo ga bedraden dat ze de hele tijd branden als de motor loopt, en die aan weerszijden van het spatbord worden gemonteerd, maar voor de lol dacht ik dat ik zou kijken of ze werkten. Nou, wat denk je, dat doen ze. Helemaal geen fouten. Ze maken deze ook in het wit, verkrijgbaar bij Amazon voor minder dan $ 30 USD.

Ik zal ze er uiteindelijk niet laten zitten, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in een mistlampopstelling voor minder dan $ 100 USD, hier ga je.

Steun

Lampen

Stekkers
Image
Image
Image

Bedankt voor de informatie! De titel van de door u genoemde eBay-link zegt "2x" terwijl de artikelbeschrijving "een enkele connector" vermeldt. Moest u 2 eenheden ($ 6,95 x 2) bestellen om de twee benodigde vrouwelijke connectoren voor de wissel te krijgen?

#4 ·
Ik heb een beetje vals gespeeld en ben gewoon gegaan met de Rigid 262113 Rigid D-SS PRO kit en heb ze op mijn valbeugels gemonteerd. Ze doen het geweldig en door de 45 graden lichten en reflectoren schijnen ze eigenlijk iets achter het montagepunt, raken de grond 3 voet voor mijn motor, de boomtoppen ongeveer 100 meter verderop en werpen ongeveer 300 meter of zo. Ik kon niet blijer zijn met het uiterlijk of de functie ervan.

#20 ·
Ik heb een beetje vals gespeeld en ben gewoon gegaan met de Rigid 262113 Rigid D-SS PRO kit en heb ze op mijn valbeugels gemonteerd. Ze doen het geweldig en door de 45 graden lichten en reflectoren schijnen ze eigenlijk iets achter het montagepunt, raken de grond 3' voor mijn motor, de boomtoppen ongeveer 100 meter verderop en werpen ongeveer 300 meter ver. Ik kon niet gelukkiger zijn met het uiterlijk of de functie ervan.
View attachment 763552
Deze Rigid LED-hulpverlichting ziet er geweldig uit. Mijn enige vraag betreft de nabijheid ervan tot de richtingaanwijzers. Heeft u problemen ondervonden met de heldere Rigid LED-verlichting die het oranje licht van de richtingaanwijzers overstraalt?

#6 · (Edited)
Ziet er mooi uit, je kunt de nacht in dag veranderen. Ik zie op de foto dat je nog de fabrieksverlichting aan hebt. Hoe heb je de Rigid-lampen aangesloten?
De Rigid-lampen worden geleverd met een complete bedradingsset (relais, draadkabels, hun eigen harnassen, enz.). Ik hoefde alleen maar alle kunststoffen te strippen, wat visdraad (semi-flexibele en dunne metalen band die wordt gebruikt om draad door een buis te trekken) te gebruiken om alles te trekken. Toen knipte ik de draden op lengte, gebruikte ik zowel zelfklevende/zelfsolderende warmtekrimpende buttklemmen en bedekte ze vervolgens met een 1/3 volledig met lijm gevoerde warmtekrimpkous. Het is erg mooi geworden. Omdat de kit die hieronder is gelinkt zowel rood als zwart heeft, kun je ook de juiste kleur gebruiken voor +/- draden, zodat ze er niet uitspringen als een zere duim.

EDIT: Ik vergat te vermelden dat ik ze heb aangesloten op hun eigen op de stang gemonteerde tuimelschakelaar, zodat ik ze onafhankelijk van alle/alle lichten kan in-/uitschakelen EN ik ze ook aan kan hebben terwijl mijn grootlicht aan staat (mistlampen schakelen zichzelf uit).

Gebruikte buttklemmen:

Gebruikte krimpkous:

#7 ·
Ik wed dat je geweldig werk hebt geleverd met de bedrading met behulp van de krimpkous en de butt connectors. Ik heb gekeken naar de Rigid-lampen die je hebt gebruikt en ze zijn van topkwaliteit, maar net iets te prijzig voor mij. Ik ben niet van plan om 's nachts op pad te gaan om iets zo helders nodig te hebben, ik wil gewoon wat lampen toevoegen om overdag beter zichtbaar te zijn op de weg. Wat jij en Matt hebben gedaan, is voor mij totaal inspirerend.

