Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Heeft iemand de snelheidsbegrenzer op zijn Thruxton R uitgeschakeld?

18K views 26 replies 13 participants last post by  FLY-TRI-GUY  
#1 ·
Oké, twee dingen: 1) Ik wil dit doen voor race doeleinden, niet voor gebruik op de weg. 2) Triumph Technical heeft met mijn dealer bevestigd dat deze motorfiets een snelheidsbegrenzer heeft op de zesde versnelling. Na acht runs op de zoutvlaktes over een lengte van drie mijl stopt de motorfiets bij een aangegeven snelheid van 140 mph en een gemeten snelheid tussen 135-137 mph.

Afhankelijk van de gearing ligt het toerental tussen 6200-6900 bij een aangegeven snelheid van 140 mph.

De vraag is hoe de snelheidsbegrenzer uit te schakelen of te omzeilen?

#3 ·
Eens dat de ECU zowel het toerental als de snelheid lijkt te beperken. Heb niet geprobeerd om een van beide te omzeilen, maar heb enorm genoten van je Speed Week-video:

#26 ·
Eens dat de ECU zowel het toerental als de snelheid lijkt te beperken. Heb niet geprobeerd om een van beide te omzeilen, maar heb genoten van je Speed Week-video:

We hadden begrenzers ingebouwd in onze legervoertuigen in Europa. Ik heb mijn monteur betaald om ermee om te gaan op een 5 kwart of 1 en 1 kwart ton legerambulance. Cracker box noemden we ze. Hoe dan ook, onze begrenzers waren een plaat onder de carburateur. Hij kon eruit worden gehaald en een pakking worden geplaatst om te vervangen. Ik weet niet of die van jou zo zijn, maar dat werkte.

#4 ·
Bedankt voor de opmerkingen. Het lijkt erop dat ik een steen de heuvel op duw op de snelheidsbegrenzer. Het is moeilijk voor mij om te accepteren dat mijn Thruxton uit 2009 meer dan 5 mph sneller is, mijn wereld is uit balans.

#5 ·
Ik voel met je mee en ik begrijp het niet.

Welk doel dient het voor Triumph? Ik had gedacht dat een paar goede snelheidsruns op de zoutvlakten zouden bijdragen aan de aantrekkingskracht en dus de verkoop zouden verhogen. Ik snap geen snelheidslimieten in welke context dan ook.

De andere vraag is: Hoe zou het mogelijk zijn om een vervangende ECU voor de motor te maken? Toen ik mijn laatste kitcar bouwde, maakte ik de ECU van een kit geleverd door Megasquirt. Zou je iets kunnen maken dat dit probleem omzeilt?

#6 ·
Ik denk dat alle superbike-raceteams een controle-ecu moeten gebruiken, weet niet hoe duur, maar als ze kunnen worden gemaakt om te werken op V-twins, V-viers en rechte viers, zouden ze ook voor onze twins moeten werken. Is het Magneti Marelli, weet het niet zeker, wedden dat ze wel een andere inkomstenstroom zouden willen als dat zo is.

#7 ·
Oké, twee dingen: 1) Ik wil dit doen voor race doeleinden, niet voor gebruik op de weg 2) Triumph technical heeft met mijn dealer bevestigd dat deze motor een snelheidsbegrenzer heeft op de zesde versnelling. Na acht runs op de zoutvlaktes over een lengte van drie mijl stopt de motor bij een aangegeven snelheid van 140 mph en een gemeten snelheid tussen 135-137 mph.

Afhankelijk van de gearing ligt het toerental tussen 6200-6900 bij een aangegeven 140 mph.

Oh ffs, er zit geen snelheidsbegrenzer op de Thruxton 1200! Ik weet dit, omdat we een paar weken geleden runs met alle versnellingen op de dyno hebben gedaan en hij gaat helemaal tot de rode lijn in de 6e versnelling.
Laten we dit belachelijke draadje gewoon laten vallen. Ik heb de wiskunde met CoD en vermogen al uitgelegd. Focus op waarom en waar je slippage krijgt, en stop met zoeken naar een of andere magische gecomputeriseerde reden.
Als je 137 mph wilt overschrijden, moet je de weerstand verminderen. Dat zal op zijn beurt slippage verminderen. Probeer spiegels te verwijderen, meer te duiken, geef hem een volledige kuip en vervang de grote platte koplamp door een taps toelopende volledige neuskuip.

