Triumph Rat Motorcycle Forums banner

Heeft iemand Boeshield T-9 geprobeerd?

170 views 4 replies 4 participants last post by  oldgoldie  
#1 ·
Ik denk dat ik waarschijnlijk de laatste persoon ter wereld ben die over dit Boeshield T-9 spul heeft gelezen.

Ik kwam het toevallig tegen tijdens het lezen van een artikel in een krant, en het klinkt zeker goed. Blijkbaar wordt het veel gebruikt in de fietsgemeenschap voor kettingsmeermiddel en algemene corrosiebescherming, evenals door houtbewerkers en in maritieme toepassingen. Ik probeer te bedenken waar het nuttig zou kunnen zijn op onze motorfietsen? Ik weet niet zeker of ik het als kettingsmeermiddel zou gebruiken, maar het zou nuttig kunnen zijn als spray-on/af-veeg-bescherming voor gepolijst aluminium en algemene stalen oppervlakken (velgen?) om corrosie te voorkomen. Omdat het niet te duur is, heb ik een klein blikje besteld om het te proberen. Dit spul lijkt erg populair te zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van het algemene gebruik ervan in de motorfietsgemeenschap. Het lijkt erop dat Boeing het heeft ontwikkeld (hopelijk vóór de 737 Max) om vliegtuigonderdelen tegen corrosie te beschermen. Heeft iemand dit spul gebruikt?

#3 ·
Boeshield laat een wasachtige barrière achter op het oppervlak waarop het wordt gespoten. Ik gebruik het onder andere op mijn gietijzeren tafelzaag, vooral op de boot (zoutwater), scharnieren, draaipunten, snaps enz. Ik zie niet in waarom het niet als kettingsmeermiddel zou werken.