#8 ·
Wedden dat je geweldig werk hebt geleverd met de bedrading met behulp van de krimpkous en de butt connectors. Ik heb gekeken naar de Rigid-lampen die je hebt gebruikt en ze zijn van topkwaliteit, maar net iets te prijzig voor mij. Ik ben niet van plan om 's nachts op pad te gaan om iets zo helders nodig te hebben, ik wil gewoon wat lampen toevoegen om overdag beter zichtbaar te zijn op de weg. Wat jij en Matt hebben gedaan, is voor mij totaal inspirerend.
Ik denk niet dat er een juiste manier is om het te doen... maar ik heb genoeg dubieuze bedradingsklussen gezien om te weten dat er VEEL verkeerde manieren zijn om het te doen 🤣

Koop de lampen die je blij maken met zowel vorm als functie! Ik heb deze gekregen omdat ik wat offroad rijd en een deel ervan 's nachts (net voor of net na zonsopgang/zonsondergang). Afgelopen weekend nog hebben mijn maat en ik etappe 1 van de Washington BDR gedaan en om 4:45 uur 's ochtends begonnen, dus de eerste paar uur waren in het donker. Die rigids maakten absoluut een ENORM verschil met de standaard koplamp/mistlampen.

Dit was onze eerste pauze, net na zonsopgang.
763586

#10 ·
Ja, daar ergerde ik me aan. Het is een enkele connector. Blijkbaar geeft de "2x" aan dat het 2 pinnen zijn. Nadat ik er maar één per post had ontvangen, stond ik op het punt om contact met ze op te nemen, totdat ik de advertentie opnieuw las en zag dat het voor een enkele connector is.

• Like
Reactions: 955rs
#11 ·
Hallo, update over mijn doe-het-zelf mistlampinstallatie, ik heb hem eindelijk voltooid. Het duurde even omdat ik een krimptang, draad, JST-connectoren en wat hardware nodig had. Ik heb een paar foto's bijgevoegd. Bedankt Matt alias mglax13 en Tiger900Fun voor jullie input. De gele LED-lampen werkten perfect. Ik heb ze gemonteerd op de Triumph OEM-stangen waar hij is getapt voor een M6-bout en een gat voor het doorvoeren van de draden. Ik heb in mijn plaatselijke ijzerhandel een paar M6 inbusbouten, wat grommets en bussen gekocht. De onderdelen zijn op een foto te zien. De bedrading van de LED-lampen is kort, dus ik heb 2-aderige PVC-geïsoleerde 22GA-draad gekocht en deze gesoldeerd/gekrompen. Werken met de JST 02T-JWPF-VSLE-S-connectoren was een ramp. Ik heb een kit gekocht met 5 connectoren, wat nodig was omdat ik er twee heb verknoeid. Het krimpen van de draad op de pinnen was eenvoudig, het in de connector krijgen van de pin was erg moeilijk. Ik denk niet dat mijn krimptang een voldoende strakke krimp heeft gezet, ik moest een punttang gebruiken om de pin meer te krimpen. Al met al ben ik gewoon blij dat het werkt via de linker stuurwisselaar en dat het de look heeft die ik wilde.

Attachments

#15 ·
Hallo, update over mijn doe-het-zelf mistlampinstallatie, ik heb hem eindelijk voltooid. Het duurde even, want ik moest een krimptang, draad, JST-connectoren en wat hardware halen. Ik heb een paar foto's bijgevoegd. Bedankt Matt alias mglax13 en Tiger900Fun voor jullie input. De gele LED-lampen werkten perfect. Ik heb ze gemonteerd op de Triumph OEM-stangen waar het is getapt voor een M6-bout en een gat voor het doorvoeren van de draden. Ik kocht in mijn plaatselijke ijzerhandel een paar M6 inbusbouten, wat grommets en bussen. De onderdelen zijn te zien op een foto. De bedrading van de LED-lampen is kort, dus ik kocht 2-aderige PVC-geïsoleerde 22GA-draad en soldeerde het/krimpkous. Werken met de JST 02T-JWPF-VSLE-S connectoren was een pijn. Ik kocht een kit met 5 connectoren, wat nodig was omdat ik er twee heb verknald. Het krimpen van de draad op de pinnen was eenvoudig, het in de connector krijgen van de pin was erg moeilijk. Ik denk niet dat mijn krimptang een voldoende strakke krimp heeft gezet, ik moest een punttang gebruiken om de pin meer te krimpen. Al met al ben ik gewoon blij dat het werkt via de linker stuurwisselaar en dat het de uitstraling heeft die ik wilde.
Hoi, wat is het wattage van deze mistlamp en de stroomsterkte? Deze lamp werkte via de standaard bedrading en schakelaar. Dus ik heb het wattage en de stroomsterkte van elke lamp nodig.

