Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Beste Bonneville-zitting(en)

147K views 176 replies 81 participants last post by  Terez  
#1 ·
Ik weet niet of dit een technische vraag is of wat, dus ik zal het hier gewoon plaatsen...

Ik weet dat dit subjectief is, maar wat is een goede keuze om de standaard Bonneville-zitting te vervangen qua comfort? MADSS heeft momenteel een uitverkoop van Thruxton gelzittingen, zoals vermeld in een andere thread. Het ziet er zeker goed uit, maar is het comfortabel? Ik heb geen idee, maar het MOET beter zijn dan de standaard zitting. Corbin solo zittingen? Vind je ze goed? Triumph solo zittingen? Iets anders? Wat vind je fijn? Het meeste van mijn rijden is solo, dus ik overweeg een solo zitting, maar zou een duozitting niet uitsluiten.

#2 · (Edited)
Hangt ervan af wat je wilt. Voor comfort over lange afstanden, en als je ooit met een passagier rijdt, is de King & Queen de beste.

Ik heb duizenden kilometers op de originele zitting gereden en heb de klachten nooit begrepen... misschien heeft mijn dikke kont gewoon genoeg demping!

Ik heb nu een Thrux gelzitting (gekregen van madss) voornamelijk voor de looks - hij zit erg comfortabel op de paar korte ritten die ik tot nu toe heb gemaakt - ik heb er nog geen serieuze afstand op afgelegd, maar ik neem aan dat het wel goed zal zitten.

Hedge heeft een solozitting en ik heb afgelopen zomer op zijn motor gereden - hij komt qua comfort dicht in de buurt van de K&Q, maar is erg zacht (net als de K&Q) - niet iets wat ik voor de bochten zou willen, maar goed voor lange afstanden.

Correctie - Hedge had de Scrambler solo/rek, niet de Bonneville solozitting.

#3 ·
Voor solo rijden heeft de Triumph solozit goed voor me gewerkt. Het ziet eruit alsof het is ontworpen om te passen bij de lijnen van de motor (omdat het zo was), past als OEM-apparatuur (omdat het zo is) en blijft comfortabel voor honderden kilometers/dag.

Rich

• Like
Reactions: Rockyaj1
#13 ·
Ik heb altijd gehoord dat de Triumph Solo het meest comfortabel was, maar ik koos voor een Scrambler Gel omdat mijn dealer er een op voorraad had en die een stuk goedkoper was dan de Solo. Ik heb geen klachten over de Scrambler-zitting en ik heb er al heel wat lange ritten mee gemaakt.
Ik heb onlangs ook de Scrambler Gel Seat gekocht. Hij staat goed op de T100, en na een paar ritten van meer dan 100 mijl kan ik zeggen dat het een flinke verbetering is qua comfort ten opzichte van de standaard zitting. De MADSS-prijs was minder dan $180. Hij is perfect vlak en ongeveer 1 inch hoger aan de voorkant dan de standaard zitting. Daarom wilde ik hem. Ik zou waarschijnlijk ook tevreden zijn geweest met een niet-gel standaard scrambler zitting, maar Triumph vraagt daar ongeveer $350 voor. :eek:De Scrambler Gel zitting heeft een zacht bovenmateriaal dat een "non-slide" effect heeft. Je moet jezelf als het ware een beetje optillen op de voetsteunen om je positie naar voren/achter te veranderen. Dat had ik niet verwacht, en ik weet nog steeds niet zeker of ik die functie wel of niet prettig vind.Over het algemeen vind ik het een uitstekende upgrade voor de zitting voor de prijs. Ik denk ook dat hij er "retro" uitziet op de Bonnie dan de standaard zitting. Dat is iets wat niet gezegd kan worden over de King & Queen zitting...

#6 ·
Ik heb tot nu toe drie zadels gehad en wacht op de vierde die van MADss moet komen.

Standaard zadel, ziet er erg mooi uit en is geweldig voor mijn woon-werkverkeer.

Thruxton gelzadel zag er sportief uit, maar ik had het gevoel dat het me naar voren kantelde en druk uitoefende op mijn geslachtsdeel, waardoor de jongens erg tintelden.

King and Queen is zo comfortabel als je bank, helaas is het super lelijk. Ik gebruik de mijne voor alle roadtrips, maar gebruik de standaardversie op alle andere momenten.

Ik heb momenteel het Scrambler solo zadel met rek in eeuwige backorder van MADss. Ik zal rapporteren wanneer ik het eindelijk in handen heb.

#10 ·
Ik overwoog het Thrux-gelzadel, maar ik stuurde een foto naar mijn broer en hij stelde een interessante vraag over de gel die er was omdat de zitting meer een contour had en dus de gel nodig had om ĂĽberhaupt comfortabel te zijn.

Dus... nu overweeg ik het Scram-gelzadel. (Ik ben zo in de war!!).:brick:

#12 ·
Corbin G & L

Ik heb de Corbin Gunfighter en lady, ziet er veel beter uit dan de Triumph K & Q, is van echt leer en is uiterst comfortabel. Het lijkt hard als je er in eerste instantie op gaat zitten, maar dat is de laatste gedachte die je aan de stoel besteedt, behalve je afvragen waarom je 'zitvlak' niet schreeuwt na een paar uur. Blijkbaar worden ze ook comfortabeler bij gebruik. (vormt zich naar je kont)

#14 ·
Bedankt voor alle feedback. Ik ga misschien voor de Thruxton gel. Heb twee vragen als iemand kan antwoorden:

Als de Thruxton gel op een Bonnie wordt geplaatst, kan dan de bijpassende kleur cowl worden gebruikt? (Ik denk dat het antwoord ja is...)