Zoals ik de vorige keer al zei, kun je de reden voor dingen in performance tuning niet raden, anders eindig je met deze gekke aannames. Meet dingen goed.

#10 · (Edited)
Oh ffs, er zit geen snelheidsbegrenzer op de Thruxton 1200! Ik weet dit, omdat we een paar weken geleden alle versnellingen op de dyno hebben gedraaid, en hij gaat helemaal tot de rode lijn in de 6e versnelling.
Laten we dit belachelijke draadje gewoon laten vallen. Ik heb de wiskunde met CoD en vermogen al uitgelegd. Concentreer je op waarom en waar je slippage krijgt, en stop met zoeken naar een of andere magische gecomputeriseerde reden.
Als je harder wilt dan 137 mph moet je de weerstand verminderen. Dat zal op zijn beurt de slippage verminderen. Probeer spiegels te verwijderen, meer te duiken, geef hem een volledige kuip en vervang de grote platte koplamp door een taps toelopende neuskuip.

Zoals ik de vorige keer al zei, kun je niet raden naar de reden voor dingen in performance tuning, anders eindig je met deze gekke aannames. Meet dingen goed.
A. Ik heb de motor in 2016 in zesde versnelling op de rode lijn (standaard gearing) op het zout gereden. De gemiddelde topsnelheid gemeten niet op een dyno was 131. Uiteraard kwam de standaard gearing bij de rode lijn niet tot waar de snelheid begrensd is. Ik heb de gearing veranderd omdat de motor het aankan en meer snelheid kan halen.

B. Nogmaals, Triumph USA zei dat de motor een snelheidsbegrenzer in de zesde versnelling had, waarom zouden ze liegen?

C. Mijn go pro is heel ver naar voren gemonteerd en ik kan garanderen dat het me niet belemmerde om uit de wind te komen op topsnelheid, anders zou ik hem niet hebben gebruikt. Ik heb meer dan 32 runs op Bonneville gedaan en ik weet een beetje over het snel rijden op een motor. Mijn beste topsnelheid is 196,7 mph. Je hebt geen idee van het kijken naar deze video wat de motor wel of niet doet.

D. Ja, een betere kuip, vooral met lowers, zou zeker helpen. Ik denk dat het 2013 was dat Allan Cathcart een naakte Thruxton met 110 RWHP naar een gemiddelde van 152 bracht.

E. Het kan me echt niet schelen of jij en je vrienden dit een belachelijk draadje vinden, heb het je niet gevraagd dus waarom ga je niet de parade van iemand anders verpesten. Ik heb niet echt nodig dat je me vertelt wat ik moet doen.

#8 ·
Trouwens, als je rond de 2:00-minuut in je video kijkt, kun je zien dat het toerental fluctueert. Dit komt doordat de achterkant de grip verliest op het slechte oppervlak van de zoutvlaktes.
Een ander probleem is dat als je een camera bovenop de tank hebt geplakt, hoe kom je dan in hemelsnaam laag genoeg om van de kuip te profiteren? Als ik zo'n snelheidsrun doe, kijk ik letterlijk door dat kuipvizier en tikt mijn helm op de bovenkant van de tank, anders werken je helm en schouders als een enorme luchtrem en zuigen ze 10 mph weg.
Er is een reden waarom mijn kleine ZX6R uit 1996 178 mph kon halen, en ik kan je vertellen dat ik geluk zou hebben als ik 130 mph zou halen als ik niet goed was ingeklemd.
De topsnelheid is geen factor van vermogen, maar een factor van efficiëntie, in wezen vermogen/weerstand.

#9 · (Edited)
Oké, twee dingen: 1) Ik wil dit doen voor race doeleinden, niet voor gebruik op de weg 2) Triumph technical bevestigde met mijn dealer dat deze motor een snelheidsbegrenzer heeft in de zesde versnelling. Na acht runs op de zoutvlaktes over een lengte van drie mijl stopt de motor bij een aangegeven 140 mph en een gemeten snelheid tussen 135-137 mph.

Afhankelijk van de versnelling ligt het toerental tussen 6200-6900 bij een aangegeven 140 mph.