#12 ·
@davidro,

Hoe is de lichtbundel?

Ik heb goedkope 6500k-lampen die leken op de OEM-lampen van de BMW R1200GS. Toen ik ze installeerde, was de lichtbundel breed, wat ik niet wilde.

Ik wilde een lichtbundel die minstens 330 voet/100 meter ver zou reiken om de dimlichten voor nachtritten aan te vullen, maar deze lampen waren voor een brede hoek ............ dus ik heb ze naar beneden bijgesteld en gebruik ze meer als DRL om mezelf beter zichtbaar te maken voor het tegemoetkomende verkeer.
Ik denk dat het ontwerp van de lens met de lijnen invloed heeft op de manier waarop de lichtbundel wordt geprojecteerd.

Ik laat ze gewoon op mijn Tiger totdat ze kapot gaan voordat ik een ander paar extra lampen aanschaf.

#13 ·
@9W6VX ,

Ik ben 's nachts niet echt buiten geweest om het te kunnen zeggen, maar alleen al op basis van de specificaties denk ik niet erg ver, want het licht is een enkele LED met een vermogen van 10W en 1800 lumen. Ik heb een zaklamp met 10x de hoeveelheid vermogen. Ik heb ze voornamelijk gekocht voor chauffeurs om me beter te kunnen zien op de weg en ze te gebruiken als dagrijverlichting.

#17 · (Edited)
@mglax13 Snelle vraag; als ik naar de SW Motech-spullen kijk, zie ik een C701-onderdeel en een C702. Ik kan niet zien wat het verschil eigenlijk is. Ik wil die stang die onder de claxon is bevestigd en aan elke kant onder de snavel uitsteekt. Kunt u bevestigen welke u heeft besteld? Is het die platte stang, met gaten aan elk uiteinde, waaraan de lampen zijn bevestigd?

Heel erg bedankt.

#18 ·
@mglax13
Korte vraag; als ik naar de SW Motech-spullen kijk, zie ik een C701-onderdeel en een C702. Ik kan niet zien wat het verschil eigenlijk is. Ik wil die stang die onder de claxon is bevestigd en aan elke kant onder de snavel uitsteekt. Kunt u bevestigen welke u heeft besteld? Is het die platte stang, met gaten aan elk uiteinde, waaraan de lampen zijn bevestigd?

Heel erg bedankt.
Er is geen verschil, ik heb dezelfde vraag gesteld en dit antwoord gekregen.
David,
Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen. Er is geen verschil voor deze machine, zoals u kunt zien, zijn de onderdeelnummers hetzelfde. We moeten beide typecodes vermelden volgens de Duitse TUV-voorschriften, zelfs als er geen verschil is. Voor meer informatie: FAQ | SW-MOTECH
Proost,
SWM-Team
QW
TEAM SW-MOTECH USA

#21 · (Edited)
Even wat info. Na veel tijd en geld te hebben verspild met goedkope Ali Exp-lampen en kabelbomen, pakte ik de nieuwe Visa-kaart en ging voor Denali; S4-lampen, standaard kabelboom, Dual Dim-relais en de hi-low-off-schakelaar. De AE-lampen zijn misschien oké, maar de kabelboom is totale rommel. De Denali-kabelboom is vele malen beter. Het systeem dat ik heb, heeft ook een geschakelde voedingsdraad die het relais alleen inschakelt als de stroom aan staat, dus je moet een geschakelde draad aftappen. Ik vond deze gemakkelijk toegankelijke draad voor het achterlicht. De witte draad van de kabelboom met de bevestigde posi-tap connector en het is klaar. Foto hieronder. Gele draad bij de achterkant, linkerkant, onder de duozitting.

#35 ·
Even wat info. Na veel tijd en geld te hebben verspild met goedkope Ali Exp-lampen en kabelbomen, pakte ik de nieuwe Visa-kaart en ging ik voor Denali; S4-lampen, standaard kabelboom, Dual Dim-relais en de hi-low-off schakelaar. De AE-lampen zijn misschien oké, maar de kabelboom is totale rommel. De Denali-kabelboom is vele malen beter. Het systeem dat ik heb, heeft ook een geschakelde stroomdraad die het relais pas inschakelt als de stroom aan staat, dus je moet een geschakelde draad aftappen. Ik vond deze gemakkelijk toegankelijke draad voor het achterlicht. De witte draad van de kabelboom met de bevestigde posi-tap connector en het is klaar. Foto hieronder. Gele draad bij de achterkant, linkerkant, onder de duozadel.