Is de Thruxton gel iets hoger dan de standaard Bonnie-zitting? Het passagiersgedeelte lijkt het te zijn, maar hoe zit het met de bestuurder?

Bedankt....

#16 ·
Ik ben op zoek gegaan naar een betere zitting voor mijn Bonneville uit 2014. Het is niet moeilijk om een beter uitziende zitting te vinden, want ze zien er standaard behoorlijk slecht uit. De café-zitting die mijn aandacht trok, was de Corbin "Smuggler". Hij is duur, maar hij ziet er goed uit en heeft een mooi uitziend opbergvak. Heeft iemand ervaring met die zitting?

#29 ·
Ik ben op zoek gegaan naar een betere zitting voor mijn Bonneville uit 2014. Het is niet moeilijk om een beter uitziende zitting te vinden Faust, ze zien er standaard behoorlijk slecht uit.
De cafe-achtige zitting die mijn aandacht trok, was de Corbin "Smuggler". Hij is duur, maar ziet er goed uit en heeft een mooi uitziend opbergvak. Heeft iemand ervaring met die zitting?
Ik heb de Corbin Smuggler serieus overwogen, maar koos voor de Corbin classic Gunfighter. Het is een geweldige zitting, duurt ongeveer 2K mijl om echt in te breken, maar is vrij duur (de mijne was $451, inclusief belasting en verzending naar Florida). De originele zitting die op mijn T214 zat, is veilig verpakt en opgeborgen, omdat deze de 'fancy LE rode bies' heeft.

• Like
#19 ·
Ik vond dat de OE-stoel op mijn 2015 t100 veel comfortabeler was dan het OE-item op mijn vorige bonnie, een 2012 se. Ik heb hem echter toch vervangen door een Burton-stoel, voornamelijk vanwege de extra hoogte en het uiterlijk. Ik denk dat qua comfort de 2015 OE-stoel en de Burton erg op elkaar lijken.

#22 ·
Oké, ik bekijk OEM-stoelen:

Is de OEM Bonneville-stoel goed genoeg voor dagelijks woon-werkverkeer en af en toe een dagtocht, of is hij zo ellendig dat ik mijn dokter moet bezoeken voor een rugoperatie?
Als de OEM-stoel inderdaad een item is dat onmiddellijk, zo niet eerder, moet worden vervangen, heb ik dan gelijk dat de swooshy Single Seat een behoorlijke upgrade is? Verhoogt deze de totale zithoogte (voor degenen onder ons met kortere binnenbeenlengtes)?
Hoe presteert de Single Seat met rek in vergelijking met de OEM-stoel?

#30 ·
Ik heb de Triumph-solozit met rek. Na 2 of 3 honderd mijl werd het een beetje oncomfortabel. Ik stuurde het naar Spencers Motorcycle Seats en liet de vulling herwerken. Het is het meest comfortabele waar ik ooit op heb gereden. Zijn stoelmodificaties zijn echt goed doordacht. Eén dag turnaround op werk. Misschien wil je dit proberen op elke stoel waar je niet tevreden mee bent.
Tom

#32 ·
Ik ben erg gecharmeerd van de solozit en de bagagerek voor algemene veelzijdigheid.
Ik reken daar wel een beetje op. Volgens de tracking moet de mijne morgen aankomen. Ik rijd nog steeds op mijn standaard witte biesplank en mijn 65 jaar oude benige kont protesteert. Ik heb een gebruikte Thruxton-kuip van eBay gekocht die ik ga spuiten en dan af en toe ga gebruiken om het uiterlijk te veranderen. Ik denk erover om het chroom te verwijderen en het rek zwart te poedercoaten. Hoe dan ook.... Ik verlang nog steeds naar een Burton en misschien doe ik dat ook wel als dit niet bevalt...

• Like
#33 ·
Ik zal Spencer van greatdaytoride nog een keer aanprijzen als de goedkoopste effectieve optie om het comfort te verbeteren, anders dan een Airhawk of schapenvacht. Hij verpakt en herwerkt je originele zadel en vervangt het schuim door iets anders (supracor) en voor $100 ziet je zadel er hetzelfde uit, maar wordt het oneindig veel comfortabeler. Ik begin pas te schuiven na de 400 mijl, wat ongeveer het maximum is dat ik sowieso op een dag aan een Bonnie wil besteden. Ik heb hem ook mijn VFR-zadel laten herwerken met vergelijkbare positieve resultaten.

#34 ·
Zeker, dat is een goed alternatief, Steve.
Zeker minder kostbaar.
Ik hou gewoon niet zo van de vorm of de krijtstrepen op de originele stoel, dus ik ben niet geneigd om die kant op te gaan.
Ik heb een lokale man die mijn bestuurdersstoel van de Tacoma gaat verbouwen en hij doet ook motorzadels, dus ik zou waarschijnlijk met hem meegaan als ik die kant op zou gaan.
Kijk hoe de vrachtwagenstoel eruit komt.

#66 ·
Ja, ik heb de eerste, de tuck n roll. Ziet er geweldig uit, maar is niet erg comfortabel. Zeker niet comfortabeler dan de standaard zitting. Je moet ook voorzichtig zijn met die bruine slammer-zittingen, want ze zijn alleen van leer, er is geen vinylversie van de bruine (althans voorlopig, ze hebben de vinylversies teruggetrokken vanwege een defect). Je moet het leer dus regelmatig behandelen.