Ik weet dat dit een enigszins controversieel onderwerp gaat worden. Ik ben geïnteresseerd in het uitproberen van deze techniek met mijn R, maar zie verschillende meningen over de vraag of het goed of slecht is voor je transmissie. Een paar video's hieronder leggen uit hoe een motorfietsversnellingsbak werkt bij koppelloos schakelen. Omdat motorfietsversnellingsbakken sequentieel zijn, lijkt het mij dat het direct gas terugnemen bij het opschakelen en een hoger toerental voldoende spanning op de tandwielhond en de sleuf zou loslaten om de motorfiets naadloos naar de volgende versnelling te laten gaan. Meningen graag.
Ik zie ook opmerkingen waar de randen van de tandwielhonden na verloop van tijd beginnen te slijten en af te ronden door deze techniek te gebruiken, wat in de toekomst tot problemen met het schakelen leidt.
Ik zie ook opmerkingen waar de randen van de tandwielhonden na verloop van tijd beginnen te slijten en af te ronden door deze techniek te gebruiken, wat in de toekomst tot problemen met het schakelen leidt.