View attachment 784472 View attachment 784473
Even wat info. Na veel tijd en geld te hebben verspild met goedkope Ali Exp-lampen en kabelbomen, pakte ik de nieuwe Visa-kaart en ging ik voor Denali; S4-lampen, standaard kabelboom, Dual Dim-relais en de hi-low-off schakelaar. De AE-lampen zijn misschien oké, maar de kabelboom is totale rommel. De Denali-kabelboom is vele malen beter. Het systeem dat ik heb, heeft ook een geschakelde stroomdraad die het relais pas inschakelt als de stroom aan staat, dus je moet een geschakelde draad aftappen. Ik vond deze gemakkelijk toegankelijke draad voor het achterlicht. De witte draad van de kabelboom met de bevestigde posi-tap connector en het is klaar. Foto hieronder. Gele draad bij de achterkant, linkerkant, onder de duozadel.

View attachment 784472 View attachment 784473
Hoe heb je ontdekt welke draad je moest aftappen? Was dit ook onder het oplaadvak? Bedankt

#24 ·
Ik denk niet dat die Denali-lampen als mistlampen zouden worden geclassificeerd.

Het enige wat ik wilde, waren een paar zeer heldere dagrijlichten. Ik koos voor deze van BikeVis. Ze zijn aangesloten op een Healtech Thunderbox, dus ze gaan automatisch aan en uit.

View attachment 784493
Hou van de graphics, waar heb je de tijgersticker vandaan?

#23 ·
Waarschijnlijk correct: Ik noem ze gewoon mistlampen als een algemene term. De S4 heeft twee LED's met een heldere rij- of spotstraal en twee met een prismalens om de straal te verspreiden, dus in feite krijg je wat afstand en wat spreiding. Voor mij geeft dat een enorme zichtbaarheidsbonus, wat mijn belangrijkste doel is.

Ik zal waarschijnlijk ook een zekeringkast of accessoire stroomverdelingssysteem krijgen.

#26 ·
Bedankt voor deze post, ik wil een vergelijkbare configuratie installeren, maar ik bekijk de Clearwater Ericas. Dus op basis van uw installatie haalt u de stroom rechtstreeks van de stroomverdeeleenheid en schakelt u deze uit via de achterlichtdraad. En laat u uw fabrieksmistlichtsysteem volledig onaangetast? En heeft u een aparte schakelaar/niet geïntegreerd in groot/dimlicht of claxoncircuit?

#32 ·
Hallo, hopelijk kan iemand helpen met deze vraag. Ik ben er gewoon niet zeker van. Ik ben bezig met het installeren van wat extra verlichting op mijn 900 GT Pro. Waar moet ik mijn relais vastschroeven?
Ik heb ook een zekeringkast geïnstalleerd, ik ben ook bezig met het installeren van een Zumo XT. Ik waardeer alle hulp. Bedankt Mat

#33 ·
Hoi, hopelijk kan iemand helpen met deze vraag. Ik ben er gewoon niet zeker van. Ik ben bezig met het installeren van wat extra verlichting op mijn 900 GT Pro. Waar moet ik mijn relais vastschroeven?
Ik heb ook een zekeringkast geïnstalleerd, ik ben ook bezig met het installeren van een Zumo XT. Ik waardeer alle hulp. Bedankt Mat
View attachment 792400
Hoi. Zowel mijn DRL's als Garmin zijn aangesloten op een Healtech Thunderbox. Beide worden 5 seconden nadat de motor is gestart van stroom voorzien. De stroom wordt automatisch uitgeschakeld 5 seconden nadat de motor is gestopt.

#40 ·
Koop een Healtech thunderbox. Maakt het aansluiten van accessoires zo eenvoudig voor niet veel geld.
Heb je de witte draad van de Thunderbox ergens op aangesloten of gebruik je hem in de automatische modus? Als je hem hebt aangesloten, op welke draad heb je hem dan aangesloten? Als je hem niet hebt aangesloten, hoe goed werkt de automatische modus? Ik ben van plan de mijne dit weekend te installeren om mijn extra verlichting op een geschakelde stroombron aan te sluiten.