Oh ffs, er is geen snelheidsbegrenzer op de Thruxton 1200! Ik weet dit, omdat we een paar weken geleden runs met alle versnellingen op de dyno hebben gedaan, en hij gaat helemaal tot de rode lijn in de 6e versnelling.
Laten we deze belachelijke thread gewoon laten vallen. Ik heb de wiskunde al uitgelegd met CoD en vermogen. Focus op waarom en waar je slipt, en stop met zoeken naar een of andere magische gecomputeriseerde reden.
Als je 137 mph wilt overschrijden, moet je de weerstand verminderen. Dat zal op zijn beurt de slip verminderen. Probeer spiegels te verwijderen, meer te duiken, geef hem een volledige kuip en vervang de grote platte koplamp door een taps toelopende volledige neuskuip.

Zoals ik de vorige keer al zei, kun je niet raden naar de reden voor dingen in performance tuning, anders eindig je met deze gekke aannames. Meet dingen goed.
Trouwens, als je rond de 2:00-markering op je video kijkt, kun je zien dat het toerental fluctueert. Dit komt doordat de achterkant grip verliest op het slechte oppervlak van de zoutvlaktes.
Een ander probleem is dat als je een camera op de bovenkant van de tank hebt geplakt, hoe kom je dan in hemelsnaam laag genoeg om te profiteren van de kuip? Als ik zo'n snelheidsrun doe, kijk ik letterlijk door dat kuipvizier en tikt mijn helm op de bovenkant van de tank, anders fungeren je helm en schouders als een enorme luchtrem en zuigen ze 10 mph uit.
Er is een reden waarom mijn kleine 1996 ZX6R 178MPH kon bereiken, en ik kan je vertellen dat ik geluk zou hebben om 130MPH te halen als ik niet goed was ingedoken.
De topsnelheid is geen factor van vermogen, het is een factor van efficiëntie, in wezen vermogen/weerstand.
Als ze een snelheidslimiet zouden programmeren, waarom zou het dan 137 mph zijn in plaats van 140?

#15 ·
Doug, de motor reed een aangegeven 140 mph, de werkelijke gemeten gemiddelde topsnelheden waren 135-136 en GPS 137 het beste.
Alleen al naar je video kijkend, leek het erop dat de snelheidsnaald een beetje heen en weer bewoog bij die aangegeven 140. Het lijkt erop dat als er een harde snelheidslimiet van 6 versnellingen is opgelegd door de ECU en de motor anderszins de kracht had, dan zou de motor accelereren tot 140, en de naald zou als een rots zijn, met vermogen en snelheidsbegrenzer precies in evenwicht. Gooi geen stenen, wil gewoon leren. Ik neem mijn hoed af voor iedereen die een standaard Thrux op die snelheid zal zetten.

#12 ·
Als de snelheid alleen in de 6e versnelling wordt begrensd, kunt u misschien de bedrading of een willekeurige sensor veranderen om de 5e versnelling als 6e en de 6e versnelling als 5e versnelling te lezen. Of verander de gearing of de locatie van de sensor die de snelheidsmeter aandrijft via de ECU om een paar km/u langzamer te lezen dan nu. Elke dergelijke aanpassing zou waarschijnlijk niet compatibel zijn met ABS of tractiecontrole, dus die zouden uitgeschakeld moeten worden.

#14 ·
Voor iedereen die wil betogen dat de motorfiets geen snelheidsbegrenzer heeft, ga verder. Ik heb ook informatie van Gear Commander gebruikt voor vijf verschillende motoren die topsnelheid rijden en vaak komen de toerentallen niet overeen met de werkelijke resultaten. Soms doe ik het beter en soms slechter. Mensen racen met motorfietsen vanwege de variaties die in de competitie naar voren komen. Als dat niet waar was, zou alles op papier kunnen worden opgelost met wiskunde of op een rol (dyno).

Ik respecteer uw mening, maar ik hoef het niet leuk te vinden om door wie dan ook te worden bevoogd en belachelijk te worden genoemd of gekke aannames te doen of dingen niet goed te doen.

#16 · (Edited)
Tssmgguy. Ja, het drijft een beetje bij 140, ik beweeg ook een beetje omdat het een beetje oncomfortabel is om anderhalve minuut wijd open te rijden met de kin van mijn helm op de tank, alleen de tenen op de voetsteunen en de armen tegen de tank. Af en toe gaat er een elleboog uit of komt je hoofd omhoog om te zien waar je op de baan bent, dus elke beweging veroorzaakt weerstand en zorgt ervoor dat de snelheid fluctueert. Je merkt het niet tijdens het hard accelereren, maar je kunt het zien als ze begint af te vlakken.

