Het is een wrede manier om het product te testen, maar blijkbaar doet dit bedrijf deze test met al hun repen.
Heel erg bedankt voor de foto's en info, dat helpt echt! Ziet eruit als een goede set-up met de OM-onderdelen.@Jekyll69
Ik heb ze, maar hier zijn een paar goede foto's van de Puig-stangen op een 900 Rally. Deze zitten over de onderste stangen van Outback Motorteck en de OEM-beschermplaat. De Puig past er zeker overheen, over de OM- of OEM-onderdelen. De Puig-lipjes aan de onderkant moeten mogelijk een beetje worden geslepen zodat ze plat over de OM-onderste stangbevestiging passen, maar mijn vriend hier, van wie deze motor is, zei dat het een eenvoudige installatie was.
Ik weet niet of Puig een beschermplaat maakt; Ik denk het niet. Maar ik heb hun spullen wel eens eerder gehad en ik denk dat het goed gemaakt is.
Ik hoop dat dit helpt.
View attachment 808416
View attachment 808420
View attachment 808418
View attachment 808417
View attachment 808419
IDK. De mijne is net afgebroken en een van mijn vragen aan OM was of er een revisie is geweest en ze antwoordden. “Nee. Hetzelfde sinds 2017”Outback Motortek lijkt een nieuwe revisie van hun valbeugels te hebben, die niet meer op het problematische punt wordt gemonteerd. Enige gedachten hierover?
Triumph Tiger 900 – Crash Bars – Outback Motortek International
Our crash bars are ready to accompany you on your every adventure! We decided on a simple, yet effective frame mounted design that is ready to catch your Tiger 900 on drops and tip overs! Keep scrolling to read about the specs and details!outbackmotortek.net
Er was geen Tiger 900 in 2017.IDK. De mijne is net afgebroken en een van mijn vragen aan OM was of er een revisie is geweest en ze antwoordden. “Nee. Sinds 2017 hetzelfde”
Ik vroeg specifiek naar de boutspecificaties en dat was hun antwoord.Er was geen Tiger 900 in 2017.
OM is vanaf het begin oneerlijk geweest over de mislukkingen. Naar verluidt hebben ze ze net herzien. Het nieuwe model Tiger 900 kwam uit in 2020... dus ze kunnen onmogelijk "ongewijzigd" zijn sinds 2017. Je bent voorgelogen... twee keer.Ik heb specifiek gevraagd naar de boutspecificaties en dat was hun antwoord.
Ja... mijn gedachten zijn: Eens een oneerlijk bedrijf, altijd een oneerlijk bedrijf.Outback Motortek lijkt een nieuwe versie van hun valbeugels te hebben, die niet meer op het problematische punt wordt gemonteerd. Enige gedachten hierover?
Triumph Tiger 900 – Crash Bars – Outback Motortek International
Our crash bars are ready to accompany you on your every adventure! We decided on a simple, yet effective frame mounted design that is ready to catch your Tiger 900 on drops and tip overs! Keep scrolling to read about the specs and details!outbackmotortek.net
Het is moeilijk te voorspellen wat voor soort schade je waarschijnlijk zult oplopen terwijl je achter een computer zit... je moet gewoon... naar buiten gaan en crashen.Ik denk dat ik probeer te voorkomen dat de tank wordt ingedeukt of de motorkap wordt bekrast in geval van een hersenverlamming in de garage of stilstand![]()
Eens. Zelfs offroad kunnen beugels onmogelijk tegen alle schade beschermen en zoals we steeds weer zien, veroorzaken ze mechanische schade/breuk.Dus ik wil je denkproces niet afkraken, maar waarom koop je überhaupt valbeugels als je er nooit mee offroad gaat?
De beugels zijn er over het algemeen om te helpen bij valpartijen offroad. Ik zou zeggen dat bij een verkeersongeval een gedeukte brandstoftank of motorblok je minste zorgen zijn.
Ik denk dat OEM-onderdelen met goede handbeschermers een goede optie zijn, maar als hij zich zorgen maakt over schade aan de tank, dan verlagen tankbeugels het risico. De OEM-tankbeugels zijn niet zo duur en iemand vermeldde dat de dealer hen vertelde dat schade veroorzaakt door aftermarket tankbeugels niet als aansprakelijkheid voor Triumph-reparatie zou worden beschouwd.In jouw geval zou ik alleen voor de OEM-onderdelen gaan en goede handbeschermers halen. Ik ken de SW Kobra niet, maar BarkBusters zijn solide. Die combinatie zal in veel situaties schade beperken of voorkomen. Ik denk dat SW goed is, maar niet in elke categorie, en ze zijn zeker prijsleiders. Vermijd Outback Motortek. IMHO, en waarschijnlijk minder dan 2 cent waard.
Om me te behoeden voor het lezen van de hele thread, waarom heb je de uppers niet gedaan? Ik heb net een 2023 GTP gekocht.Zijn de T-rex "lowers" veilig? Ze zijn duidelijk een stuk goedkoper dan sw-motech. Dit zou voor mijn GT Pro zijn. Ik doe niet veel offroad, maar ik ben wel op plaatsen terechtgekomen waar het gewoon nodig was om ervoor te gaan. Hetzelfde geldt voor hun skid plate, de kleine plastic tupperware op de GT Pro geeft me geen vertrouwen, zelfs niet tegen stenen die door de voorband worden opgeworpen als ik een dirt superhighway in Death Valley of zoiets doe. Ik heb ook de hele thread gelezen, dus ik zal de uppers niet doen..Bedankt
Ze zullen de motor eerder beschadigen dan beschermen. Het Tiger frame/motor/etc. was niet ontworpen om de belastingen op te vangen die de bovenste beugels erop uitoefenen, dus gebeuren er slechte dingen. Barkbusters + SWMotech lowers lijken het compromis te zijn.Om me te behoeden voor het lezen van de hele thread, waarom heb je de bovenste niet gedaan? Ik heb net een 2023 GTP gekocht.
Waarom niet gewoon de OEM fabrieksonderdelen kopen. Ze zijn ontworpen voor de motorfiets en veroorzaken geen garantieproblemen. De mijne zijn al een aantal keer zonder problemen op de grond geraakt. Dat betekent niet dat ze altijd zullen beschermen... en dat geldt ook voor geen enkel ander merk.Ze zullen de motorfiets eerder beschadigen dan beschermen. Het Tiger frame/motor/etc. was niet ontworpen om de belastingen te weerstaan die de bovenste stangen erop uitoefenen, dus gebeuren er slechte dingen. Barkbusters + SWMotech lowers lijken het compromis te zijn.
Ik denk dat ik de t-rex ga proberen, ze lijken dezelfde montagepunten te gebruiken als de SWMotech, maar ik weet niet zeker of ze zo ver uitsteken.