#43 ·
Ik ga hier ook eens naar kijken. Ziet er heel verstandig uit. Ik zou de running lights en mijn verwarmde jas connector erin stoppen. Dat zou de boel lekker schoon moeten houden en ik vind het idee van maar één extra aansluiting op de accu wel prettig.

#46 · (Edited)
Bedankt @TimmyTheHog en @Ricardodaforce. Ik wil het gebruiken voor mijn Denali-verlichting, misschien 8 ampère en mijn verwarmde kleding, waarschijnlijk 10 ampère. Gewoon een gok, maar ik denk dat het ongeveer klopt. Ik zou het eventueel ook kunnen gebruiken om een geschakelde USB-poort te creëren. Hebben jullie de U01 of U02 gekregen? Is het gewoon het aantal 16 ampère dingen dat ik zou kunnen aansluiten?

Ja, op voorraad en in de aanbieding, blijkbaar bij Bayside. Alleen de U01.

Bedankt

#47 ·
Bedankt @TimmyTheHog en @Ricardodaforce. Ik wil het gebruiken voor mijn Denali-verlichting, misschien 8 ampère en mijn verwarmde kleding, waarschijnlijk 10 ampère. Gewoon een gok, maar ik denk dat dat ongeveer klopt. Ik zou het eventueel ook kunnen gebruiken om een geschakelde USB-poort te creëren. Hebben jullie de U01 of U02 gekregen? Is het gewoon het aantal 16 ampère dingen dat ik zou kunnen aansluiten?

Ja, op voorraad en in de aanbieding, blijkbaar bij Bayside - bedankt!

Bedankt
ja, U01 heeft 4 poorten die in totaal maximaal 16 ampère toelaten

U02 heeft 4 + 4 poorten met maximaal 16 ampère voor elke 4 poorten, wat optelt tot in totaal 32 ampère.

#48 ·
Voor mistlampmensen heb ik vanmiddag de Healtech Thunderbox U01 en de USB-lader geïnstalleerd. Geen persoonlijke verwondingen te melden!
En het werkt perfect en briljant, net als in de video hierboven gepost. Het ruimt de bedrading op en het is fijn om maar één extra set draden op de accu te hebben. Voor Denali-lichtgebruikers heb ik de witte triggerdraad op het Denali-harnas aangesloten op de achterlichtdraad, zoals ik eerder heb gepost. De Thunderbox geeft stroom ongeveer 5 seconden nadat de motorfiets is gestart en dan gaan de lichten aan. Vanwege de stroomgevoelige triggerdraad gaan de Denali-lampen onmiddellijk uit als de sleutel wordt uitgeschakeld, wat voor mij prima is. Verwarmde jaskabel en USB-lader aangesloten en ik heb één poort beschikbaar op de TB-connector.

Bravo voor mij.

#52 ·
Voor mistlichtmensen heb ik vanmiddag de Healtech Thunderbox U01 en de USB-lader geïnstalleerd. Geen persoonlijke verwondingen te melden!

Toen je de Thunderbox installeerde, neem ik aan dat je de draden van de extra lichten helemaal terug naar de box moest trekken? Aan welke kant van de motor ben je gegaan en was het moeilijk? Heb je de tank überhaupt moeten optillen/verwijderen?
Bedankt.

#54 ·
@waarac

Sorry! Ik wilde je niet negeren. Ik dacht op de een of andere manier dat je bericht in de thread een verkeerde quote was.

Uit mijn geheugen was de installatie van de thunderbox vrij eenvoudig. Voor de draden van de TB die naar de voorkant van de motorfiets gaan, zijn er twee die ik heb gebruikt. Eén is voor de verlichting, en die splitst zich in tweeën, denk ik. Of wacht; misschien heb ik de draad voor de verlichting verkeerd om gelegd. Ik zal het op de motorfiets controleren. De TB wordt ook geleverd met een extra USB A-poort aan een draad. Die heb ik onder de tank gelegd. Ik zal proberen een foto te maken en naar je te sturen. Ik heb de tank niet verwijderd, maar ik heb wel wat plastic verwijderd. Het is echt vrij eenvoudig.

Ik zal ook de witte draad bekijken, maar ik denk dat die alleen dient om de vertraging te activeren; de lichten gaan pas aan als de motorfiets 5 seconden heeft gelopen. Dat vind ik wel prettig.