Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Hondendraagtas

4.7K views 29 replies 13 participants last post by  NORTY FLATZ  
#1 ·
Ik heb besloten dat ik wil dat mijn hond, Sofi, met me meegaat. Ze is een middelgrote Standaard Poedel, 20 maanden oud en weegt 45 pond. Ik zocht online naar vervoerders die geschikt zouden zijn. Het enige wat ik vond was een op maat gemaakte klus van $2.000 dollar. Dat ga ik niet doen. Dus besloot ik mijn eigen weg te gaan. Eerlijk gezegd, de post hier over de propaandrager topbox inspireerde me. Ik heb een zwarte melkbox van 19x13x11 inch besteld. Ik zal een van de uiteinden eruit snijden en hem gewoon vastbinden of vastsjorren bovenop de stoel. Ik heb ook een schuimrubberen pad voor de bodem besteld en een bril voor Sofi. Ik zal een paar foto's plaatsen zodra ik het kleine project klaar heb. Ik ben ZO enthousiast! :ROFLMAO:

#7 · (Edited)
P.S. Ja, ik weet dat er YouTube-video's zijn met honden die gewoon op de stoel achter hun baasjes meerijden. Het kan me gewoon niet schelen of de hond dat kan. Het zou me veel te angstig maken over haar veiligheid. Dus misschien is de draagkrat meer voor mij dan voor haar. Maar soit. :)

#14 ·
Mijn veedrijvers willen de hele tijd met me mee op mijn fietsen, maar ze raken van streek als ik met mijn fiets de zijkant van het huis afrol. Ze laten het me allebei weten met een knauw in mijn hielen, maar ze doen het niet als ik thuiskom lol, ze snappen het gewoon niet, ze worden thuisgelaten om de schuur te beschermen, de beste huisbeveiliging die er is.

#15 ·
Kijk, ik heb geen horrorverhalen gehoord of gelezen over honden die zomaar spontaan van motorfietsen vallen. Dus ik denk dat jullie je zorgen maken over de hond die gewond raakt als er iets ergs gebeurt dat jou ook pijn zou doen. Als dat de reden is voor de uitgesproken terughoudendheid om de hond mee te nemen, zou hetzelfde argument dan niet gelden voor het meenemen van een passagier, of zelfs voor het zelf rijden op de motorfiets? Ik ben van plan Sofi in een vesttuig aan de motor te bevestigen, zodat ze bij mij blijft in een noodstopsituatie. Ik ben er vrij zeker van dat dat, samen met de transportbox, voldoende bescherming voor haar zal zijn.

#20 ·
Ten eerste... een passagier neemt de beslissing om de controle over zijn leven over te geven aan de bestuurder.
Een huisdier kan die keuze niet maken.
Ten tweede... een passagier kan een dreigend ongeluk zien/voelen en al dan niet defensieve actie ondernemen.
Een huisdier kan dat niet.

#25 ·
Ten tweede... een passagier kan een dreigend ongeluk zien/voelen en al dan niet defensieve actie ondernemen.
Een huisdier kan dat niet.
Ik weet het niet - Onze hond Sierra, een Alaskan Malamute, kon vroeger anticiperen op bochten en in de bocht leunen om kantelen op het achterdek van mijn kleine auto te voorkomen. 🙃 Behalve die ene keer....:oops:. raakte een bocht heel hard en ze deed een volledige 360! 😆 Man, ik mis die hond. Ze was de allerbeste! :cry:

Serieus, laat de honden van de fietsen af. Voor hun veiligheid en die van de berijders.

#23 ·
Het zou gewoon niet goed zijn voor Sofi's welzijn. Denk aan dat arme ding in de hitte van Texas, waarschijnlijk met een bril op, mogelijk met oorbeschermers, in een soort van beveiligingssysteem en vast in een melkkrat. Ze zou in nood kunnen zijn en je zou het niet eens weten. Zou je aan omstandigheden als die blootgesteld willen worden? Natuurlijk niet.

#26 · (Edited)
OK, de krat kwam vandaag, en ik heb het uiteinde verwijderd en de randen ontbraamd en gladgestreken. Ik heb geëxperimenteerd met mijn korte bungeekoorden en weet hoe ik het ga vastzetten voor gemakkelijk aan en gemakkelijk af. Ik wacht op de schuimrubberen pad voor de bodem, en dan zou het helemaal in elkaar moeten zitten. Ik wou dat het niet zo verdomd heet was. Ik heb geen zin om de fiets en de hond uit te laten bij 103˚ F. De nachttemperaturen zouden tot in de 75˚ F range moeten komen, dus misschien is vroeg in de ochtend rijden wel te doen.

Hé, om jullie gerust te stellen, ik zal Sofi niet meenemen als ze er niet van lijkt te houden. Ik zou haar dat niet meer opleggen dan ik het een ander persoon zou proberen op te leggen. Ik zal haar laten zien waar het om draait, haar ermee kennis laten maken. Dan, als ze naar de fiets rent en erop wil stappen, of er zelf op springt, zal ik haar af en toe meenemen. Anders niet.

#29 ·
OK, ik heb me bedacht. Ik heb alle onderdelen verzameld en bekeken hoe het zou worden als ik het afmaakte. Ik vind het niet leuk. Ik hou van mijn hond en ik zou haar graag bij me hebben. Maar het lijkt me gewoon geen goed idee nu ik het daadwerkelijke ding zie. Ik laat haar gewoon thuis, tenzij ik de auto neem. Ik heb een schattige kleine cabriolet, dus ik kan haar daarin rondrijden. Bedankt voor alle reacties. :)