Ook de zijwind doet hetzelfde. Ik heb een video van de speed trials van 2016 waar ik bijna een marker raakte met meer dan 190 mph. De meesten van ons hebben onze hoofden begraven en kijken maar af en toe op, maar het is erg riskant.

#17 ·
Wauw, sorry als ik je logica in twijfel trok, en ik was niet van plan je van streek te maken, maar het slaat gewoon nergens op en je begint wat lijkt op een hele nieuwe internetmythe.
Ik heb geen idee waarom iemand bij Triumph iemand zou hebben verteld dat er een snelheidsbegrenzer was. Misschien komt het omdat er op de Bobber wel een zit, en net als bij dealers zijn ze meestal geen experts in elk van de 20 modellen motorfietsen die ze verkopen. Vraag de volgende keer of er een offroad-afstelling beschikbaar is, en de kans is groot dat ze daar ook ja op zullen zeggen. Het is gewoon zoals het is; er wordt veel verkeerde informatie verspreid, zelfs van Triumph-importeurs.
Zoals ik de vorige keer al zei, besteed in plaats van commentaar te geven op de suggestie dat de ontwerpers een onlogische beperking toepassen, gewoon ongeveer $ 80 en zet het ding op een dyno en krijg een definitief antwoord. Ja, je hebt gelijk dat de motor die we reden op standaard versnelling stond, dus we bereikten de toerenbegrenzer, en hoewel ik niet ben teruggegaan om de run te controleren, is de theoretische maximumsnelheid ongeveer 137 mph, dus het zou me niet verbazen als de uiteindelijke wegsnelheid hoger zou zijn. Ik veronderstel dat ik altijd kan kijken of ik rev-Xtend op de PCV kan inschakelen en het een theoretisch maximum van 146 mph kan geven.
Natuurlijk is het mogelijk dat ze om een bizarre reden op sommige ECU's besloten hebben om een snelheidslimiet in te stellen boven die van de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling, dus meet het en laat het ons weten.

#19 ·
Wow, sorry if I questioned your logic, and I wasn't intending to upset you, but it just doesn't make sense and you're starting what appears to be a whole new internet myth.
Ik heb geen idee waarom iemand bij Triumph iemand verteld zou kunnen hebben dat er een snelheidsbegrenzer is. Misschien komt dat omdat er op de Bobber wel een zit, en net als bij dealers zijn ze meestal geen experts in elk van de 20 modellen motorfietsen die ze verkopen. Vraag de volgende keer of er een offroad-afstelling beschikbaar is, en de kans is groot dat ze daar ook ja op zullen zeggen. Het is nu eenmaal zo; er wordt veel verkeerde informatie verspreid, zelfs door Triumph-importeurs.
Zoals ik de vorige keer al zei, besteed in plaats van opmerkingen te volgen over de suggestie dat de ontwerpers een onlogische beperking toepassen, gewoon ongeveer 80 dollar en zet het ding op een dyno en krijg een definitief antwoord. Ja, je hebt gelijk dat de motor die we hebben gereden op standaard versnelling stond, dus we bereikten de toerenbegrenzer, en hoewel ik niet ben teruggegaan om de run te controleren, is de theoretische maximumsnelheid ongeveer 137 mph, dus het zou me niet verbazen om de uiteindelijke wegsnelheid daarboven te zien. Ik neem aan dat ik altijd kan kijken of ik rev-Xtend op de PCV kan inschakelen en het een theoretisch maximum van 146 mph kan geven.
Natuurlijk is het mogelijk dat ze om een bizarre reden op sommige ECU's besloten hebben om een snelheidslimiet in te stellen boven die van de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling, dus meet het en laat het ons weten.
Ik kan zien dat iemand die een bericht begint met "Oh FFS" probeert niemand van streek te maken.

#23 ·
Dat nam ik niet aan, ik zag twee berichten in 4 minuten en dacht dat je je wel heel erg verveelde :)

#27 ·
Als ik de programma's en instellingen van een fietsfabriek moest laten ontgrendelen en herprogrammeren voor betere prestaties en meer pk's, dan zou het zeker Chris More van "Moore Mafia" hier in Florida zijn, hij kent zijn ****, een geweldige tuner, zeker....FTG