Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Speed Twin 1200 Uitlaatopties

2 reading
4.8K views 13 replies 10 participants last post by  yosemite_steve  
#1 ·
Ik hou echt van het geluid van de standaard uitlaten met de katalysator, het is precies goed. Ik vind het niet erg om het iets luider te maken, maar niet veel.

Dus zonder het veel luider te maken, welke opties zijn er voor mooie kleinere of kortere uitlaten voor de Speed Twin? Als het gaat om de katalysator/x-pipe, vind ik het niet erg om deze standaard met de katalysator te houden als het helpt om het geluid niet zo veel te verhogen. Ik ben gewoon op zoek naar een modernere uitstraling dan OEM.

Als je de katalysator houdt, zijn schuin afgesneden uiteinden dan luidruchtig?

#2 ·
Ik vind het geluid van de standaard uitlaten met de katalysator erg goed, het is precies goed. Ik vind het niet erg om het iets luider te maken, maar niet veel.

Dus zonder het veel luider te maken, welke opties zijn er voor mooiere kleinere of kortere uitlaten voor de Speed Twin? Als het gaat om de katalysator/x-pipe, vind ik het niet erg om deze standaard met de katalysator te houden als het helpt om het geluid niet zo veel te verhogen. Ik ben gewoon op zoek naar een modernere uitstraling dan OEM.

Als je de katalysator houdt, zijn schuin afgesneden uiteinden dan luidruchtig?
Grappig dat ik deze post nu zie, ik wacht momenteel op de FedEx-truck om een paar British Customs Predator Pro-dempers voor mijn '24 Speed Twin te bezorgen. Zou er binnen 2-3 uur moeten zijn en ik zal ze vandaag installeren. Ik ben ook niet op zoek naar luid, de katalysator blijft zitten. Ik heb ook een DNA-luchtfilter geĂŻnstalleerd met als doel overal vrijer te ademen.

#3 ·
Grappig dat ik deze post nu zie, ik wacht momenteel op de FedEx-truck om een paar British Customs Predator Pro-dempers te leveren voor mijn '24 Speed Twin. Zou er binnen 2-3 uur moeten zijn en ik zal ze vandaag installeren. Ik ben ook niet op zoek naar luid, de kat blijft zitten. Ik heb ook een DNA-luchtfilter geĂŻnstalleerd met als doel overal vrijer te ademen.
Ooh die zien er mooi uit, laat me het resultaat weten. Hoewel ik op zoek was naar iets wat er erg op leek, maar dan een klein beetje korter.

#6 ·
Als het geluid ook maar iets weg heeft van de T120, dan was de decat een absoluut geweldig idee, een precies goede toename van het geluid bij het gas geven en niemand merkt je op als je gewoon rondcruiset!
Peter

#7 ·
Als het geluid iets weg heeft van de T120, dan was de decat een absoluut geweldig idee, een precies goede toename van het geluid bij het gas geven en niemand merkt je op als je gewoon rondcruist!
Peter
Ik ben echter niet op zoek naar iets luiders. Het zijn de looks die ik wil veranderen.

Dit zijn de British Customs Predator Pro uitlaten, ter referentie. Met db-killers, iets luider dan standaard. Zonder db-killers, aanzienlijk luider dan standaard.
Ze zien er goed uit, maar zijn niet echt kleiner of korter dan standaard, wat ik zoek.

#8 ·
Ik heb een 1200 speed twin uit 2022 en heb aftermarket dempers besteld. Toen ik de originele dempers eraf haalde, merkte ik dat ze een rechttoe-rechtaan ontwerp hadden. Ik heb de decibelkillers verwijderd en de katalysator vervangen door een X-pipe van Free Spirits. Het geluidsniveau is iets luider dan origineel, maar klinkt erg goed. Ik ben perfect tevreden met de resultaten. Ik zie geen reden om de originele dempers te vervangen als aftermarket dempers niet beter stromen en niet significant minder wegen.

#9 ·
Ik heb een 2022 1200 speed twin en heb aftermarket dempers besteld. Toen ik de originele dempers eraf haalde, merkte ik dat ze een rechttoe-rechtaan ontwerp hadden. Ik heb de decibel killers eruit gehaald en de kat vervangen door een free spirits X pipe. Het geluidsniveau is iets luider dan origineel, maar klinkt erg goed. Ik ben perfect tevreden met de resultaten. Ik zie geen reden om de originele dempers te vervangen als aftermarket dempers niet beter stromen en niet significant minder wegen.
Ja, maar mijn hele post gaat over het veranderen van het uiterlijk en niet het geluid. Je hebt het tegenovergestelde gedaan, wat geweldig is, maar niet echt helpt om mijn vraag te beantwoorden.

Van wat ik kan zien, heb ik een soort korte slip-on nodig zoals SC, Zard, Hitchcox et al, maar ik weet niet zeker wat goed klinkt.

#11 ·
Ik hou erg van het geluid van de standaard uitlaten met de kat, het is precies goed. Ik vind het niet erg om het iets luider te maken, maar niet veel.

Dus zonder het veel luider te maken, welke opties zijn er voor goed uitziende kleinere of kortere uitlaten voor de speed twin? Als het gaat om de kat/x-pipe, vind ik het niet erg om deze standaard met de kat te houden als het helpt om het geluid niet zo veel te verhogen. Ik ben gewoon op zoek naar een modernere look dan OEM.

Als je de kat houdt, zijn schuin afgesneden tips dan hinderlijk luid?
Dus waar heb je voor gekozen? Ik zit precies in dezelfde positie. Wil de look van de Hitchcox Drag pipes zonder de enorme toename van het geluidsniveau.

#13 ·
Hallo allemaal, heb net mijn 2020 Speed Twin opgehaald, een geweldige motor! Hij heeft Arrows decat race headers met de originele einddempers, en dit systeem klinkt best goed. Ik wil echter aftermarket slip-ons toevoegen en meer lawaai maken!

Kan ik wat aanbevelingen krijgen van wat zou werken, alsjeblieft?

Bedankt

#14 ·
Ik haak ook in op deze thread! Ik heb een '22 Speed Twin 1200 en twijfel tussen de BC slash cut tips en de Cone shorty. De BC slash tips zijn een grote gewichtsbesparing, wat ik prettig vind omdat ik zadeltassen toevoeg. Bovendien maakt het het gemakkelijker om de ketting te onderhouden en de vering af te stellen, wat ik later toch wel wil upgraden. De tips zijn ook veel goedkoper. Maar de Cone Shorty is een meer geavanceerde slip-on uitlaat met naar ik aanneem een aangenamer geluid, met nog steeds wat gewichtsbesparing en verlichting van de vering. Geen van beide zal veel doen voor de prestaties. Dat is prima, maar ik vraag me gewoon af of ik er spijt van krijg dat ik niet voor de cones ben gegaan. Alle input is welkom!